ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Δομικές αλλαγές στην εφοδιαστική επιφέρει ο COVID-19

Lockdown, shutdown, congestion “λευκές πλεύσεις”. Η εφοδιαστική «νόσησε» από τον COVID-19 και η ανάρρωση της μάλλον θα της αφήσει «σημάδια». Προς ώρας συγκλίνουσες είναι οι απόψεις ότι τα συμπεράσματα που εξήχθησαν από τις καταστάσεις που δημιουργήθηκαν θα αποτελέσουν την αιτία να επέλθουν δομικές αλλαγές στην εφοδιαστική ώστε να αποφευχθούν προσεχώς και πιθανώς σε μία άλλη ανάλογη της πανδημίας περίσταση τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στα λιμάνια και γενικότερα στις συνδυασμένες μεταφορές.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο chief executive της CMA CGM, Rodolphe Saadé ο οποίος προβλέπει μία στροφή προς το ενδοπεριφερειακό εμπόριο αλλά και επανασχεδιασμό των αλυσίδων εφοδιασμού με την καθιέρωση νέων «μοντέλων» που εισαγωγείς και εξαγωγείς θα προσδιορίσουν ώστε να είναι προετοιμασμένοι για τυχόν απότομες διακυμάνσεις της προσφοράς και ζήτησης. Τόσο ο chief executive της CMA CGM όσο και άλλα επώνυμα στελέχη της εφοδιαστικής συγκλίνουν προς την θέση αναλυτών του ψηφιακού τομέα ότι η περεταίρω ψηφιοποίηση θα συνεχίσει να έχει θετική επίδραση στις ροές καθώς μπορεί να αποσοβήσει αποστολές που θα οδηγούσαν είτε σε congestion, είτε σε «παγίδευσή τους» σε λιμάνια σε κατάσταση shutdown. Οι εξελίξεις που καταγράφηκαν στα λιμάνια της Κίνας αλλά και της Ευρώπης φαίνεται πως δικαίωσαν περεταίρω τους υπέρμαχους της απόλυτης ψηφιοποίησης των συστημάτων που ελέγχους τους ηλεκτρομηχανολογικούς εξοπλισμούς καθώς παρατηρήθηκε το φαινόμενο αδυναμίας τήρησης των ρυθμών λόγω της εμπλοκής ανθρώπινου δυναμικού που είτε τέθηκε εκτός λόγω της ίωσης είτε λόγω των μέτρων ασφαλείας που επακολούθησαν. Οι εξελίξεις πάντως αναμφίβολα θα είναι ενδιαφέρουσες…

jlazarou@theseanation.com

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

To Top