ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κορωνοϊός και συγκοινωνίες: Τι ισχύει για τις μάσκες,Εισιτήρια στις συγκοινωνίες μέσω πιστωτικών καρτών

 

 

Όπως έχουμε όλοι διαπιστώσει, η πανδημία του κορωνοϊού θα συνεχίσει να επηρεάζει τις συγκοινωνίες της Αθήνας για όλο το υπόλοιπο του καλοκαιριού. Ας δούμε συνοπτικά, τι ισχύει μέχρι σήμερα:

Σε ισχύ για αγορές ως τις 31 Οκτωβρίου 2020 βρίσκονται οι νέες τιμές των εισιτηρίων στις συγκοινωνίες της Αθήνας (αλλά και τα ταξί) λόγω της μείωσης του ΦΠΑ. Διαθέσιμες και οι δωρεάν μετακινήσεις για όσους κατόχους προσωποποιημένων καρτών τις δικαιούνται.

Υποχρεωτική παραμένει η χρήση μάσκας, από επιβάτες και εργαζόμενους, σε όλα τα μέσα.

Στο 65% (από 50% πριν) αυξήθηκε η ανώτατη πληρότητα σε όλα τα μέσα για αυτή την εβδομάδα. Άγνωστο το τι θα συμβεί από Δευτέρα.

Εξακολουθεί να μην ισχύει η δίωρη παράταση λειτουργίας σε Μετρό και Τραμ κάθε Παρασκευή και Σάββατο βράδυ.

Είναι έτοιμες οι συγκοινωνίες της Αθήνας να υποδεχτούν τους τουρίστες;

Μία διαφορετική τουριστική περίοδος ξεκινά από την ερχόμενη Δευτέρα. Η χώρα μας θα κληθεί να φιλοξενήσει μικρότερο αριθμό τουριστών σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια αλλά και να εφαρμόσει ειδικά υγειονομικά πρωτόκολλα για την προστασία όλων μας. Κατά πόσο οι συγκοινωνίες της Αθήνας είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν την πρόκληση;

Ακόμα και να χαρακτηρίζαμε τα σημερινά δρομολόγια των μέσων ως «επαρκή», αποτελεί ζήτημα το τι θα συμβεί από τον Ιούλιο όταν και αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το θερινό πρόγραμμα δρομολογίων λόγω των ετήσιων αδειών των εργαζομένων.

Όπως παρατηρήσαμε, όλες οι πινακίδες και οι ανακοινώσεις για τα μέσα προστασίας σε σταθμούς, συρμούς και οχήματα αναγράφονται μόνο στην ελληνική γλώσσα. Πώς θα ενημερωθούν οι τουρίστες; Ούτε καν η ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ δεν έχει μία ανακοίνωση στα Αγγλικά ενώ ο οργανισμός δεν χρησιμοποιεί τα social media.

Τέλος, τα μέτρα είναι χρήσιμα, ζητούμενο όμως είναι η τήρησή τους. Σε μεγάλο βαθμό, το βάρος έχει πέσει στην Ελληνική Αστυνομία αφού οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες είτε δεν επαρκούν, είτε δεν βρίσκονται στα κατάλληλα πόστα, είτε αρνούνται να πραγματοποιήσουν ελέγχους. Πώς θα εξασφαλιστεί ότι τόσο οι Αθηναίοι, όσο και οι ταξιδιώτες θα τηρούν επισταμένα όλα τα μέτρα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού;

Νέες τιμές εισιτηρίων ως τον Οκτώβριο – Αποζημίωση σε κατόχους Athena Card

Σε ισχύ βρίσκονται από τη Δευτέρα 1 Ιουνίου ως και τις 31 Οκτωβρίου 2020 οι νέες τιμές των εισιτηρίων στις συγκοινωνίες της Αθήνας, όπως προέκυψαν μετά την προσωρινή μείωση του ΦΠΑ στις μεταφορές.

Έτσι, η τιμή του απλού ενιαίου εισιτητίου μειώθηκε σε 1,20 ευρώ, όσο στοίχιζε δηλαδή πριν ο προηγούμενος υπουργός το αυξήσει σε 1,40 ευρώ από τον Φεβρουάριο του 2016. Ανάλογες οι μειώσεις σε όλα τα εισιτήρια μικρής η μεγάλης διάρκειας.

Και τα ΚΤΕΛ Αττικής προχώρησαν σε μείωσης της τιμής των εισιτηρίων τους ως τις 31 Οκτωβρίου 2020.

Διαθέσιμη εν τω μεταξύ είναι και η πίστωση 30 – 55 ημερών δωρεάν μετακινήσεων μέσω των αυτόματων μηχανημάτων για όσους κατόχους προσωποποιημένων καρτών τις δικαιούνται.

Η διαδικασία έχει ως εξής:

Βάζετε την κάρτα στην υποδοχή και πατάτε την επιλογή ‘Επιδότηση’

Εφόσον εμφανιστούν οι δωρεάν μετακινήσεις που δικαιούστε, μπορείτε να τις φορτίσετε πατώντας ‘ΟΚ’

Αναγνώστες επικοινώνησαν μαζί μας αναφέροντας πως δεν τους εμφανίζονται οι δωρεάν μετακινήσεις, αν και κανονικά θα έπρεπε να τις δικαιούνται. Προφανώς, αρμόδιος να απαντήσει σε αυτό (και να βοηθήσει) είναι μόνο ο ΟΑΣΑ

Υπενθυμίζουμε πως αν κάποιος δεν χρειάζεται άμεσα τις δωρεάν μετακινήσεις (ή θέλει να εκμεταλλευτεί τις προς το παρόν χαμηλότερες τιμές σε εισιτήρια) μπορεί να τις ‘φορτώσει’ στο μέλλον αφού η επιδότηση θα είναι διαθέσιμη για 2 χρόνια.

Αναλυτικά: Δείτε τις νέες τιμές των εισιτηρίων στις συγκοινωνίες της Αθήνας – Δωρεάν μετακινήσεις για τους κατόχους καρτών

Εισιτήρια στις συγκοινωνίες μέσω πιστωτικών καρτών «σε λίγους μήνες»

Στη δυνατότητα μετακινήσεων στις συγκοινωνίες της Αθήνας χρησιμοποιώντας απευθείας πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης μιλώντας στο φετινό Delphi Forum.

Όπως είπε, «αυτή την περίοδο εργαζόμαστε προς την κατεύθυνση να δημιουργήσουμε μια υπηρεσία όπου θα μπορεί ο χρήστης των αστικών συγκοινωνιών να αγοράζει το εισιτήριό του από χρεωστική ή πιστωτική κάρτα. Σε συνεργασία και με τον ΟΑΣΑ πιστεύουμε ότι σε λίγους μήνες θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε αυτή την υπηρεσία στις Αθηναίες και στους Αθηναίους τους επόμενους μήνες. Πέρα από τη διευκόλυνση των μετακινήσεων των επιβατών, είναι και μια υπηρεσία που θα βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε καταστάσεις όπως αυτή με τον κορονοϊό, να αποφύγουμε τη χρήση μετρητών.»

Μιλώντας στα πλαίσια της ίδια εκδήλωσης, ο ο Επικεφαλής του Τμήματος Παραχωρήσεων της Terna Energy,  κ. Αλέξανδρος Καρυωτάκης προανήγγειλε ότι μελλοντικά οι συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης θα χρησιμοποιούν το ίδιο σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου με την Αθήνα.

Ο σχεδιασμός του έργου του ηλεκτρονικού εισιτηρίου Θεσσαλονίκης θα ξεκινήσει μέσα στο καλοκαίρι, μαζί με δύο άλλες ελληνικές εταιρείες και θα δομηθεί με βάση την διαλειτουργικότητα. Όπως επισήμανε, πάνω του θα μπορεί να στηριχτεί μια ομπρέλα account based συστήματος, το οποίο θα περιλαμβάνει και τον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣΘ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

 

Πιο αυστηροί έλεγχοι για χρήση μάσκας στις συγκοινωνίες…

Η χαλάρωση των μέτρων προστασίας από σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού, οδήγησαν τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή να δηλώσει την περασμένη εβδομάδα πως από την Πέμπτη 4 Ιουνίου θα αυστηροποιηθούν οι έλεγχοι για τη χρήση μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από επιβάτες και εργαζόμενους.

Χρησιμοποιώντας το Μετρό τις τελευταίες μέρες διαπιστώσαμε πως η συντριπτική πλειοψηφία των επιβατών (95%) χρησιμοποιεί μάσκα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα ίσως είναι ο συνωστισμός τις ώρες αιχμής….

Δείτε: Καραμανλής: Αυξάνονται από την Πέμπτη οι έλεγχοι για τη χρήση μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Αύξηση των επιβατών στις συγκοινωνίες

Συνεχίζει την ανοδική πορεία του ο αριθμός των επικυρώσεων εισιτηρίων στις συγκοινωνίες της Αθήνας, μένοντας όμως αρκετά χαμηλότερα σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, απόντος και του τουρισμού.

Τη Δευτέρα 1 Ιουνίου σημειώθηκε αύξηση της τάξεως του 13,94% σε σχέση με την Δευτέρα 25 Μαΐου. ενώ σε σχέση με την 4η Μαΐου η άνοδος φτάνει το 104%.

Σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019 οι επικυρώσεις εισιτηρίων παραμένουν μειωμένες σχεδόν κατά 50%.

Δείτε: Καθημερινή αύξηση της επιβατικής κίνησης στις συγκοινωνίες της Αθήνας

… και πύκνωση των δρομολογίων του Μετρό

Να πυκνώσει τα δρομολόγια του Μετρό από την Τρίτη 9 Ιουνίου αποφάσισε η ΣΤΑΣΥ προκειμένου να μειωθούν τα φαινόμενα συνωστισμού στα δρομολόγια.

Έτσι, μεταξύ 7:00 – 11:00 και 13:30 – 17:30, τα δρομολόγια πραγματοποιούνται ανά 4,5′ (από 5′ πριν). Τις υπόλοιπες ώρες από 6:00 έως 20:30 τα δρομολόγια πραγματοποιούνται ανά 5′ ενώ μεταξύ 20:30 – 22:00 πραγματοποιούνται ανά 7′

Την ίδια στιγμή βέβαια, η γραμμή του ΗΣΑΠ εξακολουθεί να αποτελεί το «φτωχό συγγενή του Μετρό με δρομολόγια ανά 6′ τις ώρες αιχμής και ανά 7,5′ – 12,5′ τις υπόλοιπες ώρες. Πόσα χρόνια έχουμε να δούμε (επίσημες) συχνότητες μικρότερες των 5,5′ – 6′ στον ηλεκτρικό; Σίγουρα περισσότερα από όσα έχουμε να δούμε συχνότητες μικρότερες των 4′ στο Μετρό.

Δείτε: Ενισχύονται τα δρομολόγια του Μετρό από την Τρίτη 8 Ιουνίου

SOURCE ATHENS TRANSPORT

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

To Top