ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Μέγαρον Μουσικής Αθηνών «Η Γυναίκα δίχως Σκιά»Διαδικτυακές παραστάσεις

 

Δείτε την όπερα «Η Γυναίκα δίχως Σκιά» του Ρίχαρντ Στράους αύριο, Σάββατο 2 Μαΐου, 21:30, στο site του Μεγάρου http://www.megaron.gr/default.asp?pid=422&la=1

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, εποπτευόμενος φορέας του ΥΠΠΟΑ, συμμετέχει ενεργά στην πρωτοβουλία του Υπουργείου να προσφέρει ψηφιακό πολιτιστικό υλικό σε όλους.

Η «Γυναίκα δίχως σκιά» του Ρίχαρντ Στράους είναι από τα πιο φιλόδοξα έργα στην ιστορία του οπερατικού ρεπερτορίου. Η μουσική πυκνότητα και η σκηνική δραματικότητα αποτέλεσαν και εξακολουθούν να αποτελούν πρόκληση για μαέστρους, τραγουδιστές, σκηνοθέτες και σκηνογράφους.

Έργο μεγαλειώδες στη σύλληψη και φιλόδοξο στην εκτέλεσή του, υψηλότατης έμπνευσης και παραμυθένιας πλοκής, η «Γυναίκα δίχως σκιά» έχει κεντρική θέση στο έργο του Ρίχαρντ Στράους και ίσως αποτελεί το κορυφαίο σημείο της συνεργασίας δύο πολυτάλαντων δημιουργών: του συνθέτη Στράους και του ποιητή Ούγκο φον Χόφμανσταλ. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Βιέννη στις 10 Οκτωβρίου 1919 κι έκτοτε ανεβαίνει σπανίως, προκαλώντας κάθε φορά το ενδιαφέρον των μουσικόφιλων και των μουσικοκριτικών.

 

Σάββατο   2/5 στις 16:30 δείτε:
W. A. Mozart: «Ο Μαγικός Αυλός»
Όπερα – Διασκευή για παιδιά
http://www.megaron.gr/default.asp?pid=417&la=1
«Μαγικός Αυλός» του Μότσαρτ σε διασκευή για παιδιά (στα ελληνικά). Ένα λυρικό έργο ιδιαίτερα αγαπητό σε μικρούς και μεγάλους, ένα από τα πιο επιτυχημένα παιδικά θεάματα στην ιστορία του Μεγάρου.
Ο «Μαγικός Αυλός», η τελευταία και δημοφιλέστερη όπερα του Β. Α. Μότσαρτ, της μεγαλύτερης ιδιοφυΐας στην ιστορία της μουσικής, παρουσιάζεται σε διασκευή και σκηνοθεσία του Μίχαελ Χάμπε.
Η όπερα του Μότσαρτ σε λιμπρέτο του Εμάνουελ Σικανέντερ, από το πρώτο της ακόμη ανέβασμα το 1791, γνώρισε μεγάλη επιτυχία και έκτοτε δεν έπαψε να γοητεύει τα παιδιά και να συγκινεί τους μεγάλους.

4/5 FACEBOOK LIVE στις 21:00 από την Αίθουσα της Φιλαρμονικής της Κολωνίας.
Τρεις νέοι κοντρατενόροι, ο Βάλερ Ζάμπαντους, ο Τέρρυ Γουέυ και ο Φιλίπ Μάτμαν σε σύμπραξη με την ονομαστή Μπαρόκ Ορχήστρα του Φράιμπουργκ και τον μαέστρο Γκότφρηντ φον ντερ Γκολτς άνοιξαν πανηγυρικά το Φεστιβάλ FELIX! τον Αύγουστο του 2019.
Είναι πραγματικά εντυπωσιακό για έναν άνδρα τραγουδιστή να «σκαρφαλώνει» σε τέτοια τονικά ύψη. Ο όρος «κοντρατενόρος» απαντάται στα τέλη του 14ου αιώνα. Η μουσική της αναγέννησης και του μπαρόκ έχει να επιδείξει ένα υπέροχο ρεπερτόριο για τη φωνή του κοντρατενόρου, όπως και πολλά έργα του Μότσαρτ. Κατά τον 19 αιώνα και τις αρχές του 20ού ο ρόλος του κοντρατενόρου είχε παρακμάσει. Με την άνθηση της παλαιάς μουσικής και της ιστορικής ερμηνευτικής δημιουργήθηκε ξανά το πεδίο για την επανεμφάνιση των ανδρικών φωνών που αποδίδουν με φυσικότητα της υψηλές νότες. Σήμερα πλέον, νέοι ερμηνευτές, όπως ο Βάλερ Ζάμπαντους, ο Τέρρυ Γουέυ και ο Φιλίπ Μάτμαν, καθένας με το δικό του προσωπικό ηχόχρωμα, προσελκύουν ένα ευρύ κοινό που μπορεί να εκτιμήσει τη δεξιοτεχνία της φωνής του κοντρατενόρου, πέρα από στερεότυπα και προκαταλήψεις.
Valer Sabadus κοντρατενόρος
Terry Wey κοντρατενόρος
Philipp Mathmann κοντρατενόρος

Freiburger Barockorchester
Gottfried von der Goltz μουσική διεύθυνση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Nicola Antonio Porpora
Sinfonia από την όπερα Ο Γερμανικός στη Γερμανία (1732)

Georg Friedrich Händel
“Fermati!”
Ντουέτο Αρμίντας-Ρινάλντο, Β΄ Πράξη, από την όπερα Ρινάλντο, HWV 7a/7b (1710–11)

Antonio Vivaldi
“Ne’ giorni tui fellici ricordati di me”
Ντουέτο Μεγακλή-Αριστέας, Α΄ Πράξη, από την όπερα Ολυμπιάδα, RV 725 (1734)

Georg Friedrich Händel
“Sta nell’Ircana pietrosa tana”
Άρια του Ρουτζέρο, Γ΄ Πράξη, από την όπερα Αλτσίνα, HWV 34 (1735)

Nicola Antonio Porpora
“Alto giove”
Άρια του Άκι, Γ΄ Πράξη, από την όπερα Πολύφημος (1735)

Georg Friedrich Händel
Χοροί, Α΄ Πράξη, από την όπερα Αριοδάντης, HWV 33 (1734)

Leonardo Vinci
Sinfonia, από την όπερα Ο Κάτωνας στην Ούτικα (1728)

Antonio Vivaldi
“Gelido in ogni vena”
Άρια του Φαρνάκη, Β΄ Πράξη, από την όπερα Φαρνάκης, RV 711 (1727)

Antonio Vivaldi
“Sol da te, mio dolce amore”
Άρια του Ρουτζέρο, Α΄ Πράξη, από την όπερα Μαινόμενος Ορλάνδος, RV 728 (1727)

Johann Adolf Hasse
“Fra l’orror”
Άρια του Μεδάρση, Α΄ Πράξη, από την όπερα Σιρόης, ο βασιλιάς της Περσίας (1733)

Georg Friedrich Händel
“Venti, turbini, prestate”
Άρια του Ρινάλντο, Α΄ Πράξη, από την όπερα Ρινάλντο, HWV 7a/7b (1710-11)

Antonio Vivaldi
Sinfonia, Γ΄ Πράξη, από την όπερα Η πιστή νύφη, RV 714 (1723)

Georg Friedrich Händel
“Io t’abraccio”
Ντουέτο Ροντελίντας-Μπερταρίντο, Β΄ Πράξη, από την όπερα Ροντελίντα, βασίλισσα των Λομβαρδών, HWV 19 (1724-25)

Nicola Antonio Porpora
“Temi lo sdegno”
Τρίο Γερμανικού-Αρμίνιου-Ροζμόντας, Β΄ Πράξη, από την όπερα Ο Γερμανικός στη Γερμανία (1732)

Στο Facebook του Μεγάρου κάθε βράδυ μουσική από τις μεγάλες αίθουσες συναυλιών της Ευρώπης. Μια συνεργασία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το European Concert Hall Organisation (ECHO), για να σας προσφέρουμε υπέροχη μουσική από τις μεγαλύτερες συναυλιακές αίθουσες της Ευρώπης στην ασφάλεια και τη θαλπωρή του σπιτιού σας .

Three young countertenors opened the FELIX! Festival in the Kölner Philharmonie in August 2019 with a brilliant countertenor gala: Valer Sabadus, Terry Wey and Philipp Mathmann accompanied by the renowned Freiburger Barockorchester.

When a singer is »traveling in the high mountains of the human voice« it has its own fascination. The term »contratenor« first appeared at the end of the 14th century. Renaissance and Baroque had a wonderful repertoire for countertenors and Mozart still composed for them. In the 19th and early 20th centuries, the high male voice went out of fashion and the competence and experience for this subject were lost. With the early music movement and historical performance practice it experienced a revival. Today, young singers such as Valer Sabadus, Terry Wey and Philipp Mathmann with their different timbres and personalities ensure that this attractive vocal range is once again well received. And maybe also new shades of masculinity can be apreciated.

The program sequence can be found later in this post.

Music is more important than ever and this is why we decided to share every evening our musical legacy thanks to the collaboration with concert halls around Europe

PROGRAM

Valer Sabadus Countertenor
Terry Wey Countertenor
Philipp Mathmann Countertenor
Freiburger Barockorchester
Gottfried von der Goltz Leitung/director

Nicola Antonio Porpora
Sinfonia
aus/from: Il Germanico in Germania (1732)

Georg Friedrich Händel
“Fermati!”. Duo Armida – Rinaldo, 2. Akt
aus/from: Rinaldo HWV 7a/7b (1710–11)

Antonio Vivaldi
“Ne’ giorni tui fellici ricordati di me”. Duo Megakles / Aristea, 1. Akt
aus/from: L’Olimpiade RV 725 (1734)

Georg Friedrich Händel
“Sta nell’Ircana pietrosa tana”. Arie des Ruggiero, 3. Akt
aus/from: Alcina HWV 34 (1735)

Nicola Antonio Porpora
“Alto giove”. Arie des Aci, 3. Akt
aus/from: Il Polifemo (1735)

Georg Friedrich Händel
Balli, 1. Akt
aus/from: Ariodante HWV 33 (1734)

Leonardo Vinci
Sinfonia
aus/from: Catone in Utica (1728)

Antonio Vivaldi
“Gelido in ogni vena”. Arie des Farnace, 2. Akt
aus/from: Farnace RV 711 (1727)

Antonio Vivaldi
“Sol da te, mio dolce amore”. Arie des Ruggiero, 1. Akt
aus/from: Orlando (furioso) RV 728 (1727)

Johann Adolf Hasse
“Fra l’orror”. Arie des Medarse, 1. Akt
aus/from: Siroe (1733)

Georg Friedrich Händel
“Venti, turbini, prestate”. Arie des Rinaldo, 1. Akt
aus/from: Rinaldo HWV 7a/7b (1710–11)

Antonio Vivaldi
Sinfonia, 3. Akt
aus/from: La fida ninfa RV 714 (1723)

Georg Friedrich Händel
“Io t’abraccio”. Duett Rodelinda / Bertarido, 2. Akt
aus/from: Rodelinda, Regina di Langobardi HWV 19 (1724–25)

Nicola Antonio Porpora
“Temi lo sdegno”. Terzett Germanico / Arminio / Rosmonda, 2. Akt
aus/from: Il Germanico in Germania (1732)

Dieses Konzert wurde auch live auf philharmonie.tv übertragen.
Der Livestream wurde unterstützt durch JTI.

Gefördert durch das Kuratorium KölnMusik e.V.

 

 

 

 

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών / Megaron – The Athens Concert Hall

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

To Top