ΠΕΙΡΑΙΑΣ

 Στ. Αντωνάκου στο Κανάλι Ένα: Η υλοποίηση του master plan του ΟΛΠ περνά μέσα από όρους

Σημαντικές διευκρινήσεις για την χθεσινοβραδινή απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του master plan της ΟΛΠ Α.Ε. έδωσε στο Κανάλι 1 και την εκπομπή «Μένουμε Πειραιά με την Κωνσταντίνα Πετούση και τον Νίκο Παρασκευά, η αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Σταυρούλα Αντωνάκου.  

Όπως είπε, το περιφερειακό συμβούλιο ούτε εγκρίνει ούτε καταργεί το master plan της ΟΛΠ Α.Ε. Απλά γνωμοδοτεί επί των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που θα έχει η υλοποίηση του σχεδίου στην ποιότητα ζωής των ανθρώπων, στο περιβάλλον, στο κυκλοφοριακό κλπ.

Εμείς, συνέχισε η κ. Αντωνάκου, ακούσαμε όλες τις εισηγήσεις, εντρυφήσαμε σε όλες τις μελέτες και αποφασίσαμε ότι ένα έργο που θα γίνει, γιατί έχει αποφασιστεί από το κράτος να γίνει εδώ και χρόνια, πρέπει να καλύπτει συγκεκριμένα περιβαλλοντικά πρότυπα. Πρέπει να υπάρχουν κάποιες κόκκινες γραμμές για την προστασία των πολιτών και της ατμόσφαιρας.

Υπό την έννοια αυτή εμείς χθες το βράδυ εγκρίναμε 240 αλλαγές στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα που είχε καταθέσει η ΟΛΠ Α.Ε. και θέσαμε 9 απαγορεύσεις που αν δεν γίνουν σεβαστές θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην πόλη.

Οι απαγορεύσεις προβλέπουν την επεξεργασία των βυθοκορημάτων, όχι σε περιοχή του λιμανιού που προβλέπει το σχέδιο που κατέθεσε η ΟΛΠ Α.Ε., αλλά σε άλλο χώρο που προβλέπεται από συγκεκριμένες επιστημονικές ντιρεκτίβες ευρωπαϊκές και εγχώριες, με διαδικασίες που έχουν εγκριθεί από τα αρμόδια όργανα της ΕΕ.

Κατά συνέπεια, δεν θα πρέπει να απορρίπτονται σε χώρο του Σαρωνικού τα βυθοκορήματα, αλλά σε χώρο που θα υποδείξουν οι αρμόδιοι επιστήμονες.

Επίσης, θα πρέπει να προβλεφθεί η κυκλοφοριακή αποφόρτιση της πόλης δεδομένου ότι η επέκταση του λιμανιού θα προκαλέσει μεγάλη επιβάρυνση. Στο πλαίσιο αυτό, απαιτούμε η ΟΛΠ Α.Ε., να  εκπονήσει ειδική κυκλοφοριακή μελέτη η οποία θα περιλαμβάνει την χάραξη νέων οδικών αξόνων, καθώς και λύσεις που θα βελτιώνουν την εικόνα της κυκλοφορίας στον Πειραιά.

Παράλληλα, η κυβέρνηση θα αναλάβει το δικό της κομμάτι που αφορά στην υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, την διάνοιξη δεύτερου δρόμου για το Πέραμα και την λειτουργία πολυδύναμου κόμβου στο Σκαραμαγκά.

Η ΟΛΠΑ Α.Ε. θα πρέπει ακόμα να καταθέσει μελέτη με την οποία θα προσδιορίζει τον τρόπο με τον οποίο θα ελαχιστοποιείται η θαλάσσια και ατμοσφαιρική ρύπανση από τα πλοία που θα ελλιμενίζονται στον Πειραιά. Επίσης, θα πρέπει να καταθέσει προτάσεις για μέτρα που θα ελαχιστοποιούν τις οχλήσεις από την λειτουργία του λιμανιού.

Όλα αυτά, κατέληξε η κ. Αντωνάκου, αποτελούν κόκκινες γραμμές, οι οποίες τέθηκαν ως όροι απαράβατοι για την υλοποίηση του master plan της ΟΛΠ Α.Ε, γιατί στόχος μας είναι οπωσδήποτε η έλευση επενδυτών και η δημιουργία αναπτυξιακών προϋποθέσεων για τον Πειραιά και τη χώρα, αλλά πρώτιστο μέλημα μας παραμένουν ο πολίτης και το περιβάλλον.

Πηγή καναλι 1

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

To Top