ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Φως στο τούνελ για τα bulk carriers

Με αισιοδοξία βλέπει την πορεία της αγοράς των dry το προσεχές διάστημα η VesselsValue, παρά τη σημαντική επίδραση του κορονοϊού.

Είναι δεδομένο ότι η αγορά των bulk carriers, και ιδιαίτερα αυτή των Capesizes, έχει πληγεί αρκετά το τελευταίο δωδεκάμηνο. Από την πλευρά της ζήτησης, σημαντική ήταν η επίδραση της κατάρρευσης φράγματος σε ορυχείο της Vale τον περσινό Ιανουάριο, καθώς οι ροές iron ore της Βραζιλίας εξανεμίστηκαν έως και το β΄ εξάμηνο του 2019. Παράλληλα, η πανδημία του κορονοϊού και ο εορτασμός του Νέου Κινεζικού Έτους, που παραδοσιακά λαμβάνει χώρα τον Φεβρουάριο, ασκούν πιέσεις στην αγορά κατά τους πρώτους μήνες του 2020.

Τα νέα βέβαια δεν ήταν καλά το τελευταίο δωδεκάμηνο ούτε από το μέτωπο της προσφοράς, καθώς η προσφορά πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου ξεπερνούσε τη ζήτηση, συμπαρασύροντας προς τα κάτω τους ναύλους. Στο παρακάτω γράφημα παρουσιάζεται η ανάπτυξη της προσφοράς και της ζήτησης για Capesizes:

Βέβαια, θετικό στοιχείο αποτελεί η αύξηση των Capesizes που έχουν εξέλθει της αγοράς στις αρχές του 2020.

Από αρχές του έτους μέχρι και σήμερα (τέλη Μαρτίου), 25 Capesizes έχουν σταλεί προς διάλυση συγκριτικά με τα 10 το 2019 και τα 7 το 2018. Συνεπώς τα υψηλά επίπεδα διαλύσεων μειώνουν το διαθέσιμο τονάζ στην αγορά, ωστόσο η παύση της λειτουργίας αρκετών διαλυτηρίων στην Ινδία λόγω της πανδημίας θα επιφέρει ένα «πάγωμα» στην τάση αυτή. Κατά τη VesselsValue, η επανέναρξη εργασιών στις εν λόγω γιάρδες τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο θα φέρει κύμα νέων ανακυκλώσεων πλοίων, εξέλιξη άκρως θετική για τη ναυλαγορά.

Με βάση τα μοντέλα εκτιμήσεων που έχει αναπτύξει η VesselsValue και τα οποία λαμβάνουν υπόψη τους στοιχεία για το θαλάσσιο εμπόριο και τον στόλο, οι ναύλοι για τα Capesizes θα αυξηθούν το Q3 στα $30.000/ημέρα από τα $5.000/ημέρα που κυμαίνονται τώρα. Για τα επόμενα τρία έτη, οι κατά μέσο όρο ναύλοι των Capesizes θα κυμαίνονται σε ένα εύρος $20.000-35.000/ημέρα, εκτιμά η VesselsValue.

O oίκος αναλύσεων αναμένει ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί, ιδιαίτερα από τη στιγμή που τοπικές κυβερνήσεις στην Κίνα έδωσαν στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου το πράσινο φως για την ανάπτυξη projects υποδομών αξίας 24,7 τρισ. γουάν. Τα αναπτυξιακά αυτά πακέτα θα δώσουν ώθηση στη ζήτηση για εμπορεύματα όπως ο χάλυβας, με αποτέλεσμα το χάσμα στο ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης στα dry να προβλέπεται ότι θα περιοριστεί για τα επόμενα δύο με τρία χρόνια.

Φωτό: Martin Förster/Unsplash

www.naftikachronika.gr

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

To Top