ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Β.ΚΟΡΚΙΔΗΣ: «Η επόμενη μέρα για την εθνική οικονομία με γνώμονα την εφοδιαστική αλυσίδα και τα logistics»στο 22ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics

 

 

Συμμετοχή Προέδρου Ε.Β.Ε.Π., κ. Βασίλη Κορκίδη, στο Πάνελ: «Η επόμενη μέρα για την εθνική οικονομία με γνώμονα την εφοδιαστική αλυσίδα και τα logistics» του 22ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Logistics

«Καταρχάς, θα ήθελα να ευχαριστήσω την Ελληνική Εταιρία Logistics για την πρόσκληση. Χαίρομαι ιδιαίτερα, που διοργανώνονται στη χώρα μας τέτοιου είδους Συνέδρια, με διεθνή χαρακτήρα και με επίκεντρο την Εφοδιαστική Αλυσίδα, που αποτελεί την αιχμή του δόρατος των προσπαθειών μας, ως Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, για την περαιτέρω ενδυνάμωση του ρόλου της πατρίδας μας στο παγκόσμιο χάρτη των εμπορευματικών αλυσίδων. Άλλωστε, το αποδεικνύουμε καθημερινά, μέσα απόμία σειρά στοχευμένων δράσεων και ενεργειών, στο πλαίσιο και της υπογραφής Πρωτοκόλλου Συνεργασίας του Ε.Β.Ε.Π. με την Ελληνική Εταιρεία Logistics.

Όπως έχω επισημάνει, η μεταμνημονιακή περίοδος είναι κρίσιμη και ενδέχεται να αποδειχθεί, εξίσου, δύσκολη με την περίοδο των τριών μνημονίων. Πιστεύω ότι, είναι πολύ πρόωρο, να εφησυχάσει, όποιος μικρομεσαίος δραστηριοποιείται επιχειρηματικά και θα είναι τραγικό λάθος να οδηγηθούμε στο συμπέρασμα ότι, τα δύσκολα πέρασαν, αφού η οικονομία έχει μεν δείξει σημάδια βελτίωσης, αλλά χωρίς αυτά να έχουν περάσει ακόμα στη καθημερινότητα της κοινωνίας. Κυριαρχεί ακόμη η αβεβαιότητα στην αγορά, η οποία ενισχύεται περισσότερο, λαμβάνοντας υπόψη ότι, η ελληνική οικονομία εισέρχεται σε εκλογικό κύκλο με εντεινόμενο πολιτικό ανταγωνισμό, ο οποίος μπορεί να στείλει αντιφατικά μηνύματα, όσον αφορά στις δεσμεύσεις της οικονομικής πολιτικής και να διαταράξει τις ευνοϊκές προσδοκίες που έχουν διαμορφωθεί. Eίναι αλήθεια, ότι τα τελευταία χρόνια έχουμε βιώσει, ως χώρα, τη χειρότερη οικονομική κρίση και δυστυχώς, δεν μάθαμε από τα λάθη μας. Στις τόσες χαμένες ευκαιρίες, δεν μπορούμε να αντέξουμε άλλη μία αποτυχία. Στόχος μας σήμερα είναι η εκμετάλλευση των διεθνών εμπορευματικών ροών, ώστε η ελληνική επιχειρηματικότητα να αντλήσει την αξία που της αρμόζει. Να δημιουργήσει πλούτο, ο οποίος θα προσδώσει στην εθνική οικονομία αξία και θα ενδυναμώσει την κοινωνία, βγάζοντάς την από τη βαθιά κρίση».

Eρωτήσεις Συντονιστή – Απαντήσεις Προέδρου ΕΒΕΠ
* Εθνική Στρατηγική
Ποια είναι η θέση σας; Και πως αξιολογείτε τη γνωμοδότηση του ΕΣ και της αγοράς για κατά προτεραιότητα δημιουργία Ειδικής Γραμματείας Εφοδιαστικής Αλυσίδας;
Απάντηση:
O τομέας των Logistics εξελίσσεται σε “star – sector” της ελληνικής οικονομίας, κυρίως λόγω της γεωπολιτικής θέσης της χώρας και ειδικά των δύο λιμένων, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Για παράδειγμα, τα λιμάνια απαιτούν μια ουσιαστική αξιοποίηση. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσα από μια αξιολόγηση, που αποτελεί σημαντική επιστημονική και οικονομική δράση και θα προσφέρει την πραγματική εικόνα –άρα και την αξία– σε ένα συνολικό εθνικό κάδρο. Σαφώς και είμαστε υπέρ, κάθε μελλοντική κυβέρνηση να υποχρεούται να επικαιροποιεί το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο, σύμφωνα με τις εκάστοτε συνθήκες. Τέτοιου είδους εθνικής σημασίας ζητήματα, οφείλεται να έχουν μία ευρύτερη πολιτική συναίνεση, συνέπεια και συνέχεια στο χρόνο. Εδώ, θα ήθελα να επισημάνω ότι, έχουμε ζητήσει δύο φορές να οριστεί εκπρόσωπος του Ε.Β.Ε.Π., σαν μόνιμο μέλος στο Εθνικό Συμβούλιο Εφοδιαστικής Αλυσίδας, καθώς το Επιμελητήριό μας εκπροσωπεί τα συμφέροντα χιλιάδων πειραϊκών επιχειρήσεων – μελών του, εκ των οποίων 640 δραστηριοποιούνται στον νευραλγικό τομέα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, προσβλέποντας στη μεταμόρφωση της χώρας μας σε ουσιαστικό κόμβο Logistics και διαμετακόμισης των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Λαμβάνοντας υπόψη πως, τα Logistics βρίσκονται παντού, στην υγεία, στην περιφέρεια και την τοπική αυτοδιοίκηση, στον αγροτικό τομέα, στις μεταφορές, στον τουρισμό, η δημιουργία Ειδικής Γραμματείας Εφοδιαστικής Αλυσίδας, παρά τω Πρωθυπουργώ, κρίνεται ως επιτακτική ανάγκη, με στόχο τον εξορθολογισμό του κόστους της δημόσιας διοίκησης και την αποτελεσματική οργάνωση και λειτουργία της.

* Επιχειρηματικά Πάρκα
Ποια η άποψη της κυβέρνησης, της αξιωματικής αντιπολίτευσης, και των επιμελητηρίων που εκπροσωπούν την επιχειρηματικότητα στο σύνολό της. Ιδιαίτερα για την κυβέρνηση ποια είναι η πρόθεση και εάν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τον εκσυγχρονισμό , βελτίωση και εναρμόνιση της σχετικής νομοθεσίας ( ν3982/11) αλλά και τη κατάρτιση χρηματοδότησης και υλοποίησης ενός προγράμματος υποδοχέων που χρειάζεται η οικονομία , η επιχειρηματικότητα (μεταποίηση, logistics, υπηρεσίες) και η χώρα συνολικά;
Απάντηση:
Oι πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις βελτίωσης του Ν. 3982/2011 για ανάπτυξη των Επιχειρηματικών Πάρκων υπήρξαν χαμηλότερες των προσδοκιών των ενδιαφερομένων. Επιβάλλεται να καταργηθούν ασάφειες και αντιθέσεις μεταξύ των συναφών νομοθετημάτων, με σκοπό τη δημιουργία ενός ενιαίου και σταθερού πλαισίου αναφοράς, που θα ενθαρρύνει και θα διευκολύνει τη χωροθέτηση Επιχειρηματικών Πάρκων και την ανάπτυξη σχετικών επενδύσεων. Σήμερα πια, επιβάλλεται η εναρμόνιση των θεσμικών πλαισίων των Επιχειρηματικών Πάρκων, όλων των τύπων και όλων των γενιών, ώστε όλες οι επιχειρήσεις να έχουν τα ίδια δικαιώματα, υποχρεώσεις και κίνητρα. Το Ε.Β.Ε.Π. στο θέμα της στρατηγικής που έχει χαράξει, χαιρετίζει για παράδειγμα επενδύσεις, όπως του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου, ταυτόχρονα, όμως, τονίζουμε ότι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και ευεργετήματα που παρέχονται στις γαίες της ΓΑΙΑΟΣΕ για τη δημιουργία Επιχειρηματικών Πάρκων, θα πρέπει να δοθούν οριζόντια σε όλες τις επενδυτικές προσπάθειες υλοποίησης Επιχειρηματικών Πάρκων. Σημειωτέον ότι, σε αρκετές περιπτώσεις οφείλουμε να βλέπουμε το μέλλον και να προσδιορίζουμε τις διαμορφούμενες ανάγκες, τόσο σε διεθνές, όσο και σε τοπικό επίπεδο.

* Χρηματοδοτικά Εργαλεία
Ποιες είναι οι θέσεις των Επιμελητηρίων και ποιες οι προθέσεις σας;
Απάντηση:
Αναμφίβολα, αποτελεί σημαντική τροχοπέδη η έλλειψη χρηματοδοτικών εργαλείων στις μεταφορές και τα επιχειρηματικά πάρκα. Ιδιαίτερα για τον κλάδο των μεταφορών, η έλλειψη αυτή κατευθύνει τους επαγγελματίες σε μαρασμό και εξαφάνιση του εθνικού μεταφορικού έργου. Στον αντίποδα, ένας σημαντικός άξονας που έχει καταγραφεί στο Πρωτόκολλο Συνεργασίας του Ε.Β.Ε.Π. με την Ελληνική Εταιρεία Logistics είναι η ένταξη επιχειρήσεων μεταφορών, αποθήκευσης και διαχείρισης φορτίων σε χρηματοδοτικά εργαλεία τρίτων, μέσα από οριζόντια προγράμματα αλλά και εξειδικευμένα, κάθετα σχέδια ενίσχυσης και εκσυγχρονισμού της αγοράς των Logistics.

* Ψηφιακή Εφοδιαστική Αλυσίδα
Πέραν από τις προθέσεις, που πραγματικά υπάρχουν, με ποιο τρόπο θα απεγκλωβιστούμε από τις «τυπικές» υποχρεώσεις και θα προχωρήσουμε στην ουσιαστική μεταρρυθμιστική πολιτική των αυτονόητων; Μήπως πάλι, μια Ειδική Γραμματεία θα μπορούσε να ξεκολλήσει τα πράγματα;
Απάντηση:
Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός (Digital Transformation) είναι μία από τις πιο σημαντικές τάσεις της εποχής μας. Οι περισσότερες προσεγγίσεις διαπραγματεύονται τον ψηφιακό μετασχηματισμό μέσα στον οργανισμό ή στην καλύτερη περίπτωση στις σχέσεις του οργανισμού με τους πελάτες ή προμηθευτές του. Σήμερα, η επιτυχία ενός οργανισμού εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πόσο αποτελεσματικά οργανώνει το (παγκόσμιο) δίκτυο συνεργατών της εφοδιαστικής αλυσίδας για την παροχή αγαθών και υπηρεσιών, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μεμονωμένων καταναλωτών. Πράγμα που σημαίνει ότι, προκειμένου να έχουμε μια επιτυχημένη ψηφιακή μεταμόρφωση, η οργάνωση που απαιτείται
εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ψηφιακή μεταμόρφωση του κάθε εταίρου κατά μήκος της αλυσίδας αξίας και τον ψηφιακό μετασχηματισμό όλων των διαδικασιών και τη ροή πληροφοριών μεταξύ διαφορετικών εταίρων. Σε αυτό το πλαίσιο, θα ήθελα να επισημάνω πως:
✓ Δεν έχει υπάρξει εκμετάλλευση των Ψηφιακών Υπογραφών, που διατίθενται από τα Επιμελητήρια για την ανάπτυξη των e-logistics.
✓ Δεν έχει υπάρξει ουσιαστική προσπάθεια δημιουργίας εθνικών προτύπων.
✓ Υπάρχει η αναγκαιότητα ηλεκτρονικού προτύπου φορτωτικής και για τις εγχώριες φορτώσεις.
✓ Η τηλεματική πρέπει να είναι υποχρεωτική σε όλα τα επίπεδα διακίνησης εμπορευμάτων.

* Οι καθυστερήσεις σε δράσεις καίριας σημασίας αποτελούν τροχοπέδη στην αναπτυξιακή πορεία του τομέα. Λιμένες-Μεταφορές-Εμπόριο
Η Αττική, δηλαδή ΕΒΕΑ και ΕΒΕΠ παράγει το 40-50% της εγχώριας βιομηχανικής αξίας συγκεντρώνει και συνενώνει την παραγωγή με την κατανάλωση και το αντίστροφο. Ποιος είναι ο ρόλος της επιχειρηματικότητας στο νέο παραγωγικό μοντέλο, εάν γνωρίζετε ποιο είναι το νέο παραγωγικό μοντέλο και τελικά ποιο είναι το όραμά σας για την εθνική οικονομία και ποιοι οι προβληματισμοί σας; Δεδομένου ότι υπάρχει μια αβεβαιότητα και όπως, δια στόματος του κου Κορκίδη ,ειπώθηκε ότι «η αβεβαιότητα αυτή θα μπορούσε να ενισχυθεί λαμβάνοντας υπόψη ότι η ελληνική οικονομία εισέρχεται σε εκλογικό κύκλο με εντεινόμενο πολιτικό ανταγωνισμό, ο οποίος μπορεί να στείλει αντιφατικά μηνύματα όσον αφορά τις δεσμεύσεις της οικονομικής πολιτικής και να διαταράξει τις ευνοϊκές προσδοκίες που έχουν διαμορφωθεί»;
Απάντηση:
Το όραμά μας για την περίοδο μετά το 2020 είναι πως, η Ελλάδα θα καταστεί μία χώρα φιλική προς την υγιή επιχειρηματικότητα, με εξωστρέφεια, δυναμισμό, καινοτομία και βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη, τα οφέλη της οποίας μοιράζονται σε όλες τις κοινωνικές ομάδες, χωρίς αποκλεισμούς. Για τον σκοπό αυτό, πρέπει να αναληφθούν σημαντικά βήματα σε εθνικό / περιφερειακό επίπεδο, μεταξύ των οποίων είναι η δημιουργία μιας νέας σχέσης αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ του κράτους και των επιχειρηματιών, η οποία θα οδηγήσει στην εξάλειψη της περιττής γραφειοκρατίας, η ανάπτυξη ρεαλιστικών και αποτελεσματικών στρατηγικών σχεδίων για την επίτευξη της Ανάπτυξης σε εθνικό / τοπικό επίπεδο, η σταδιακή και λογική απόσυρση των μέτρων λιτότητας, η υγιής λειτουργία του ελληνικού τραπεζικού συστήματος για την παροχή της απαιτούμενης ρευστότητας στην τοπική επιχειρηματικότητα και για να λειτουργήσει ως πραγματικός μοχλός για την ανάπτυξη της χώρας, η δημιουργία ενός δικτύου ασφαλείας για τις οικονομικά ασθενέστερες και κοινωνικά αποκλεισμένες ομάδες.
Η συνεχής άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην εγχώρια λιανική αγορά, η αναβάθμιση του λιμένα Πειραιώς στη διεθνή αλυσίδα διαμετακόμισης και η ενεργοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών για τη μεταφορά αγαθών διεθνών και εγχώριων επιχειρήσεων στις ξένες αγορές αναμένεται να είναι οι κύριοι άξονες, που θα τροφοδοτήσουν τη μελλοντική ανάπτυξη της βιομηχανίας εφοδιαστικής.
Η διενέργεια εκλογών σε βάθος τετραετίας δεν αποτελούν απειλή, αλλά δημοκρατική διαδικασία. Προβλήματα μπορούν μόνο να δημιουργηθούν από τον πλειστηριασμό παροχών της προεκλογικής περιόδου, γιαυτό άλλωστε υπάρχει η αυστηρή μεταμνημονιακή εποπτεία.»

Καλό μήνα!
Βασίλης Κορκίδης

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

To Top