ΠΕΙΡΑΙΑΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΩΣΤΑ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΣΤΗ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΛΑΜΠΡΑΚΗ

 

ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ ΚΩΣΤΑΣ

 

4 χρόνια μετά η Δ/νση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Πειραιά διαψεύδει τον Σπίρτζη για την καταλληλότητα της γέφυρας Γρηγορίου Λαμπράκη στον Πειραιά.

 

Ερώτηση για την ασφάλεια της γέφυρας επί της Λεωφόρου Γρηγορίου Λαμπράκη στον Πειραιά από όπου πρόκειται να διέλθει το τραμ, κατέθεσε ο Βουλευτής της ΝΔ Α’ Πειραιώς και Νήσων και αναπληρωτής Τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Κώστας Κατσαφάδος.

Ο κ. Κατσαφάδος επισημαίνει στην Ερώτησή του ότι πριν από 4 χρόνια, τον Μάιο του 2015, είχε κάνει πάλι την ίδια Ερώτηση προς το αρμόδιο Υπουργείο, εκφράζοντας τις επιφυλάξεις τεχνικών και πολιτών για τη συντήρηση της γέφυρας, τη στατική επάρκεια και τη φορητότητά της. Τότε, κατά την απάντησή του, ο Υπουργός κ. Σπίρτζης υπήρξε καθησυχαστικός, υπογραμμίζοντας ότι τα φορτία του τραμ είναι μικρότερα από τα αντίστοιχα οδικής κυκλοφορίας, ότι η διέλευση του τραμ δεν προκαλεί πρόσθετες εντάσεις στον υφιστάμενο φορέα της γέφυρας, ότι η γέφυρα θεωρείται αποδεκτή για την οδική κυκλοφορία και τη διέλευση του τραμ. Μάλιστα ισχυριζόταν ότι η γέφυρα έχει συντηρηθεί και ενισχυθεί, ενώ οι εμφανείς σιδηροί οπλισμοί που παρατηρούνται σημειακά στα στοιχεία της γέφυρας, έχουν αποκαλυφθεί στο πλαίσιο αυτών των εργασιών συντήρησης.

Σήμερα, 4 χρόνια μετά, η έκθεση αυτοψίας της Δ/νσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Πειραιά έρχεται να διαψεύσει το Υπουργείο, διαπιστώνοντας πληθώρα ορατών βλαβών σε δομικά στοιχεία της γέφυρας από οπλισμένο σκυρόδεμα. Στην έκθεση αναφέρονται με λεπτομέρειες όλες οι βλάβες που παρατηρούνται και εκφράζεται η εκτίμηση ότι  τα δομικά στοιχεία της γέφυρας υπόκεινται σε δράση του φαινομένου της ενανθράκωσης του σκυροδέματος και της διάβρωσης των οπλισμών. Είναι δε ιδιαίτερα έντονο το φαινόμενο της αποκόλλησης τμημάτων σκυροδέματος και διάβρωσης των οπλισμών.

Καταλήγοντας την Ερώτησή του, ο Βουλευτής ρωτά τον αρμόδιο Υπουργό:

  1. Για ποιο λόγο στην αρχική του απάντηση ο υπουργός διαβεβαίωνε πως είναι όλα καλά στη γέφυρα και δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας; Σε ποια μελέτη βασίστηκε το εν λόγω συμπέρασμα και ποιος υπογράφει;
  2. Με ποιον τρόπο πρόκειται να διασφαλίσει ότι δεν θα θρηνήσουμε θύματα; Ποιος εγγυάται ότι η γέφυρα είναι απολύτως ασφαλής για τη διέλευση φορτίου, όπως το τραμ και ταυτόχρονα την διέλευση πάσης φύσεως οχημάτων;

 

 

Η Ερώτηση του Κ. Κατσαφάδου έχει ως εξής:

 

 

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

 

Προς Υπουργείο Υποδομών& Μεταφορών

Θέμα: Σοβαρές επιφυλάξεις για τη διέλευση του ΤΡΑΜ από τη γέφυρα της Λεωφ. Γρηγορίου Λαμπράκη στον Πειραιά.

Τον Μάιο 2015, με Ερώτησή μου, είχα επισημάνει τις επιφυλάξεις που διατηρούσαν τεχνικοί- αρμόδιοι για τα δημόσια έργα, αλλά και οι πολίτες του Πειραιά για τη διέλευση του τραμ από τη γέφυρα επί της οδού Γρ. Λαμπράκη στον Πειραιά.

Η γέφυρα κατασκευάσθηκε το 1966 με τους τότε ισχύοντες κανονισμούς (ΓΟΚ- Αντισεισμικός). Ωστόσο από τότε δεν έχει συντηρηθεί, εγείροντας σοβαρά ερωτήματα κατά πόσο μπορεί να αντέξει το εν λόγω έργο. Υπήρχε μάλιστα, σαφής προειδοποίηση από τεχνικούς, ως προς την στατική επάρκεια και τη φορητότητα αυτής.

Στην Ερώτησή μου λοιπόν πριν από 4 περίπου χρόνια, η απάντηση που έλαβα από το Υπουργείο Υποδομών και τον αρμόδιο Υπουργό κ. Σπίρτζη ήταν καθησυχαστική, υπογραμμίζοντας ότι τα φορτία του τραμ είναι μικρότερα από τα αντίστοιχα οδικής κυκλοφορίας, ότι η διέλευση του τραμ δεν προκαλεί πρόσθετες εντάσεις στον υφιστάμενο φορέα της γέφυρας, ότι η γέφυρα θεωρείται αποδεκτή για την οδική κυκλοφορία και τη διέλευση του τραμ. Μάλιστα ισχυριζόταν ότι η γέφυρα έχει συντηρηθεί και ενισχυθεί, ενώ οι εμφανείς σιδηροί οπλισμοί που παρατηρούνται σημειακά στα στοιχεία της γέφυρας, έχουν αποκαλυφθεί στο πλαίσιο αυτών των εργασιών συντήρησης. Επίσης η απάντηση διευκρίνιζε ότι οι εμφανιζόμενες φθορές και οι εργασίες αποκαλύψεων δεν επηρεάζουν την αντοχή του φορέα της γέφυρας και ως εκ τούτου δεν θα πρέπει να προκαλούν ανησυχία σχετικά με τη στατική επάρκεια και την ασφάλεια της γέφυρας.

Τέσσερα χρόνια μετά και έπειτα από πολλές καταγγελίες, έρχεται η έκθεση αυτοψίας της Δ/νσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Πειραιά να διαψεύσει το Υπουργείο, διαπιστώνοντας πληθώρα ορατών βλαβών σε δομικά στοιχεία της γέφυρας από οπλισμένο σκυρόδεμα. Στην έκθεση αναφέρονται με λεπτομέρειες όλες οι βλάβες που παρατηρούνται και εκφράζεται η εκτίμηση ότι  τα δομικά στοιχεία της γέφυρας υπόκεινται σε δράση του φαινομένου της ενανθράκωσης του σκυροδέματος και της διάβρωσης των οπλισμών. Είναι δε ιδιαίτερα έντονο το φαινόμενο της αποκόλλησης τμημάτων σκυροδέματος και διάβρωσης των οπλισμών.

Επειδή όπως φαίνεται δεν είναι όλα τέλεια όπως αρχικώς διαπιστώθηκε από τον Υπουργό,

Επειδή η διέλευση του τραμ από μια γέφυρα με διαπιστωμένα προβλήματα αποτελεί κίνδυνο για χιλιάδες ζωές,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

 

  1. Για ποιο λόγο στην αρχική του απάντηση ο υπουργός διαβεβαίωνε πως είναι όλα καλά στη γέφυρα και δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας; Σε ποια μελέτη βασίστηκε το εν λόγω συμπέρασμα και ποιος υπογράφει;
  2. Με ποιον τρόπο πρόκειται να διασφαλίσει ότι δεν θα θρηνήσουμε θύματα; Ποιος εγγυάται ότι η γέφυρα είναι απολύτως ασφαλής για τη διέλευση φορτίου, όπως το τραμ και ταυτόχρονα την διέλευση πάσης φύσεως οχημάτων;

 

 

 

Ο Ερωτών Βουλευτής                                                                                         Πειραιάς, 22 Ιανουαρίου 2019

Κώστας Κατσαφάδος

Βουλευτής Α’ Πειραιώς & Νήσων

Εκθεση Περιφέρειας

[gview file=”http://www.piraeus365.gr/wp-content/uploads/2019/01/Έκθεση-Περιφέρειας.pdf”]

Απάντηση Υπουργείου                                                                                                                                                     [gview file=”http://www.piraeus365.gr/wp-content/uploads/2019/01/Απάντηση-Υπουργείου.pdf”]

 

 

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

To Top