ΠΕΙΡΑΙΑΣ

ΘΕΡΙΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΟΤΕ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΤΟ ΤΡΑΜ ΠΕΙΡΑΙΑ- ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ATHENS TRANSPORT ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ  ΣΤΑΣΥ

ATHENS TRANSPORT

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΑΠΟ ATHENS  TRANSPORT

Θερινά δρομολόγια

Ανάλογα με το πού και τι ώρα μετακινείσαι ο Δεκαπενταύγουστος στις συγκοινωνίες της Αθήνας μπορεί να είναι παράδεισος ή κόλαση. Σύμφωνα με τις επίσημες συχνότητες της ΣΤΑΣΥ:

Λεωφορεία και Τρόλεϊ: Από τη Δευτέρα 12 Αυγούστου ως την Κυριακή 18 Αυγούστου θα ισχύει ειδικό πρόγραμμα δρομολόγησης, αυτό που ανεπισήμως λέγεται Θερινό ΙΙΙ.

 

ΗΣΑΠ: Σάββατο 10 και Κυριακή 11 Αυγούστου και Πέμπτη 15 έως Κυριακή 18 Αυγούστου: δρομολόγια ανά 12,5′, Δευτέρα 12 έως Τετάρτη 14 Αυγούστου: δρομολόγια ανά 10,5′

 

Μετρό: Σάββατο 10 και Κυριακή 11 Αυγούστου: δρομολόγια ανά 10′, Δευτέρα 12 έως Τετάρτη 14 Αυγούστου και Παρασκευή 16 Αυγούστου: δρομολόγια ανά 12′ – 15′, Πέμπτη 15 Αυγούστου: δρομολόγια ανά 15΄

 

Τραμ: Σάββατο 10 έως Πέμπτη 15 Αυγούστου: δρομολόγια ανά 30′

 

Προαστιακός: Ισχύει αναστολή συγκεκριμένων δρομολογίων ως τις 31 Αυγούστου

 

Δείτε: Θερινά δρομολόγια Μέσων Μαζικής Μεταφοράς για το 2019

 

Προσεχώς ξεκινούν τα δρομολόγια του Τραμ στον Πειραιά

Απόφαση για άμεση έναρξη των δρομολογίων στην επέκταση του Τραμ στον Πειραιά φαίνεται να έχουν λάβει η Αττικό Μετρό και η ΣΤΑΣΥ.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων Τραμ πριν λίγες μέρες έστειλε εξώδικο καταγγέλοντας πως στις 11 νέες στάσεις δεν έχουν τοποθετηθεί μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα στον φορέα λόγω απώλειας εσόδων.

Το πρόβλημα της έλλειψης εκδοτικών μηχανημάτων (το οποίο οφείλεται στον κακό σχεδιασμό για το ηλεκτρονικό εισιτήριο) το παραδέχτηκε την προηγούμενη εβδομάδα και ο νέος υπουργός. Άγνωστο εξακολουθεί να είναι όμως το πότε θα αγοραστούν νέα.

 

Σχετικό: Μιλώντας πριν λίγες μέρες στο ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά, ο δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης είχε δηλώσει πως δεν έχει κάποιο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των έργων του Τραμ και του Μετρό και ότι επιδιώκει να συναντηθεί με τον κ. Καραμανλή για να συζητήσει αυτά τα θέματα.

Δείτε: «Άμεση έναρξη» της λειτουργίας του Τραμ στον Πειραιά – εξώδικο από τους εργαζόμενους

“Διακόπτουμε τα μπάνια του λαού για μία έκτακτη καλοκαιρινή έκδοση του newsletter καθώς τον φετινό Αύγουστο προέκυψαν ειδήσεις.

Πότε ξανά ακούσατε τον πρωθυπουργό της Ελλάδας να δεσμεύεται πως σε ένα μήνα οι συγκοινωνίες της Αθήνας θα έχουν αλλάξει προς το καλύτερο τη στιγμή που είναι άγνωστο αν έχει πλήρη εικόνα των προβλημάτων;

Ακόμα κι αυτό συνέβη τον φετινό Αύγουστο.

Η Καραμανλιάδα του φετινού καλοκαιριού

Όσο πιο συνοπτικά γίνεται, θα προσπαθήσουμε να συνοψίσουμε τα γεγονότα των τελευταίων δύο εβδομάδων:

— Στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής ήταν λακωνικός όσον αφορά τις συγκοινωνίες της Αθήνας, μιλώντας για μία δραματική μείωση των δρομολογίων καθώς και μία προσπάθεια εξορθολογισμού της λειτουργίας που θα ακολουθήσει.

 

Θερινή ταλαιπωρία στις συγκοινωνίες

— Λίγες μέρες αργότερα, γράψαμε ένα άρθρο για την εικόνα κατάρρευσης των συγκοινωνιών της Αθήνας το φετινό καλοκαίρι, όπως και όλα τα προηγούμενα καλοκαίρια: μείωση των δρομολογίων για δυόμιση μήνες μέσα στην τουριστική περίοδο και ενώ όλη η Αθήνα ΔΕΝ πήγε διακοπές, χαλασμένα κλιματιστικά σε λεωφορεία και Μετρό κλπ.

Καταλήξαμε ότι υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να ήταν το τελευταίο καλοκαίρι με συγκοινωνίες που υπολειτουργούν, αρκεί η κυβέρνηση να ενδιαφερθεί.

Δείτε: Ας είναι το τελευταίο καλοκαίρι ταλαιπωρίας στις συγκοινωνίες της Αθήνας

Η επιθεώρηση του υπουργού

 

— Τη Δευτέρα 29 Ιουλίου ο Κώστας Καραμανλής μαζί με τον Υφυπουργό Μεταφορών και το Γενικό Γραμματέα Μεταφορών επισκέφτηκαν το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας του Μετρό στο Σύνταγμα και το αμαξοστάσιο Σεπολίων.

 

Όπως μάθαμε εκ των υστέρων, ο υπουργός διαπίστωσε πως δεν υπάρχει κάποιο σύστημα αναφοράς μεταξύ της ΣΤΑΣΥ και του υπουργείο σχετικά με την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η λειτουργία του Μετρό (ζήτησε την άμεση δημιουργία του) ενώ η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ διοικεί «με απίστευτη χαλαρότητα» τους εργαζόμενους.

Δείτε: Επίσκεψη Καραμανλή – Σταθόπουλου στο Μετρό – Σύστημα αναφοράς για την επίλυση προβλημάτων

Η καταστροφική συνέντευξη

— Όλα θα πήγαιναν καλά για τον υπουργό αν τη Δευτέρα 29 Ιουλίου δεν αποφάσιζε να επισκεφτεί το ραδιοφωνικό στούντιο του ΣΚΑΙ και να μιλήσει για πάνω από μία ώρα με τον Άρη Πορτοσάλτε

Εκεί, ο υπουργός τα έβαλε με όλους: με τις διοικήσεις των συγκοινωνιών, με τους εργαζόμενους και με τους επιβάτες, φάνηκε έκπληκτος για τα προβλήματα των συγκοινωνιών ενώ χρησιμοποίησε τον αισχρό όρο «αποβράσματα της κοινωνίας» αναφερόμενος στους επιβάτες που μετακινούνται χωρίς εισιτήριο, αποδεικνύοντας πως δεν έχει και τόσο σχέση με το τι συμβαίνει μέσα στην κοινωνία. Λίγες μέρες αργότερα αναφέρθηκε σε «λεκτικό ατόπημα» χωρίς όμως να ζητήσει συγνώμη.

Δείτε: Καραμανλής: «Απόβρασμα της κοινωνίας όποιος δεν πληρώνει εισιτήριο», «θα απαγορευτεί η επαιτεία» στο Μετρό, «οι άδειες φταίνε για τα θερινά δρομολόγια»

Ένας ουρανοκατέβατος υπουργός

Το πιο πολυδιαβασμένο άρθρο των τελευταίων εβδομάδων αφορούσε το σχολιασμό της συνέντευξης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών στον ΣΚΑΙ. Ο υπουργός αναλώθηκε επί μία ώρα σε διαπιστώσεις (λες και δεν ήξερε ότι οι συγκοινωνίες βρίσκονται σε άσχημη κατάσταση) ενώ οι αναφορές σε λύσεις ήταν ελάχιστες. Είπε ότι θα φτιάξουν τα πράγματα, αλλά δεν μας είπε πώς

Δείτε: Ένας ουρανοκατέβατος υπουργός και οι συγκοινωνίες της Αθήνας

Μητσοτάκης: Μεγάλες προσδοκίες

 

— Καθώς η κοινή γνώμη στράφηκε κατά του κ. Καραμανλή, ο πρωθυπουργός αποφάσισε να επισκεφτεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε μία προφανή προσπάθεια damage control.

 

Ο κ. Μητσοτάκης έθεσε ως θέμα απόλυτης προτεραιότητας τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αναφέροντας ότι ως τον προσεχή Σεπτέμβρη η κατάσταση θα βελτιωθεί και η συχνότητα των δρομολογίων θα αυξηθεί. Πρώτη φορά θυμόμαστε πρωθυπουργό να ασχολείται με τη συχνότητα των δρομολογίων του Μετρό (το βάρος βέβαια πέφτει στον κ. Καραμανλή για την τήρηση της υπόσχεσης).

Δείτε: Μητσοτάκης: Η εικόνα των συγκοινωνιών της Αθήνας το Σεπτέμβριο θα είναι διαφορετική

Θα υπάρξει αισθητή βελτίωση της κατάστασης από το Σεπτέμβριο;

Μεταξύ μας, δεν είμαστε αισιόδοξοι. Μακάρι να διαψευσθούμε και να αρχίσουμε να γράφουμε διθυραμβικά άρθρα σε ένα μήνα. Τρεις είναι οι πιθανότητες για το τι θα γίνει:

  1. Επιτυχία. Αυτό που εύχονται όλοι. Να έρθει ο Σεπτέμβριος και το Μετρό να περνά ανά 4′ – 4,5′ τις ώρες αιχμής χωρίς καθυστερήσεις, όπως συνέβαινε τα περισσότερα χρόνια της λειτουργίας του. Επιστροφή στην κανονικότητα δηλαδή.

 

  1. Αποτυχία. Ο Σεπτέμβριος έρχεται, τα χειμερινά δρομολόγια επανέρχονται αλλά τα προβλήματα παραμένουν. Πιθανό αφού κάτι μας λέει ότι δύσκολα θα λυθούν όλα τα προβλήματα μέσα στις επόμενες 4 εβδομάδες.

 

  1. Απάτη. Αυτό που φοβόμαστε περισσότερο. Η κυβέρνηση και η ΣΤΑΣΥ δηλαδή να βαφτίσουν «επιτυχία» την επιστροφή των χειμερινών δρομολογίων στις αρχές Σεπτεμβρίου, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο. Ονομαστικά θα ισχύουν οι συνήθεις συχνότητες διέλευσης, οι καθυστερήσεις όμως θα παραμένουν και ο υπουργός θα κάνει πως δεν το βλέπει.

Υφυπουργός Μεταφορών: Με απόφαση του πρωθυπουργού και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ανατέθηκαν στον υφυπουργό Μεταφορών κ. Ιωάννη Κεφαλογιάννη καθήκοντα εποπτείας, από κοινού με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, των ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΕ, ΟΑΣΘ, ΟΣΕΘ και ΑΣΥΘ. Υπενθυμίζεται πάντως πως ο ΟΑΣΑ, η ΟΣΥ και η ΣΤΑΣΥ ελέγχονται από το υπερταμείο και όχι από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Επομένως η «εποπτεία» έχει περισσότερο συμβολικό ρόλο.

Επίτιμος υπουργός; Ένα μήνα μετά τις εκλογές και την ορκωμοσία του νέου υπουργικού συμβουλίου και στην ιστοσελίδα της Αττικό Μετρό δεσπόζει ακόμα η φωτογραφία του προηγούμενου υπουργού Χρ. Σπίρτζη. Μήπως πήρε τον τίτλο του επίτιμου υπουργού και δεν το πήραμε είδηση ή απλά είναι η απόδειξη πως η νέα κυβέρνηση απλά δεν έχει καμία εξουσία πάνω στην Αττικό Μετρό αφού δεν μπορεί ούτε να τους δώσει εντολή να ανανεώσουν την ιστοσελίδα τους;”

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

To Top