ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Οι Έλληνες εφοπλιστές σε θέση μάχης-Ποιοί επενδύουν και πού

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Οι καλές συνθήκες των ναυλαγορών και η εκτόξευση της ρευστότητας άνοιξε την όρεξη των Ελλήνων εφοπλιστών για επενδύσεις

Με τις ναυλαγορές  του ξηρού φορτίου και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να καλπάζουν, και εκείνη των δεξαμενόπλοιων να είναι πολύ κακή αλλά με θετικές προοπτικές το χειμώνα, οι Έλληνες εφοπλιστές παίρνουν θέση στη ναυτιλιακή σκακιέρα, είτε ενδυναμώνοντας τη θέση τους στη φορτηγό ναυτιλία είτε εισερχόμενοι για πρώτη φορά σε αυτή. Παράλληλα οι πλοιοκτήτες με στόλο από δεξαμενόπλοια προετοιμάζονται, ώστε να είναι έτοιμοι όταν η ναυλαγορά πάρει τα πάνω της για να εκμεταλλευτούν τη θετική συγκυρία.

Η ελληνόκτητη ναυτιλία συνέχισε να επεκτείνεται μέσα στο α’ εξάμηνο του 2021 κυρίως με αγορές μεταχειρισμένων-second hand πλοίων, αφού οι προοπτικές της αγοράς δείχνουν πολύ καλές και η κερδοφορία στις κατηγορίες των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Οι καλές συνθήκες των ναυλαγορών και η εκτόξευση της ρευστότητας άνοιξε την όρεξη των Ελλήνων εφοπλιστών για επενδύσεις.

Προσφάτως άρχισε να υπάρχει ενδιαφέρον και για τα δεξαμενόπλοια εν όψει εκτιμήσεων ότι η ναυλαγορά τους επιτέλους θα ανέβει.

 

Η δραστηριότητα στις χρηματιστηριακές αγορές έχει μειωθεί και αυτό οφείλεται στη χαμηλή τιμή των μετοχών  σε σύγκριση για όλες σχεδόν τις δημόσιες ναυτιλιακές εταιρείες. Υπήρξε, ωστόσο, μια αύξηση 60% στα IPO, αλλά επίσης και μείωση κατά 25% στα ναυτιλιακά ομόλογα. Η χρηματοδότηση ναυπήγησης πλοίων αυξήθηκε κατά 12,92% παρά τη μείωση των παραγγελιών από τους Έλληνες πλοιοκτήτες.

To βιβλίο παραγγελιών των Ελλήνων αριθμεί 185 πλοία συνολικής αξίας 235 εκατομμυρίων δολαρίων τα οποία θα έχουν παραδοθεί μέχρι το 2023.

 

Νίκος Τσάκος

Σε μία χρονική περίοδο γεμάτη προκλήσεις και δυσκολίες για τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Tsakos Energy Navigation παρουσίασε έσοδα 140 εκατομμυρίων δολαρίων και διαχειριστικά έσοδα 2,2 εκατομμυρίων το α’ τρίμηνο του 2021.

Η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε την περίοδο αυτή κατά την οποία οι ναύλοι ήταν χαμηλοί για να βγάλει σε δεξαμενισμό μεγάλο αριθμό πλοίων ώστε να είναι πανέτοιμα ενόψει της αναμενόμενης ανόδου της ναυλαγοράς δεξαμενόπλοιων. Παρά τον δεξαμενισμό πλοίων, δραστηριοποιήθηκε το 92% του στόλου το συγκεκριμένο τρίμηνο.

Ο μέσος όρος των ναύλων ανήλθε στα 18.121 δολάρια.

Το EBITDA είναι 37,3 εκατομμύρια, ενώ χάρις της σφιχτής πολιτικής  τα ημερήσια έξοδα του στόλου μειώθηκαν κατά 6% από 7.886 στα 7.426 δολάρια παρά τους δεξαμενισμούς και τις δυσκολίες για αλλαγές πληρωμάτων λόγω των αυστηρών περιορισμών.

Η TEN διαχειρίζεται στόλο με 68 πλοία συνολικής χωρητικότητας 7,6 εκατ. τόνων dw. Τα δεξαμενόπλοια του Ομίλου μεταφέρουν 550 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου που σημαίνει επτά ημέρες παγκόσμιας κατανάλωσης ενέργειας.

 

Βαγγέλης Μαρινάκης

 

Έξι νεότευκτα πλοία-feeders μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρήγγειλε η ιδιωτική ναυτιλιακή εταιρεία Capital Maritime & Trading  συμφερόντων Ευάγγελου Μαρινάκη. Η αξία της επένδυσης ανέρχεται στα 187 εκατομμύρια δολάρια.

Πιο συγκεκριμένα παρήγγειλε τρία πλοία μεταφοράς 1.800 teus το καθένα στη γιάρδα Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) με option για άλλα τρία.

Το πρώτο θα παραδοθεί στην εταιρεία τον Μάρτιο του 2023.

Είναι το τρίτο επενδυτικό πρόγραμμα για Capital Maritime από τα τέλη της προηγούμενης χρονιάς.

 

Αγγελική Φράγκου

Ενισχύει τη θέση της στον τομέα της φορτηγού ναυτιλίας η Αγγελική Φράγκου. Η πάρα πολύ καλή ναυλαγορά και οι ακόμη θετικότερες προοπτικές, προσελκύουν τους Έλληνες εφοπλιστές είτε να εισέλθουν στη φορτηγό ναυτιλία είτε να αυξήσουν το αποτύπωμά τους.

Η εισηγμένη στη χρηματιστηριακή αγορά της Navios Maritime Partners LP συμφερόντων  προχώρησε στην απόκτηση πέντε φορτηγών πλοίων εκ των οποίων τέσσερα Capesize και ένα Kamsarmax έναντι 182,3 εκατομμυρίων δολαρίων.

Τα δύο είναι νεότευκτα. Πρόκειται για ένα Capesize που βρίσκεται υπό bareboat ναύλωση και θα παραδοθεί το β΄ εξάμηνο του 2022 και ένα Kamsarmax που θα παραληφθεί το α΄εξάμηνο του 2023. Τα άλλα τρία Capesize, τα Navios Azimuth, Navios Ray και Navios Bonavis, αποκτήθηκαν έναντι 88 εκατομμυρίων και θα ενταχθούν στον στόλο μέσα στον Ιούλιο του 2021.

Η Navios Partners διαθέτει στόλο από 94 συνολικά πλοία εκ των οποίων 56 είναι φορτηγά και 38 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής χωρητικότητας εννέα εκατομμυρίων τόνων dw.

 

Γιάννης Αλαφούζος

 

Στην υπογραφή μνημονίου συμφωνίας για την πώληση δύο υπέρ δεξαμενόπλοιων VLCC προχώρησε η εισηγμένη στη χρηματαγορά του Όσλο, Okeanis Eco Tankers Corp. συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου. Πρόκειται για τα VLCC crude tankers “Nissos Santorini” και “Nissos Antiparos” ναυπηγημένα το 2019 στις γιάρδες της Hyundai Heavy Industries. Σύμφωνα με πληροφορίες, αγοράστρια είναι η εταιρεία Frontline συμφερόντων John Frediksen.

Τα έσοδα της εταιρείας από την πώληση θα είναι 180 εκατομμύρια δολάρια.

Την ίδια ώρα η εταιρεία συμφώνησε να αγοράσει δύο eco VLCC χωρητικότητας 300.000 τόνων dw το καθένα που βρίσκονται υπό ναυπήγηση στα κορεατικά ναυπηγεία της Hyundai. Κόστος απόκτησης ανέρχεται στα 194 εκατομμύρια δολάρια. Τα πλοία ανήκουν σε εταιρικά σχήματα που ελέγχει ο Γιάννης Αλαφούζος. Θα παραδοθούν το πρώτο και δεύτερο τρίμηνο του 2022 αντιστοίχως. Τα πλοία είναι  σχεδιασμένα για να έχουν πολύ μειωμένο αποτύπωμα όσο αφορά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου με καύση εναλλακτικών μορφών καυσίμων όπως LNG και μεθανόλη και αυτό μόλις δημιουργηθούν οι κατάλληλες εγκαταστάσεις από τις πετρελαϊκές εταιρείες για πώληση τέτοιου είδους καυσίμων και θεσμοθετηθεί το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο.

 

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Γιάννης Αλαφούζος δήλωσε:

«Οι ενέργειές μας θα επιτρέψουν στην Okeanis Eco Tankers να βελτιστοποιήσει και να ενισχύσει τη θέση της στα VLCC εγκαίρως πριν από την όπως πιστεύουμε και αναμένουμε εκρηκτική ανάκαμψη της αγοράς δεξαμενόπλοιων αυτόν τον χειμώνα. Έχουμε μια πολύ εποικοδομητική άποψη της αγοράς πετρελαιοφόρων και είμαστε ικανοποιημένοι που μπορούμε να τοποθετήσουμε καλύτερα την εταιρεία μας για να αξιοποιήσουμε τις αναμενόμενες θετικές εξελίξεις, ενώ συνεχίζουμε να επιστρέφουμε κεφάλαιο – όπως πάντα υποσχόμαστε – στους μετόχους μας.»

Η Okeanis Eco Tankers Corp. διαθέτει στόλο από συνολικά 14 crude oil δεξαμενόπλοια VLCC και Suezmax τα οποία είναι eco friendly, ενώ σε όλα έχουν τοποθετηθεί scrubbers.

 

Δρ Ιωάννης Κούστας

 

Την επίτευξη συμφωνίας για την απόκτηση 6 container ships έναντι 260 εκατ. δολαρίων ανακοίνωσε η Danaos Corporation, του Δρ Ιωάννη Κούστα.

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της έχει συνάψει συμφωνία για την απόκτηση έξι πλοίων μεταφοράς κοντέινερ χωρητικότητας 5.466 TEU που κατασκευάστηκαν στο ναυπηγείο Hanjin Subic Bay έναντι συνολικού τιμήματος 260 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα πλοία, τα οποία έχουν μέση ηλικία 6,8 ετών, διαθέτουν ενεργά συμβόλαια ναύλωσης με κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών και μέση διάρκεια ναύλωσης τα 2 χρόνια.

Η συμφωνία θα αυξήσει τα έσοδα της Εταιρείας κατά περίπου 71 εκατομμύρια δολάρια και το EBITDA κατά περίπου 39 εκατομμύρια δολάρια. Η απόκτηση των πλοίων θα πραγματοποιηθεί με μετρητά, αν και η εταιρεία αξιολογεί εναλλακτικές λύσεις χρηματοδότησης μέρους του τιμήματος.

 

Πόλυς Βάσου Χατζηιωάννου

 

Σε διαδικασία ανανέωσης του στόλου της βρίσκεται η εισηγμένη στη χρηματαγορά της Νέας Υόρκης (NYSE) Safe Bulkers Inc  συμφερόντων τoυ Πόλυς Βάσου Χατζηιωάννου.

Καταρχήν αγόρασε το ναυπηγήσεως 2013 στην Ιαπωνία, φορτηγό Panamax χωρητικότητας 78.000 τόνων έναντι 22 εκατομμυρίων δολαρίων. Το πλοίο θα παραδοθεί στην εταιρεία τον Αύγουστο του 2021. Η αγορά έγινε με ρευστό της εταιρείες. Νωρίτερα είχε αποκτήσει δύο ακόμη Panamax πλοία, ένα ναυπηγήσεως 2011 και ένα 2013 ιαπωνικών συμφερόντων. Την ίδια ώρα πούλησε πέντε φορτηγά πλοία παλαιότερης ηλικίας τρία Panamax και δύο Kamsarmax.

Παράλληλα η εταιρεία έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει τέσσερα πλοία εκ των οποίων τρία είναι Panamax και ένα Kamsarmax. Ο πρόεδρος της εταιρείας, δρ Λουκάς Μπαρμπαρής δήλωσε: «Αυτή η νέα απόκτηση πλοίου αποτελεί μέρος των προσπαθειών μας να ανανεώσουμε σταδιακά τον στόλο μας μέσω επιλεκτικής απόκτησης νεότερων μεταχειρισμένων, ναυπηγημένων στην Ιαπωνία, που αντικαθιστούν παλαιότερα πλοία ή κινεζικής ναυπήγησης πλοία. Το βασικό μέρος της στρατηγικής ανανέωσης παραμένει η απόκτηση προηγμένων σχεδιαστικά και ενεργειακά αποδοτικά νεότευκτα. ”

 

Πήτερ Λιβανός

 

Απρόσκοπτα συνεχίζεται το ναυπηγικό πρόγραμμα της GasLog. Πιο συγκεκριμένα ενέταξε στον στόλο της το νεότευκτο LNG carrier “GasLog Wellington”, συμφερόντων Πήτερ Λιβανού. Το πλοίο έχει χωρητικότητα 180.000 κυβικών μέτρων και ναυπηγήθηκε με βάση την τελευταία λέξη της τεχνολογίας με σύστημα προώθησης X-DF το οποία εισέρχεται αμέσως σε μακροχρόνια και επικερδής ναύλωση στην Chenier.

Είναι το τρίτο από τα συνολικά τέσσερα που περιλαμβάνονται στη συμφωνία της GasLog με τα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries.

Ο ιδιόκτητος στόλος της εταιρείας αριθμεί 21 πλοία LNG ενώ διαχειρίζεται άλλα 15.

 

Κωστής Κωνσταντακόπουλος

 

Στην απόκτηση 16 φορτηγών πλοίων χωρητικότητας μεταξύ 33.000-85.000 τόνων dw προχώρησε η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά NYSE Costamare   συμφερόντων της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου. Ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων είναι τα 10 χρόνια.

Τα πλοία δραστηριοποιούνταν στην αγορά. Δύο από αυτά έχουν ήδη παραληφθεί ενώ τα υπόλοιπα 14 θα έχουν ενταχθεί στον στόλο της εταιρείας έως τον Ιανουάριο του 2022.

Ο Γρηγόρης Ζήκος Chief Financial Officer της είπε: ««Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την απόκτηση πλοίων ξηρού φορτίου χύδην. Αποφασίσαμε να επενδύσουμε στον τομέα αυτόν γιατί παρέχει αυξημένες ευκαιρίες απόδοσης για τους μετόχους μας. Τα πλοία θα διαχειρίζονται μέσω της υπάρχουσας πλατφόρμας μας με επικεφαλής και την ομάδα ξηρού φορτίου Onassis, η οποία θα ενταχθεί στον Costamare τον Ιούλιο. Οι εξαγορές θα χρηματοδοτηθούν αρχικά με μετρητά και η εταιρεία βρίσκεται στη διαδικασία διευθέτησης εμπορικών τραπεζικών χρεών. Λαμβάνοντας υπόψη τη φύση της επιχείρησης ξηρού χύδην, σκοπεύουμε να έχουμε χαμηλή μόχλευση έως και 60% της αξίας των περιουσιακών στοιχείων. Ανυπομονούμε να παρέχουμε μια λεπτομερή ενημέρωση για την επιχειρηματική μας στρατηγική κατά τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου».

 

Σταμάτης Τσαντάνης

Η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Seanergy Maritime Holdings Corp. παρέλαβε δύο Capesize πλοία, που αποτελούν μέρος των αγορών που έχουν ήδη ανακοινωθεί. Οι παραλαβές αφορούν στο Capesize M/V Patriotship, χωρητικότητας 181.709 dwt και κατασκευής 2010 στο ναυπηγείο Imabari Shipbuilding Co., Ltd της Ιαπωνίας και στο Capesize M/V Tradership, 176.925 dwt, κατασκευής 2006 στο ναυπηγείο Namura Shipbuilding Co., Ltd της Ιαπωνίας.

Η εταιρεία έχει ήδη 15 Capesize πλοία στο δυναμικό της, ενώ εντός Αυγούστου αναμένει ακόμα ένα.

Εκμεταλλευόμενη τα υψηλά επίπεδα της αγοράς, η εταιρεία συμφώνησε χρονοναύλωση για το M/V Patriotship διάρκειας 12 με 18 μήνες με διεθνούς φήμης ναυλωτή και σταθερό ημερήσιο ναύλο στις 31.000 δολάρια, ενώ ναύλωσε το M/V Tradership σε άλλο διεθνή ναυλωτή με ημερήσιο ναύλο συνδεδεμένο με τον δείκτη BCI. Και τα δύο πλοία ξεκινούν άμεσα τις ναυλώσεις τους.

Η εταιρεία είναι σε τελική ευθεία για συμφωνία με μεγάλο χρηματοδοτικό οργανισμό στην Ασία, το οποίο αναμένεται να χρηματοδοτήσει μέρος της αξίας του M/V Patriotship με ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς όρους.

Ο Σταμάτης Τσαντάνης  Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε:

«Βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώνω την παραλαβή του 14ου και του 15ου Capesize πλοίου μας και την ταυτόχρονη έναρξη χρονοναύλωσής τους.

Επιπλέον, επεκτείνουμε τις στρατηγικές μας συνεργασίες με δύο ακόμα διεθνούς φήμης ναυλωτές, όσο και με νέο χρηματοδοτικό οργανισμό στην Ασία. Μετά την παράδοση του M/V Patriotship και του M/V Tradership, το 87% του στόλου μας είναι χρονοναυλωμένο σε μεσο-μακροπρόθεσμα time charters.Η Seanergy έχει αυξήσει σημαντικά το μέγεθος του στόλου της με ιδιαίτερα ευνοϊκές χρηματοδοτήσεις, έχοντας κύριο γνώμονα την αύξηση αξίας για τους μετόχους μας»

 

Ανδρέας Μαρτίνος

 

Το νεότευκτο LNG carrier παρέλαβε η Minerva Gas συμφερόντων Ανδρέα Μαρτίνου ενισχύοντας τον στόλο της. Πρόκειται  για το Minerva Limnos το οποίο ναυπηγήθηκε στις νοτιοκορεατικές γιάρδες της Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME). Έχει μεταφορική ικανότητα 173.400 κυβικών μέτρων υγροποιημένου φυσικού αερίου. Είναι υπό σημαία Μάλτας και παρακολουθείται από τον νορβηγικό νηογνώμονα DNV.

Είναι το δεύτερο που παρέλαβε από τη συγκεκριμένη γιάρδα. Έχει προηγηθεί το Minerva Astra το οποίο παρέλαβε στις 6 Μαΐου του 2021 μεταφορικής ικανότητας 115.484 κυβικών μέτρων.

H εταιρεία ναυπηγεί ακόμη ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου στο ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) στη Νότια Κορέα.

 

Άννα Αγγελικούση

 

Ολοκληρώθηκε το ναυπηγικό πρόγραμμα της Alpha Gas S.A., συμφερόντων Άννας Αγγελικούση και των γιών της Φραγκίσκου και Αντώνη που είναι η τρίτη γενιά πλοιοκτητών.

 

Πριν από λίγες ημέρες παρέλαβε το νεότευκτο LNG Energy Intelligence χωρητικότητας 173.400 κυβικών μέτρων από τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME). Το πρόγραμμα περιελάμβανε τη ναυπήγηση τεσσάρων LNG. O στόλος της εταιρείας αριθμεί πλέον πέντε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Το πρώτο νεότευκτο που παρέλαβε ήταν το  Energy Pacific, χωρητικότητας 173.400 κυβικών μέτρων. Η εταιρεία είχε στον στόλο της ένα LNG το Energy Atlantic

Ακολούθησαν τα LNG carriers  Energy Endeacour,  Εnergy Integrity και Energy Intelligence επίσης 173.400 κυβικών μέτρων τα οποία θα παραληφθούν το δεύτερο τρίμηνο του 2021.

Η Alpha Gas ιδρύθηκε το 2012 και έχει από το 2015 τα γραφεία της στην Αθήνα.

Πηγή  Newmoney.gr

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

To Top