ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Προστασία της υγείας των ναυτικών κατά τη διάρκεια του COVID-19: Τι μπορούν να κάνουν οι φορείς εκμετάλλευσης πλοίων;

Η πανδημία COVID-19 μάς έμαθε ένα μάθημα που είχαμε ξεχάσει. Η υγεία είναι πάντα η πρώτη προτεραιότητα. Οι ναυτικοί δεν αποτελούν εξαίρεση. Η ζωή στο πλοίο μπορεί να είναι σκληρή λόγω του φόρτου εργασίας και της απομόνωσης. Για το λόγο αυτό, οι διαχειριστές πλοίων πρέπει να ελαφρύνουν το άγχος από τους ναυτικούς και να τους εξασφαλίσουν ότι θα είναι ασφαλείς. Ας ρίξουμε μια ματιά στο πώς οι διαχειριστές πλοίων μπορούν να το επιτύχουν αυτό.

Σύμφωνα με τον κώδικα ISM, οι διαχειριστές πλοίων υποχρεούνται να αξιολογούν όλους τους εντοπισμένους κινδύνους για τα πλοία και το προσωπικό τους και να λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα. Ως εκ τούτου, οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πρέπει να αναπτύξουν σχέδια και διαδικασίες για τον μετριασμό των κινδύνων που συνδέονται με την πανδημία COVID-19 για την υγεία των ναυτικών και την ασφάλεια της λειτουργίας των πλοίων τους.

Μέτρα επί του σκάφους για τους πλοιοκτήτες

Πρώτα απ ‘όλα, οι φορείς εκμετάλλευσης πλοίων θα πρέπει να παρέχουν στους ναυτικούς (και στους επιβάτες, κατά περίπτωση) γενικές πληροφορίες σχετικά με το COVID-19 και τα ισχύοντα τυποποιημένα μέτρα και προφυλάξεις προστασίας της υγείας.

Όπως ήδη γνωρίζουμε, η μετάδοση COVID-19 από άνθρωπο σε άνθρωπο πραγματοποιείται κυρίως μέσω της εξάπλωσης σταγονιδίων. Ένα άτομο με COVID-19 βήχει ή φτερνίζεται, διαδίδει σταγονίδια στον αέρα και πάνω σε αντικείμενα και επιφάνειες σε κοντινή απόσταση. Άλλοι άνθρωποι αναπνέουν σταγονίδια ή αγγίζουν τα αντικείμενα ή τις επιφάνειες και μετά αγγίζουν τα μάτια, τη μύτη ή το στόμα τους.

Για το θέμα αυτό, οι προφυλάξεις Standard Infection Protection and Control (IPC) υπογραμμίζουν τη ζωτική σημασία της υγιεινής των χεριών και του αναπνευστικού. Οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να παρέχουν συγκεκριμένη καθοδήγηση και εκπαίδευση στους ναυτικούς σχετικά με:

Συχνό πλύσιμο χεριών χρησιμοποιώντας σαπούνι και νερό ή αλκοόλ (τουλάχιστον 65-70%) τρίψιμο χεριών για 20 δευτερόλεπτα.

Αποφυγή αγγίγματος του προσώπου, συμπεριλαμβανομένου του στόματος, της μύτης και των ματιών με άπλυτα χέρια)

Κάλυψη της μύτης και του στόματος με μίας χρήσης  χαρτομάντηλου κατά το φτέρνισμα, βήχα, σκουπίζοντας και φυσώντας τη μύτη και απόρριψη του χρησιμοποιημένου μαντηλιού  αμέσως σε κάδο απορριμμάτων.

Εάν δεν υπάρχει  χαρτομάντηλο, καλύπτοντας τη μύτη και το στόμα και βήχα ή φτάρνισμα σε έναν καμπτώμενο αγκώνα.

Στοχεύοντας σε απόσταση τουλάχιστον ενός μέτρου (τρία πόδια) από άλλα άτομα.

Τοποθετήστε το καπάκι της τουαλέτας κάτω πριν ξεπλύνετε.

Χειρισμός του κρέατος, του γάλακτος ή των ζωικών προϊόντων με προσοχή, για την αποφυγή διασταυρούμενης μόλυνσης με άψητα τρόφιμα, σύμφωνα με καλές πρακτικές ασφάλειας των τροφίμων

Μέτρα για τη διαχείριση επιβίβασης και αποβίβασης

Η επιβίβαση των ναυτικών και των επιβατών στα πλοία πρέπει να γίνεται προσεκτικά για να μειωθεί ο κίνδυνος ενός ατόμου που έχει προσβληθεί από το COVID-19.

Σύμφωνα με την ICS, κατά τη διάρκεια της επιβίβασης, τα πλοία θα πρέπει να απαιτούν από τους ναυτικούς (και τυχόν επιβάτες) να συμπληρώσουν μια κάρτα εντοπισμού, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από το πλοίο ή να παρασχεθεί στην αρμόδια δημόσια αρχή για να βοηθήσει στην ανίχνευση και την επαφή ατόμων σε περίπτωση εστίας ή τη δυνατότητα μετάδοσης ασθενειών στο πλοίο.

Επιπλέον, οι διαχειριστές πλοίων θα πρέπει να εισαγάγουν διαδικασίες όπως έλεγχο ερωτηματολογίων, σάρωση θερμοκρασίας ή μέτρηση, καραντίνα και δοκιμές. Δηλαδή, η επιβίβαση δεν πρέπει να προχωρήσει για όσους καταγράφουν θερμοκρασία ανάγνωσης 38 ° C ή μεγαλύτερη.

Ωστόσο, παρά τη σημασία της σάρωσης θερμοκρασίας σώματος, αυτό δεν είναι απολύτως αποτελεσματικό. Καθώς τα ασυμπτωματικά άτομα εξακολουθούν να μεταφέρουν τον ιό και να τον μεταδίδουν σε άλλους, οι δοκιμές μπορούν να βοηθήσουν στον εντοπισμό τέτοιων ατόμων που δεν εντοπίστηκαν από άλλα μέτρα ελέγχου. Επί του παρόντος, οι δοκιμές πρέπει να διεξάγονται μόνο από εκπροσώπους των λιμενικών αρχών υγείας και συνιστώνται μόνο δοκιμές αλυσιδωτής αντίδρασης πολυμεράσης (PCR).

Όσον αφορά την αποβίβαση, θα πρέπει να πραγματοποιούνται επίσης έλεγχοι ερωτηματολογίων, σάρωση θερμοκρασίας ή μέτρηση, καραντίνα και δοκιμές. Το πιο σημαντικό, οι διαχειριστές πλοίων πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι δοκιμές είναι διαθέσιμες σε λιμένες ή τερματικούς σταθμούς για ναυτικούς (και για τυχόν επιβάτες) που θα αποβιβαστούν από το πλοίο.

Πρόσβαση σε ιατρική περίθαλψη

Σύμφωνα με το ILO MLC 2006, τα κράτη λιμένα πρέπει να διασφαλίσουν ότι σε όλους τους ναυτικούς που βρίσκονται σε πλοία στην επικράτειά τους και χρειάζονται άμεση ιατρική περίθαλψη, έχουν πρόσβαση σε ιατρικές εγκαταστάσεις στην ξηρά. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη τις δυσκολίες παροχής ιατρικής βοήθειας στις μέρες μας, τα άτομα που είναι υπεύθυνα για την ιατρική περίθαλψη πρέπει να βρίσκονται σε άμεση επαφή με την ιατρική υπηρεσία που λαμβάνει.

Επιπλέον, περαιτέρω ιατρική περίθαλψη μπορεί να κανονιστεί μέσω του πράκτορα του πλοίου ή άλλων λιμενικών διαμεσολαβητών. Εάν ένας ναυτικός δεν μπορεί να μεταφερθεί στην ξηρά για ιατρική περίθαλψη, τα άτομα που είναι υπεύθυνα για την ιατρική περίθαλψη πρέπει να ζητήσουν συμβουλές από μια υπηρεσία TMAS ή άλλη ιατρική συμβουλή με εμπειρία στο χειρισμό ιατρικών ζητημάτων και να εντοπίσουν πιθανές επαφές στην ξηρά, εάν αυτό έχει δεν έχει ήδη γίνει.

Κάθε ναυτικός που έχει θετικό τεστ θα πρέπει να λάβει περαιτέρω ιατρική αξιολόγηση στην ξηρά πριν ξαναρχίσει το ταξίδι του.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να έχει κατά νου ότι η ΔΟΕ, ο ΙΜΟ και ο ΠΟΥ έχουν υπενθυμίσει σε όλα τα κράτη μέλη ότι οι ναυτικοί είναι βασικοί εργαζόμενοι και δικαιούνται ιατρική περίθαλψη και βοήθεια βάσει των IHR, SOLAS, MLC και STCW. Οι ναυτιλιακές εταιρείες που αντιμετωπίζουν τέτοια προβλήματα πρέπει να επικοινωνήσουν με το κράτος σημαίας και τις τηλεϊατρικές υπηρεσίες τους για επείγουσα βοήθεια. Οι εθνικές ενώσεις εφοπλιστών πρέπει να ενημερώνονται, ώστε να μπορούν να ειδοποιούν το ICS που θα αναλάβει δράση σε διεθνές επίπεδο.

Ψυχική υγεία κατά τη διάρκεια του COVID-19

Μια πανδημία δίνει επιπλέον άγχος στους ναυτικούς, κάτι που μπορεί να επηρεάσει την ψυχική υγεία. Για το λόγο αυτό, οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πρέπει να λαμβάνουν έκτακτη ανάγκη ψυχικής υγείας τόσο σοβαρά όσο και έκτακτη ανάγκη για σωματική υγεία.

Οι ναυτικοί μπορεί να πιστεύουν ότι αντιμετωπίζουν κρίση ψυχικής υγείας και δεν αισθάνονται πλέον ικανά να αντιμετωπίσουν ή να ελέγξουν την κατάστασή τους και μπορεί να αισθάνονται:

Μεγάλη συναισθηματική αγωνία ή άγχος.

Ανίκανος να αντιμετωπίσει την καθημερινή ζωή ή την εργασία.

Όπως σκέφτεστε να κάνετε αυτοτραυματισμό ή ακόμα και αυτοκτονία ή να ζήσετε ή να ακούσετε φωνές (ψευδαισθήσεις)

Εάν συμβεί αυτό, οι ναυτιλιακοί φορείς θα πρέπει να ορίσουν έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας για τους ναυτικούς, για να βρουν την καλύτερη πορεία δράσης. Εάν υπό τη φροντίδα ενός παρόχου ψυχικής υγείας, θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τον ειδικό σύμβουλο για συμβουλές.

πηγή safety4 sea

Protecting seafarers’ health during COVID-19: What can ship operators do?

The COVID-19 pandemic taught us a lesson that we had forgotten. Health is always the top priority. Seafarers are no exception. Life onboard can be harsh due to the workload and isolation; for this reason, ship operators must alleviate some stress from seafarers, and ensure them that they will be safe. Let’s take a look on how ship operators can achieve this.

 

see more:

https://safety4sea.com/cm-protecting-seafarers-health-during-covid-19-what-can-ship-operators-do/

 

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

To Top