ΠΕΙΡΑΙΑΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΒΕΠ Β. ΚΟΡΚΙΔΗ ΣΤΟ ΚΙΝΕΖΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ XINHUA ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

«H επένδυση της Cosco Shipping αποτελεί ένα επιτυχημένο παράδειγμα αμοιβαίας επωφελούς συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας», δήλωσε, σε τηλεοπτική συνέντευξή του στο κινεζικό Πρακτορείο Xinhua, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ), Βασίλης Κορκίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, «ο στόχος είναι κοινός: να ανέβει o Πειραιάς ακόμη περισσότερο στην παγκόσμια κατάταξη λιμένων, να συνεχιστούν οι επενδύσεις με ταχύ ρυθμό, ώστε αυτό να μπορέσει να συμβάλλει ακόμη περισσότερο στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, στην προώθηση των σχέσεων μεταξύ των δύο λαών στους τομείς του εμπορίου, του τουρισμού, της εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς και στην ενίσχυση της νέας πρωτοβουλίας της Κίνας για τη διευκόλυνση του παγκόσμιου εμπορίου “One Belt-On the road.

Μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ ανέφερε ότι, το 2018, η PCT διακίνησε 4,4 εκατ. TEUs, ο ΟΛΠ 498.708 χιλ. TEUs, ενώ συνολικά στο λιμάνι του Πειραιά διακινήθηκαν 4,9 εκατ. TEUs. Αντίστοιχα, ο αριθμός των containerships που εισήλθαν στο λιμάνι του Πειραιά ανήλθε σε 3.330. Όπως είπε, στόχος της διοίκησης του Επιμελητηρίου είναι να καρπωθεί τον πλούτο του λιμανιού του Πειραιά, τόσο η πόλη, όσο και η επιχειρηματικότητα της ευρύτερης περιοχής και όχι να “μαντρωθεί” η εφοδιαστική και μεταφορική επιχειρηματικότητα μέσα στο λιμάνι. Συμπληρώνοντας ο κ. Κορκίδης δήλωσε «πάγια θέση μας είναι πως, η διοίκηση του ΟΛΠ, θα είναι πιο κερδισμένη, εάν επεκτείνει τη συνεργασία της με τις ελληνικές επιχειρήσεις και τους παραγωγικούς φορείς της ευρύτερης περιοχής. Η θέση μας για το λιμάνι στηρίζεται στα Ευρωπαϊκά μοντέλα των λιμένων και στη λογική ότι δεν υπάρχει πόλη – λιμάνι στην Ευρώπη που να μην αποκομίζει οφέλη. Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό, είναι πως όλοι οι φορείς της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, πρέπει να φροντίσουμε, ώστε η σχέση Λιμανιού- Πόλης να μην καταστεί ετεροβαρής με τη ζημία της πόλης».
Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ο κ. Κορκίδης ανέφερε «στο βαθμό που οι υποδομές του λιμένα εξελιχθούν κατάλληλα και αξιοποιηθούν ανάλογα, η επένδυση της Cosco δύναται να αποτελέσει μοχλό περαιτέρω ανάπτυξης της ναυτιλίας, των θαλάσσιων μεταφορών, της κρουαζιέρας αλλά και πολλών άλλων οικονομικών δραστηριοτήτων. Σημαντικά προβλέπονται και τα μακροοικονομικά αποτελέσματα από την υπογραφείσα Συμφωνία με την ενίσχυση του ΑΕΠ και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Ειδικά, στη σημερινή συγκυρία, που βιώνει ο τόπος μου, της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης και της υψηλής ανεργίας των νέων, το ζητούμενο για μία βιώσιμη και ολοκληρωμένη διαχείριση των ελληνικών λιμένων έχει ιδιαίτερη βαρύτητα. Σε αυτό το πλαίσιο, αναγνωρίζοντας τα πολλαπλά οφέλη, που ήδη έχουν γίνει ορατά και θα προκύψουν μελλοντικά, πιστεύω ότι η πλειονότητα του ελληνικού λαού έχει “αγκαλιάσει” το επενδυτικό πλάνο της Cosco». Ο ίδιος δήλωσε ότι προσδοκά το λιμάνι του Πειραιά να αναβαθμιστεί στο 1ο μεγαλύτερο της Μεσογείου και στα 5 μεγαλύτερα της Ευρώπης, ενώ συμπλήρωσε ότι το ΕΒΕΠ στηρίζει την προσπάθεια του ΟΛΠ για περαιτέρω ανάπτυξη του Πειραιά, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί και να εφοδιάζει τα πλοία «γίγαντες των θαλασσών». Αναφερόμενος στο master plan, ο κ. Κορκίδης παρατήρησε ότι θα πρέπει «να λειτουργήσουν παράλληλα και συνδυαστικά και όχι ανταγωνιστικά τα δύο μεγάλα αναπτυξιακά προγράμματα, που αφορούν στην πόλη και το λιμάνι, η ΟΧΕ του Δήμου Πειραιά και το master plan του ΟΛΠ». Τέλος, αναφέρθηκε στην άριστη συνεργασία με την Πρέσβη της Κίνας και ευχήθηκε να αναβιώσει η ναυπηγοεπισκευή, να επαναλειτουργήσουν τα ελληνικά ναυπηγεία, όλες οι δεξαμενές καθώς και κάθε επισκευαστική υποδομή στο Πέραμα.

 

Vassilis Korkidis, president of Piraeus Chamber of Commerce and Industry, receives an interview with Xinhua in Piraeus, Greece, on January 2019. The development of Piraeus in recent years is the encouraging results of the cooperation between Greece and China within the framework of the Belt and Road Initiative. Amid the debt crisis that hit Greek hard, local economy has benefited from the investment that improved the port’s image with impressive results, said Vassilis Korkidis, president of Piraeus Chamber of Commerce and Industry. (Xinhua/Marios Lolos)

Regarded as the “southern gate” of Europe, Piraeus, which means “guarding the passage” in Greek, is now the second largest port in the Mediterranean Sea. A decade after the Chinese shipping company’s first investment in Piraeus port, China-Greek cooperation is striving to make Piraeus the number one port in the Mediterranean Sea, port representatives told Xinhua in a recent interview.
China Ocean Shipping Company (COSCO Group) is a Chinese state-owned shipping and logistics services supplier company. It ranks third both in the number of container ships and in aggregate container volume in the world. In 2016, the COSCO Group merged with China Shipping Group to form China COSCO Shipping. In 2008, the former COSCO Group obtained a 35-year franchise right of No.2 and NO.3 container terminals of the Piraeus. In 2016, the COSCO Shipping acquired a 67 percent stake in the Piraeus port authority for 368.5 million euros (418.9 million U.S. dollars), officially becoming the operator of the port. The development of Piraeus in recent years is the encouraging results of the cooperation between Greece and China within the framework of the Belt and Road Initiative. Amid the debt crisis that hit Greek hard, local economy has benefited from the investment that improved the port’s image with impressive results, said Vassilis Korkidis, president of Piraeus Chamber of Commerce and Industry. He said that the COSCO’s investment in the port is a “flagship project” of Greece, which greatly improved the throughput capacity of the port and created vast numbers of employment opportunities. “It was an investment of more than 3.5 billion euros. A lot of activities were motivated with the development of the port, which means new jobs — much better paid jobs than other workers’ in Greece,” he explained. Since the COSCO’s involvement in 2008, the port’s annual throughput capacity has been raised from the initial 0.68 million TEUs (Twenty-foot Equivalent Unit) to 4.15 million TEUs in 2017. The port is now ranked 36th among the 100 biggest ports of the world (Lloyd’s List), up from 93rd when the COSCO took over. “It is a very great achievement and it is still developing. As the most rapidly developing port in the world, we want to keep this pace and strive to be number one in the Mediterranean Sea,” Korkidis said. According to Korkidis, the partnership between the COSCO Shipping, one of the world’s largest shipping groups, and the Greek shipowners, who own the world’s largest fleet, is “a great marriage.” “The COSCO’s investment, in my view, is the only real investment in Greece, because they brought the money and put it into infrastructure,” Korkidis said.
Tassos Vamvakidis, PCT Commercial Manager, shares the same determination to further develop Piraeus. He has been working at the port for 40 years since he joined the shipping industry when he was 16 years old. Vamvakidis told Xinhua that his initial decision to join the COSCO was made after he saw the company’s transformation of the port, especially the container terminal. “The port’s situation had been very bad before the COSCO took it over. The customer service at the port was very poor. When I saw the great change later, I happily decided to join in,” Vamvakidis said. The road to success was not always rosy. “It was one of the very first private investments in Greece ever, so the general reaction of the unions was not very good. And it took us so much time to clarify that COSCO Shipping is an investor, not an invader,” Vamvakidis said. “Very hard work was done, and day by day, we gained the respect and understanding of the market and the public. I am very happy and honored as a member of this team who convinced the market that they made a very good decision,” he added. As a star employee, Vamvakidis also represented the COSCO Shipping to attend the first Belt and Road Forum in Beijing, China. “The Belt and Road Initiative is not just about business investment, it is about people-to-people exchanges,” he said. “I was at the people-to-people session of the Forum, and I explained how Greeks behave and their love for the sea, the world, and the time-honored civilization,” he told Xinhua. “I agree with this initiative, which is highly beneficial for Greece. We should spare no efforts joining and supporting the Belt and Road Initiative,” the Greek manager said.

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

To Top