ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Χ. Σημαντώνης: Μειώστε τον ΦΠΑ στις επισκευές πλοίων… οι ανταγωνιστές μας έχουν μηδενικό

Την μείωση του ΦΠΑ στις επισκευές πλoίων στην Ελλάδα ζήτησε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ) Χαράλαμπος Σημαντώνης σε συνέντευξή του στο Kανάλι Ένα 90.4 και στην εκπομπή «Προπαντός Ψυχραιμία» με τον δημοσιογράφο Νίκο Μπαρδούνια.

Ο κ. Σημαντώνης τόνισε ότι η μείωση του ΦΠΑ θα βοηθήσει στην σημαντική αύξηση του αριθμού των πλοίων της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων που θα επιλέγουν ελληνικά ναυπηγεία για τις ανάγκες τους αφού, όπως ο ίδιος είπε, « είμαστε από τους καλύτερους πελάτες των ελληνικών ναυπηγείων καθώς το λιμάνι αναφοράς μας είναι ο Πειραιάς». Είπε, επίσης, ότι σήμερα στην Ελλάδα ο ΦΠΑ είναι 24% ενώ ο αντίστοιχος στη Γαλλία είναι… 3% !

«Φανταστείτε ποιος θα επέλεγε να επισκευάσει ένα πλοίο στην Ελλάδα με 24% ΦΠΑ όταν έχει άλλες επιλογές από μηδενικό ΦΠΑ στην Κύπρο, 3% σε Μάλτα και Κροατία κα έως και 7% σε κάποιες άλλες χώρες» είπε ο πρόεδρος της ΕΕΝΜΑ.

Ο πρόεδρος της ΕΕΝΜΑ ανάφερε ότι πρωταρχικός στόχος θα πρέπει να είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας, τόσο για τα πλοία της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων όσο και για την ποντοπόρο ναυτιλία, προκειμένου να επιστρέψουν πλοία στο εθνικό νηολόγιο αλά να και εγγραφούν σε αυτό νεότευκτα.

« Όταν μιλάμε για ανταγωνιστικότητα επικεντρώνουμε στο θέμα των οργανικών συνθέσεων όπου ζητάμε να ισχύσει ο νόμος Κεφαλογιάννη – που δίνει τη δυνατότητα στα πλοία άνω των 3000 κόρων να έχουν μεγαλύτερη ευελιξία στα πληρώματα – και για τα πλοία από 1500 κόρους έως και 3000 κόρους» είπε ο κ Σημαντώνης και συμπλήρωσε : « Αυτό θα φέρει πλοία στην ελληνική σημαία και βοηθήσεις τη δημιουργία θέσεων εργασίας».

Τέλος ο κ .Σημαντώνης τόνισε ότι μέλη της ΕΕΝΜΑ συναντήθηκαν με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη ο οποίος επέδειξε κατανόηση στα αιτήματα της ΕΕΝΜΑ για αύξηση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου και μείωση του ΦΠΑ για επισκευές και μετασκευές των πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία.

Ναι στην προστασία του Περιβάλλοντος
Ο Χαράλαμπος Σημαντώνης τόνισε, ακόμη, ότι τα πλοία της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων ήταν από τα πρώτα που προχώρησαν στην προσαρμογή στους ευρωπαϊκούς Κανονισμούς για τα χρήση νέου καυσίμου με μειωμένο θείο καθώς «εκτελούμε δρομολόγια μεταξύ ευρωπαϊκών λιμένων όπου οι έλεγχοι είναι αυστηροί και η προσαρμογή σε αυτούς αναγκαία για να παραμείνουμε στις γραμμές».
Πηγή Κανάλι 1

Η φωτογραφία είναι απο το αρχείο μας

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

To Top