Παρασκευή , 29 Μάρτιος 2024
Home ΝΑΥΤΙΛΙΑ CLIA EUROPEAN 2023 PARIS SUMMIT GR | 090323
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

CLIA EUROPEAN 2023 PARIS SUMMIT GR | 090323

CLIA και SEA Europe με Κοινή Διακήρυξη ζητούν από την Ε.Ε.

να συμπεριλάβει την κατασκευή κρουαζιερόπλοιων και τη ναυτιλιακή τεχνολογία στη νομοθετική πράξη για τη βιομηχανία μηδενικών καθαρών εκπομπών

(NetZero Industry Act)

 

Η πρωτοβουλία των δύο οργανισμών δείχνει πώς η Ευρώπη μπορεί να πρωτοστατήσει

στην τεχνολογική ανάπτυξη και τη ναυτιλιακή αριστεία

 

Παράλληλα, νέα οικονομικά στοιχεία της CLIA δείχνουν αυξημένη  οικονομική συνεισφορά

της κρουαζιέρας στην ευρωπαϊκή οικονομία το 2021 – Στην πρώτη γραμμή η Ελλάδα

 

 

Παρίσι, 9 Μαρτίου 2023 – Εταιρείες κρουαζιέρας, ναυπηγεία και κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού εξέδωσαν Κοινή Διακήρυξη με την οποία καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να συμπεριλάβουν την κατασκευή κρουαζιερόπλοιων και τον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας στην επικείμενη νομοθετική πράξη για τη βιομηχανία μηδενικών καθαρών εκπομπών (NetZero Industry Act).

 

Η Κοινή Διακήρυξη, η οποίαπαρουσιάστηκε στην Ευρωπαϊκή Σύνοδο Κορυφής της CLIA για το 2023 που λαμβάνει χώρα στο Παρίσι από τις 8-10 Μαρτίου, ζητά:

  • ταχύτερη πρόσβαση σε χρηματοδότηση για βιώσιμη ναυπήγηση πλοίων και κατασκευή ναυτιλιακού εξοπλισμού προκειμένου να υποστηριχτεί η ηγετική θέσητης Ευρώπης παγκοσμίως σε αυτόν τον τομέα.
  • επέκταση της υποστήριξης και των κινήτρων για προγράμματα αναβάθμισης και για ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη ναυτιλία.
  • ένα ειδικό ναυτιλιακό πρόγραμμα ως μέρος του Συμφώνου της Ε.Ε. για τις Δεξιότητες, έτσι ώστε οι ψηφιακές, «πράσινες» και τεχνικές δεξιότητες να παραμείνουν στην Ευρώπη.
  • η ναυτιλία να τοποθετηθεί στο επίκεντρο της ψηφιακής στρατηγικής της Ε.Ε.ώστε να καταστεί δυνατή η ανταλλαγή γνώσεων σχετικά με τις προηγμένες πρακτικέςψηφιοποίησης του κλάδου.

 

Παρουσιάζοντας την Κοινή Διακήρυξη, ο Πρόεδρος της CLIA, κ. PierfrancescoVagoδήλωσε:«Οι εταιρείες κρουαζιέρας δεν παρέχουν απλώς μια από τις πιο δημοφιλείς επιλογές διακοπών για τους καταναλωτές σήμερα, αλλά ήδη συνεργάζονται με ναυπηγεία και παρόχους ναυτιλιακής τεχνολογίας για να επιτύχουν κρουαζιέρα καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050. Πιλοτικά έργα βρίσκονται σε εξέλιξη για τη δοκιμή νέων καυσίμων και λύσεων πρόωσης, όπως μπαταρίες, τεχνολογία κυψελών καυσίμου, προηγμένα βιοκαύσιμα και συνθετικά καύσιμα. Είναι πλέον καιρός οι ευρωπαϊκοί φορείς χάραξης πολιτικής και οι κυβερνήσεις να συνεργαστούν με τον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας. Η Ευρώπη έχει την ευκαιρία να ηγηθεί της τεχνολογικής ανάπτυξης και της ναυτιλιακής αριστείας προς όφελος των μελλοντικών γενεών».

Από την πλευρά του, ο κ. RenéBerkvens, Πρόεδρος της SEA Europe, τόνισε: «Η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων και η ενσωμάτωση προηγμένου εξοπλισμού και τεχνολογίας σε τέτοια πλοία είναι περίπλοκη και απεικονίζει τις ναυτιλιακές βιομηχανικές δυνατότητες και την τεχνογνωσία των ναυπηγείων και της βιομηχανίας ναυτιλιακού εξοπλισμού της Ευρώπης. Αυτές οι δυνατότητες και η τεχνογνωσία δεν θα είναι μόνο ζωτικής σημασίας για την επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, αλλά και για να μπορέσει η Ευρώπη να επιτύχει άλλους πολιτικούς στόχους, όπως η άμυνα, η γαλάζια οικονομία ή η ενεργειακή μετάβαση, καθώς και για τη διασφάλιση της ναυτιλιακής στρατηγικής αυτονομίας της Ευρώπης».

Με το Πακέτο Fit for 55 και τώρα με το Βιομηχανικό Σχέδιο για την Πράσινη Συμφωνία, η Ευρώπη βρίσκεται σε μια ξεκάθαρη και φιλόδοξη πορεία για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και τη μετατροπή της σε ήπειρο με ουδέτερη εκπομπή άνθρακα. Τα μέλη της SΕΑ Europe και της CLIA ξεκίνησαν να χαράζουν μια πορεία προς αυτή την κατεύθυνση πριν από αρκετά χρόνια, παράγοντας πιο ενεργειακά αποδοτικά πλοία, χρησιμοποιώντας νέους τύπους καυσίμων και εξοπλίζοντας τα πλοία με δυνατότηταπαράκτιας ενεργειακής υποστήριξης. Καθώς ο κλάδος κοιτάζει προς το μέλλον, η CLIA και η SΕΑ Europe παραμένουν πλήρως προσηλωμένες στους μακροπρόθεσμους στόχους της Ε.Ε.

Ενισχύοντας την πράσινη βιομηχανική επανάσταση της Ευρώπης

Ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο στις ευρωπαϊκές οικονομίες. Πάνω από το 93% του παγκόσμιου στόλου κρουαζιερόπλοιων κατασκευάζεται σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία και η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων αντιπροσωπεύει περίπου το 80% του βιβλίου παραγγελιών των ναυπηγείων της Ευρώπης. Με παραγγελίες 62 κρουαζιερόπλοιων για τα επόμενα πέντε χρόνια, αυτό αντιπροσωπεύει άμεσες επενδύσεις άνωτων 40 δισ. ευρώ στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με νέα στοιχεία της CLIA, που δημοσιεύθηκαν κατά τη διάρκεια της Συνόδου Κορυφής τηςCLIAστο Παρίσι, ο τομέας της κρουαζιέρας είχε οικονομική συνεισφορά 41 δισ. ευρώ στην Ευρώπη το 2021, παρά τη δραστική μείωση του όγκου επιβατών λόγω των περιορισμών της πανδημίας. Ο κλάδος υποστήριξε επίσης 315.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου. Η δύναμη του ευρωπαϊκού ναυπηγικού κλάδου και οι δεσμοί του με την παγκόσμια βιομηχανία κρουαζιέρας ήταν το κλειδί για τη διατήρηση ισχυρού θετικού κοινωνικού και οικονομικού αντίκτυπου στην Ευρώπη.

Η Ελλάδα στην πρώτη γραμμή

Ειδικά για την Ελλάδα, τα στοιχεία για τον οικονομικό αντίκτυπο της κρουαζιέρας το 2021 δείχνουν ότι ακόμα και εν μέσω της πανδημίας η χώρα όχι μόνο «έπιασε» αλλά και ξεπέρασε τα προ-πανδημικά μεγέθη, καθώς για πρώτη φορά πέτυχε οικονομικό αντίκτυπο μεγαλύτερο του 1 δισ. ευρώ (1,1 δισ. ευρώ), έναντι 957 εκατομμυρίων ευρώ το 2019. Αυτό είναι αποτέλεσμα της ηγετικής θέσης της Ελλάδας στην γρήγορη αλλά και ασφαλή επανέναρξη της κρουαζιέρας αλλά και της αξιοσημείωτης αύξησης homeporting στη χώρα, που αποφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη, μέσω της αυξημένης ζήτησης για διαμονή επιβατών κρουαζιέρας στη χώρα, αεροπορικά ταξίδια, καύσιμα, υπηρεσίες συντήρησης και προμήθειας πλοίων. Αυτή η αύξηση οφείλεται επίσης στην παραμονή πλοίων στο λιμάνιγια την πραγματοποίηση τεχνικώνεργασιών. Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, περισσότερες από 15.100 θέσεις εργασίας υποστηρίχθηκαν το 2021 στην Ελλάδα από την κρουαζιέρα.

Η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια της CLIA για την Ανατολική Μεσόγειο, δήλωσε: «Η δυναμική στάση που επέδειξε η Ελλάδα στην ασφαλή και άμεση επανεκκίνηση της κρουαζιέρας στον απόηχο της πανδημίας την έχει φέρει στην πρώτη γραμμή διεθνώς και της δίνει μια σημαντική ευκαιρία να βελτιστοποιήσει τη θέση της στο χάρτη της κρουαζιέρας. Τώρα είναι η ευκαιρία για την Ελλάδα να αναπτυχθεί περαιτέρω η κρουαζιέρα και οι δραστηριότητες homeporting αρκεί να συνεχιστούν οι επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές και ο συντονισμός και η οργάνωση των δραστηριοτήτων σε επίπεδο προορισμών ώστε η ανάπτυξη να γίνει με τρόπο βιώσιμο».

 

Η κρουαζιέρα συνεχίζει να είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς του τουρισμού και όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 σε όγκο επιβατών, με πρόβλεψη για 27 έως 33 εκατομμύρια ταξιδιώτες κρουαζιέρας παγκοσμίως το 2023, συγκριτικά με 29,7 εκατ. το 2019

– // –

 

Σχετικά με τη Διεθνή ’Ενωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) συνιστά τη μεγαλύτερη παγκοσμίως εμπορική ένωση πλοιοκτητών κρουαζιερόπλοιων, παρέχοντας μια ενιαία φωνή και έναν κορυφαίο θεσμικό φορέα για την παγκόσμια κοινότητα της κρουαζιέρας. Εκ μέρους των μελών και των συνεργατών του, ο Οργανισμός υποστηρίζει πολιτικές και πρακτικές που προωθούν ένα ασφαλές, υγιές και βιώσιμο περιβάλλον κρουαζιερόπλοιων, προωθώντας θετικές ταξιδιωτικές εμπειρίες για περισσότερους από 30 εκατομμύρια επιβάτες που επιλεγουν την κρουαζιέρα ετησίως.Η Κοινότητα της CLIA περιλαμβάνει τις κορυφαίες εταιρείες κρουαζιέρας σε ωκεανούς, ποταμούς και ειδικούς προορισμούς, μια εξαιρετικά εκπαιδευμένη και πιστοποιημένη κοινότητα ταξιδιωτικών πρακτόρων, προμηθευτές και συνεργάτες της κρουαζιέρας από τους τομείς των λιμένων και προορισμών, της κατασκευής πλοίων, των προμηθειών και επιχειρηματικών υπηρεσιών. Για πρόσθετες πληροφορίες επισκεφθείτε τιςδιευθύνσειςhttps://cruising.orgήhttps://europe.cruising.org

 

Σχετικά με το SEA Europe

Η SEA Europe αντιπροσωπεύει την ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία σε 15 έθνη, περιλαμβάνοντας την παραγωγή, συντήρηση, επισκευή, μετασκευή και μετατροπή όλων των τύπων πλοίων και πλωτών κατασκευών, εμπορικών και ναυτικών, συμπεριλαμβανομένης της πλήρους αλυσίδας εφοδιασμού με τους διάφορους παραγωγούς ναυτιλιακών συστημάτων, υλικών και υπηρεσιών εξοπλισμού. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε τη διεύθυνση www.seaeurope.eu ή επικοινωνήστε με τον ChristopheTytgat, Γενικό Γραμματέα της Οργάνωσης, στοct@seaeurope.eu.

 

 

Related Articles

Emissions performance is a crucial business factor

At one time, shipping was easy. Fuel was selected based on cost,...

BIMCO adopts SHIPMAN 2024

BIMCO adopts SHIPMAN 2024 The updated version of SHIPMAN, BIMCO’s widely used...

YES FORUM: Grand Open Day

Ένα από τα μεγαλύτερα Open Days του YES Forum είναι εδώ και...

«Σταύρος Νιάρχος»: Σε πλήρη επαναλειτουργία η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας

Μετά από 13 χρόνια η δεξαμενή Νο 3 (AFRAMAX), η μεγαλύτερη πλωτή...