Παρασκευή , 29 Μάρτιος 2024
Home ΝΑΥΤΙΛΙΑ Γιάννης Φράγκος: Το «ναυάγιο» ενός εφοπλιστή που έπεσε σε ξέρα
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Γιάννης Φράγκος: Το «ναυάγιο» ενός εφοπλιστή που έπεσε σε ξέρα

Του Δημήτρη Θανάσουλα

 

Ο διάσημος Αμερικανός ιστιοπλόος Ρόμπιν Λι Γράχαμ είχε πει: «Η θάλασσα μου έμαθε πόσο λίγα χρειάζεται ο άνθρωπος, όχι πόσο πολλά», μια φράση που πιθανόν να μην έχει ακούσει ο τέως εφοπλιστής Γιάννης Φράγκος.

 

Ένας άνθρωπος που δεν ακουγόταν συχνά στον χώρο, επειδή όπως λένε κάτω στο λιμάνι δεν έκανε ποτέ ιδιαίτερα σημαντικά πράγματα στη ναυτιλία, αποδεικνύοντας ότι δεν είναι όλα για όλους.

 

Η πώληση της βίλας του στο Πόρτο Χέλι, που έγινε γνωστή μέσα από το site των Christie’s, με τίμημα 32.000.000 ευρώ, έφερε ξανά στην επικαιρότητα τον γιο του καπετάν Νικόλα Φράγκου. Πολλοί λένε ότι αυτή η κίνηση γράφει το τελευταίο κεφάλαιο στην πολύκροτη διαδρομή ενός γόνου που ποτέ δεν μπόρεσε να σηκώσει το βάρος που του αναλογούσε ως διάδοχος μιας ναυτιλιακής δυναστείας.

 

Φορτωμένος εδώ και χρόνια με χρέη, ο Γιάννης Φράγκος ζητάει 10.000 ευρώ για κάθε ένα τετραγωνικό μέτρο από τα 3.200 της επιβλητικής κατοικίας με τα 16 δωμάτια, τα 12 υπνοδωμάτια και τα 12 μπάνια. Η κατοικία βρίσκεται μέσα σε ένα οικόπεδο 26 στρεμμάτων, διαθέτει δύο πισίνες και εντυπωσιακό κήπο που καταλήγει σε μικρή ιδιωτική παραλία, η οποία διαθέτει και προβλήτα για να δένουν μεγάλα σκάφη.

 

Η δικαστική διαμάχη

Ο τέως εφοπλιστής τα τελευταία χρόνια έβλεπε τα φώτα της δημοσιότητας να πέφτουν πάνω του συνήθως για όλους τους λάθος λόγους, ειδικά όταν πριν από τέσσερα χρόνια έπραξε αυτό που δεν συγχωρείται εύκολα στους κόλπους μιας ναυτιλιακής δυναστείας.

Στράφηκε δικαστικά κατά της αδερφής του, Αγγελικής Φράγκου, η οποία τον στήριζε οικονομικά επί σειρά ετών, με εξώδικα και αγωγές σε βρετανικά δικαστήρια, γεγονός που συζητήθηκε ευρέως. Της ζητούσε 1.180.000 ευρώ για τέλη διαχείρισης πλοίων, ενώ την κατηγορούσε για απόκρυψη πληροφοριών που αφορούσαν σε μια εταιρία, την οποία έλεγχαν από κοινού τα δύο αδέρφια.

 

Η αντιδικία ήταν σκληρή, αλλά τον Φεβρουάριο του 2021 ο δικαστής Μαρκ Πέλλινγκ έκανε δεκτά όλα τα αιτήματα της Αγγελικής Φράγκου. Απέρριψε ό,τι ζητούσε ο αδερφός της, τον οποίο υποχρέωσε να πληρώσει και όλα τα δικαστικά έξοδα, δίνοντας τέλος σε μια υπόθεση που ταρακούνησε συθέμελα την οικογένεια.

Έκτοτε τα ίχνη του στη ναυτιλία χάθηκαν, εν αντιθέσει με την αδερφή του, η οποία εκτοξεύτηκε ακόμη πιο ψηλά στον χώρο και ήταν αυτή που του είχε σταθεί στα δύσκολα.

 

Γιάννης Φράγκος

 

Η ρήξη, το κλείσιμο των εταιριών και οι πλειστηριασμοί

Η πώληση της εντυπωσιακής κατοικίας του Γιάννη Φράγκου φέρεται να κρίθηκε αναγκαία για τις οικονομικές απαιτήσεις ετών που τον κυνηγούν, ενώ εδώ και τρία χρόνια δεν υπάρχει ουσιαστικά στον ναυτιλιακό χώρο.

Υπάρχουν, όμως, πολλές οικονομικές υποχρεώσεις –το σύνολό τους το 2020 ήταν 137.000.000 ευρώ– για έναν άνθρωπο που έχει συνηθίσει σε ένα συγκεκριμένο lifestyle εδώ και δεκαετίες. Ένα lifestyle που περιελάμβανε εντυπωσιακές κατοικίες, ονειρικά αυτοκίνητα, σκάφος 27 μέτρων, πτήσεις με Lear jet, ταξίδια στα hot θέρετρα του εξωτερικού κτλ.

 

Από το 2012 και μετά η αδερφή του, Αγγελική Φράγκου, τον είχε βοηθήσει πολλάκις, με αποκορύφωμα το 2019, όταν αγόρασε δάνειά του ύψους 45.000.000 ευρώ, αποκτώντας τέσσερα καράβια που είχε ο Γιάννης. Λίγους μήνες μετά, ο αδερφός της κινήθηκε δικαστικά εναντίον της, σοκάροντας το περιβάλλον τους και τη ναυτιλιακή κοινότητα.

 

Όταν κέρδισε τη δίκη στο Λονδίνο η Αγγελική Φράγκου μιλώντας στις αρχές Φεβρουαρίου του 2021 για την υπόθεση, επισήμανε: «Αυτή ήταν μια οικογενειακή τραγωδία και πραγματικά λυπάμαι που το ζήτημα έπρεπε να επιλυθεί στο δικαστήριο».

Αξιωματούχοι του  υπουργείου Ναυτιλίας είχαν «επιλύσει» ένα άλλο ζήτημα που αφορούσε τις δύο ναυτιλιακές εταιρείες του Γιάννη Φράγκου, την Irika Shipping και τη First Line Company, στις 24 Δεκεμβρίου του 2020.

 

Αμφότερες δεν υπέβαλλαν ως όφειλαν εκθέσεις σχετικά με τη δραστηριότητά τους και έτσι οι αξιωματούχοι κατέθεσαν τα έγγραφα διαγραφής τους από το νηολόγιο την παραμονή εκείνων των Χριστουγέννων.

Η κατάρρευση των δύο εταιριών του Γιάννη Φράγκου ήρθε ως φυσική απόρροια ότι έμειναν χωρίς πλοία, μετά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν από τους πιστωτές και τη διαμάχη με την αδερφή του. Ο εφοπλιστής είχε ήδη χάσει το σκάφος του, το 27μετρο «Ζ2», που βγήκε σε πλειστηριασμό τον Αύγουστο του 2020 και πουλήθηκε 1.400.000 ευρώ

 

 

Η πώληση της εντυπωσιακής κατοικίας στο Πόρτο Χέλι φέρεται να κρίθηκε απαραίτητη προκειμένου να ικανοποιηθούν έτερες δανειακές απαιτήσεις που έχει να αντιμετωπίσει. Μέχρι πρότινος το σπίτι φέρεται να ανήκε στον εφοπλιστή και τη δεύτερη σύζυγό του, Ζελιάνα Χωρέμη, μετά το θυελλώδες διαζύγιο με την Κλέλια Χατζηιωάννου.

Ο μοιραίος γάμος, το κυνήγι και η γοητευτική γραμματέας

 

Κάποιοι θυμούνται ακόμη την ημέρα που το πολύκροτο δικαστικό θρίλερ, που ακολούθησε το διαζύγιο με την Κλέλια Χατζηιωάννου, έκλεινε δικαστικά το 2008, μετά από δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια. Τόσο διήρκησε το «κυνήγι» που εξαπέλυσε η οικογένεια Χατζηιωάννου, με προεξάρχοντα τον Πόλυ, στον πρώην γαμπρό τους, Γιάννη Φράγκο.

Τον γοητευτικό νεαρό, που στις αρχές τις δεκαετίας του ‘90 παντρεύτηκε την Κλέλια, κόρη του «βασιλιά των τάνκερ», όπως αποκαλούσαν τον Λουκά Χατζηιωάννου.

Ήταν η μέρα που μια περίεργη σιωπή έπεσε στο ακροατήριο αμέσως μετά την απόφαση του Εφετείου Πειραιά, που δικαίωσε την οικογένεια Χατζηιωάννου στη διαμάχη της με τον εφοπλιστή και πρώην σύζυγο της Κλέλιας, Γιάννη Φράγκο.

Μια δικαστική διαμάχη που αφορούσε τα λεφτά που του έδωσε ο πρώην πεθερός του μαζί με πολλά άλλα, όταν παντρεύτηκε την Κλέλια. Τελικά το Εφετείο του επιδίκασε να πληρώσει ποσό που άγγιζε τα 100 εκατομμύρια ευρώ, ενώ στο άκουσμα της απόφασης, τα δύο αντιμαχόμενα μέρη αρνήθηκαν να κάνουν την οποιαδήποτε δήλωση.

Μετά το αποτέλεσμα ο εφοπλιστής προσέφυγε στον Άρειο Πάγο, ο οποίος απέρριψε την αίτησή του, δικαιώνοντας οριστικά την οικογένεια Χατζηιωάννου. Εκεί επενέβη ο αείμνηστος πλέον καπετάν Νικόλας Φράγκος, που πήρε την κατάσταση στα χέρια του, προκειμένου να κλείσει οριστικά ένα θέμα που είχε πάρει μεγάλη δημοσιότητα.

 

Κατάφερε να πείσει τον Πόλυ Χατζηιωάννου να δεχτεί έναν εξωδικαστικό συμβιβασμό και του κατέβαλλε συγκεκριμένο ποσό, που δεν γνωστοποιήθηκε ποτέ. Αυτό ήταν το τέλος στη διαμάχη που προέκυψε μετά από έναν «χρυσό» γάμο, ο οποίος κυριάρχησε για εβδομάδες ως το πιο καυτό θέμα.

 

Η Κλέλια και η τιάρα!

«Σε έχουν καλέσει χρυσή μου; Θα είναι ο γάμος της χρονιάς», ήταν η ατάκα που κυριαρχούσε στα σαλόνια της κοσμικής Αθήνας στις αρχές Σεπτεμβρίου του 1990, με αφορμή την ένωση δύο ηχηρότατων ονομάτων της ελληνικής ναυτιλίας.

Η επικείμενη ένωση του Γιάννη Φράγκου με την κόρη του «βασιλιά των τάνκερ», Λουκά Χατζηϊωάννου, ήταν ο γάμος της χρονιάς, με πάνω από 1.000 καλεσμένους και ένα σκηνικό πολυτέλειας και υπερβολής που έμεινε αξέχαστο.

Στις 23 εκείνου του μήνα, το ερωτευμένο ζευγάρι επισημοποίησε το ειδύλλιό τους. Η κοσμική Αθήνα ετοιμαζόταν πυρετωδώς για το κοσμικό γεγονός της χρονιάς στην υψηλή κοινωνία, αφού η γνωριμία των δύο νέων κατέληξε πολύ γρήγορα, με τις ευλογίες των οικογενειών τους, στα σκαλιά της εκκλησίας.

Ο στόλος με τις Rolls Royce, η αυτοκρατορική τιάρα στα μαλλιά της Κλέλιας, το χαβιάρι και οι αμέτρητες σαμπάνιες που ανοίχτηκαν στη μεγάλη αίθουσα του Intercontinental, προμήνυαν βίο ανθόσπαρτο σε ήρεμες θάλασσες.

 

Ο Γιάννης Φράγκος, με σπουδές στη Ναυτική Στρατιωτική Ακαδημία της Αμερικής, ήταν τότε ο διάδοχος της ναυτιλιακής αυτοκρατορίας που έστησε ο πατέρας του, Νίκος Φράγκος, και ένας υποσχόμενος νεαρός εφοπλιστής. Η Κλέλια Χατζηϊωάννου, στον αντίποδα, ήταν μια γοητευτική νεαρή, περιζήτητη στα κοσμικά σαλόνια.

Ο έρωτάς τους ήταν κεραυνοβόλος, επισημαίνουν κάποιοι, τόσο μάλιστα, που αμφισβητήθηκε από τους καχύποπτους. Ό,τι και να συνέβη, ο γιος του ισχυρού άντρα της παγκόσμιας ναυτιλίας, Νίκου Φράγκου, και η κόρη του «βασιλιά των τάνκερ», αποτελούσαν στις αρχές του 1990 το ζευγάρι που φάνταζε ιδανικό.

 

Μόλις δύο χρόνια αργότερα ξέσπασε η «καταιγίδα», που οδήγησε σε ένα «πολεμικό» διαζύγιο και μια ακόμη πιο θυελλώδη δικαστική διαμάχη μεταξύ των Χατζηϊωάννου και του Γιάννη Φράγκου. Η τελετή του γάμου τους, πάντως, συγκέντρωσε την αφρόκρεμα της ναυτιλιακής και επιχειρηματικής ζωής του τόπου, ορισμένοι εκ των οποίων έμειναν άφωνοι με το θέαμα.

 

Οι λευκές Rolls Royce που ακολουθούσαν την μπλε, στην οποία επέβαινε η νύφη, έγινε το θέμα συζήτησης στα κοσμικά πηγαδάκια μέσα και έξω από την εκκλησία. Την ίδια στιγμή, ο γαμπρός, φορώντας ένα κουστούμι που συνδύαζε το λαμέ με το μαύρο, έφαγε το απαραίτητο μισάωρο «στήσιμο» πριν εμφανιστεί η εκλεκτή της καρδιάς του, φορώντας ένα νυφικό, η αξία του οποίου ξεπερνούσε, σύμφωνα με αυτά που ακούστηκαν τότε, το 1 εκατ. δραχμές.

Όλα τα λεφτά, όμως, ήταν η περίφημη τιάρα στο κεφάλι της Κλέλιας Χατζηϊωάννου, η οποία ήταν στολισμένη με διαμάντια και προκάλεσε τα ανάλογα σχόλια.

 

Παραμύθι με άσχημο τέλος

«Ούτε πριγκίπισσα να ήταν», συζητούσαν οι κυρίες που είχαν ζαλιστεί από τη λάμψη των πολύτιμων λίθων και τη γαμήλια δεξίωση που ακολούθησε, στη μεγαλύτερη αίθουσα που διέθετε το Intercontinental. Η ελίτ της αθηναϊκής κοινωνίας απόλαυσε ένα πλούσιο μενού, που τα είχε κυριολεκτικά όλα, από τις εκλεκτότερες σαμπάνιες μέχρι μαύρο και γκρι χαβιάρι. Το ζευγάρι έκοψε την πολυώροφη γαμήλια τούρτα του και χόρεψε μαζί με τους καλεσμένους του μέχρι τις μικρές ώρες, την ίδια στιγμή που οι κ.κ. Φράγκος και Χατζηϊωάννου χαμογελούσαν ευτυχισμένοι και συγκινημένοι.

Ο τελευταίος, μάλιστα, απέδειξε τους επόμενους μήνες πόσο πολύ νοιαζόταν για την ευτυχία της κόρης του, αφού με τη βοήθειά του απέκτησαν σπίτια στο Μονακό και το Λονδίνο, έπαυλη στο Κεφαλάρι και εξοχικό στην Χίο, ενώ τους είχε παραχωρήσει και την θαλαμηγό «Lady C» που κατέληξε μετά στον επιχειρηματία Γιώργο Αποστολόπουλο.

Η πολυτελής καθημερινότητα των νιόπαντρων συνδυάστηκε με συχνές αποδράσεις στο εξωτερικό, στις οποίες το ζευγάρι συνδύαζε το business & pleasure, ενώ ο πεθερός του Γιάννη Φράγκου δεν δίστασε να του δώσει 50 εκατομμύρια δολάρια, προκειμένου να τα επενδύσει στην αγορά νέων καραβιών.

Τα επόμενα δύο χρόνια όλα έδειχναν ιδανικά, αλλά ο γάμος της Κλέλιας και του Γιάννη δεν έμελλε να στεριώσει. Πέτρα του σκανδάλου αναδείχτηκε η ιδιαιτέρα γραμματέας του Γιάννη Φράγκου, Ζελιάνα Χωρέμη, σύμφωνα με τα όσα ακούστηκαν και γράφτηκαν εκείνη την περίοδο.

Η Κλέλια Χατζηϊωάννου κατηγόρησε ευθέως τον σύζυγό της ότι διατηρούσε εξωσυζυγική σχέση με τη γοητευτική νεαρή, η οποία κατόπιν έγινε η δεύτερη γυναίκα του. Το ζευγάρι εμφανίστηκε να καυγαδίζει ακόμα και δημόσια, ενώ η συμβίωση έγινε αφόρητη. Το διαζύγιο που μπήκε μπροστά βγήκε το 1994 και ακολούθησε η περίφημη δικαστική διαμάχη για τα 50 εκατομμύρια δολάρια, που απέδειξε για άλλη μια φορά πως τα μεγάλα καράβια έχουν και μεγάλες φουρτούνες.

 

Ο δεύτερος γάμος και ο χωρισμός

Υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν ότι ο έρωτας είναι μια φουρτούνα που παρασέρνει τα πάντα στο διάβα της και κάτι τέτοιο λέγεται πως συνέβη όταν ο Γιάννης Φράγκος αντίκρισε για πρώτη φορά την νέα του γραμματέα. Όμορφη και γοητευτική, έθελξε από την αρχή τον παντρεμένο εφοπλιστή, που φέρεται να την πολιόρκησε στενά. Η σχέση τους δεν έμελλε να μείνει για πολύ κρυφή, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα της εποχής, και τα νέα δεν άργησαν να φτάσουν στην Κλέλια με τη γνωστή συνέχεια.

 

Η σύζυγος υπέβαλλε αίτηση διαζυγίου στο Μονακό και ο Γιάννης Φράγκος παντρεύτηκε χωρίς φλας και κοσμικότητες τη γοητευτική πρώην γραμματέα του, η οποία του χάρισε δύο παιδιά. Το ζευγάρι εγκαταστάθηκε σε μια εντυπωσιακή βίλα στην οδό Νυμφών στο Κεφαλάρι και η ζωή τους κυλούσε αρμονικά, παρά το δικαστικό μέτωπο του εφοπλιστή με την οικογένεια της πρώην συζύγου του.

 

Μέχρι το 2009 οι δημόσιες εμφανίσεις τους ήταν αρκετές, όπως και οι αποδράσεις σε Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Κουρσεβέλ και Μονακό, μεταξύ άλλων. Μετά ήρθε η δικαστική απόφαση που «τσαλάκωσε» το προφίλ του εφοπλιστή. Τα χρέη μεγάλωναν, όπως και οι δυσκολίες, κάτι που φαίνεται πως επηρέασε και τον δεύτερο γάμο του σταδιακά, ίσως και μοιραία εδώ και τρία χρόνια, παρά το γεγονός ότι κάποιες φορές εμφανίζονται μαζί σε συγκεκριμένα καλέσματα.

 

πηγή ο Επιχειρηματίας  https://www.epixirimatias.gr/

Related Articles

«Σταύρος Νιάρχος»: Σε πλήρη επαναλειτουργία η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας

Μετά από 13 χρόνια η δεξαμενή Νο 3 (AFRAMAX), η μεγαλύτερη πλωτή...

Χρήστος Στυλιανίδης: «Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας στο ΥΝΑΝΠ πρώτη προτεραιότητα»

Η ομιλία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστου Στυλιανίδη στο σεμινάριο...

Ανανέωση Θητείας Εκπροσώπου Ελλάδος στο Θεσμό “IMO Goodwill Maritime Ambassador”

Στο πλαίσιο του θεσμού του «Ναυτιλιακού Πρεσβευτή» (ΙΜΟ Goodwill Maritime ν Ambassador)...

Ενίσχυση των δεσμών της HELMEPA με την Αμερικανική Ακτοφυλακή και ναυτιλιακούς ηγέτες στην WashingtonDC

Η πολυπληθέστερη αντιπροσωπεία μελών της HELMEPAπου ταξίδεψε στις ΗΠΑ συμμετείχε σε μια...