ΝΑΥΤΙΛΙΑ

BIMCO:Καθυστερήσεις  του Σουέζ-Ποιος πληρώνει για τις συνέπειες?

Ποιος πληρώνει για αυτές τις καθυστερήσεις θα είναι σε μεγάλο βαθμό θέμα του τι είναι γραμμένο στο ναυλωμένο πάρτι και ποια ασφαλιστική κάλυψη υπάρχει.

Με έμφαση στις συμβατικές συνέπειες, η BIMCO έχει ετοιμάσει αυτό το σύντομο ερωτηματολόγιο σχετικά με τα βασικά ζητήματα και τις επιλογές για τους ιδιοκτήτες και τους ναυλωτές.

Σε όλες τις περιπτώσεις, τα συμβαλλόμενα μέρη πρέπει να επανεξετάσουν προσεκτικά τους όρους προσάρτησής τους και, όπου απαιτείται, να ζητήσουν νομικές συμβουλές πριν ενεργήσουν.

Η θέση του Χρονικού Χάρτη

Ερ .: Είναι πιθανό ένας ιδιοκτήτης να εκτεθεί στον κίνδυνο ακύρωσης, εάν το πλοίο δεν είναι σε θέση να πραγματοποιήσει την τελευταία ημερομηνία παράδοσης με ένα συμβαλλόμενο μέρος ναύλωσης ή θα φτάσει αργά με ταξίδι στο / c λόγω του αποκλεισμού του Σουέζ;

Α. Σύμφωνα με ένα τυπικό συμβαλλόμενο μέρος ναύλωσης, όπως η καθυστερημένη παράδοση NYPE ή η καθυστερημένη άφιξη ενός πλοίου μπορεί να θέσει τους ιδιοκτήτες σε κίνδυνο ακύρωσης.

Είναι απίθανο οι ιδιοκτήτες να παραβιάζουν οποιαδήποτε υποχρέωση να εκτελέσουν το ταξίδι με τη δέουσα αποστολή, η οποία μπορεί να βρεθεί στο άρθρο 8 του NYPE, καθώς οι ιδιοκτήτες ακολουθούν τις εντολές απασχόλησης των ναυλωτών.

Συνιστούμε στους ιδιοκτήτες και τους ναυλωτές να μιλούν μεταξύ τους το συντομότερο δυνατό για να αντιμετωπίσουν τις πρακτικές και οικονομικές συνέπειες του συμβάντος.

Ερ .: Μπορεί ο ναυλωτής του πλοίου να καθυστερήσει λόγω του συμβάντος “Ever Given” να θέσει το πλοίο εκτός ενοικίασης για τυχόν χαμένο χρόνο που αφιερώθηκε για να περάσει από το κανάλι του Σουέζ;

  1. Όταν τα συμβαλλόμενα μέρη έχουν συνάψει συμβόλαιο με ένα τυπικό συμβόλαιο ναύλωσης χρόνου όπως το NYPE, το BALTIME ή το BOXTIME, είναι πολύ απίθανο ο ναυλωτής του χρόνου να μπορέσει να βάλει το πλοίο στο πλοίο λόγω της καθυστέρησης που προκλήθηκε από το “Ever Given”.

Η καθυστέρηση δεν προέκυψε από ζήτημα που σχετίζεται άμεσα με το ίδιο το πλοίο (π.χ. βλάβη), αλλά οφείλεται σε ένα ξένο συμβάν χωρίς το σφάλμα των ιδιοκτητών ή του πλοίου. Τυχόν καθυστερήσεις και ζητήματα προκύπτουν από την παραγγελία των ναυλωτών για διέλευση μέσω του καναλιού του Σουέζ. Επομένως, αν δεν υπάρχει ρητή διατύπωση στο αντίθετο μέρος στο ναυλωμένο πάρτι, αυτό δεν θα είναι εκδήλωση εκτός πρόσληψης.

Η θέση του χάρτη ταξιδιού

Ερ .: Είναι πιθανό ένας ιδιοκτήτης εκτεθειμένος σε ακύρωση εάν το πλοίο δεν φτάσει μετά την ημερομηνία ακύρωσης του ναυλωμένου ταξιδιού λόγω καθυστερήσεων στο κανάλι του Σουέζ;

 

  1. Σύμφωνα με ένα τυπικό ναυλωμένο ταξίδι, όπως η GENCON η καθυστερημένη άφιξη ενός πλοίου ενδέχεται να θέσει τους ιδιοκτήτες σε κίνδυνο ακύρωσης. Και πάλι, συνιστούμε στους ιδιοκτήτες και τους ναυλωτές να μιλούν μεταξύ τους το συντομότερο δυνατό για να αντιμετωπίσουν τις πρακτικές και οικονομικές συνέπειες του συμβάντος. Ίσως το laycan να επεκταθεί με συμφωνία.

 

Ε. Σε ένα ναυλωμένο πάρτι ταξιδιού για ένα πλοίο που επιβαρύνεται με επιπλέον χρόνο και έξοδα αναμονής για τη διέλευση από το κανάλι του Σουέζ λόγω των καθυστερήσεων “Ever Given”;

  1. Όταν τα συμβαλλόμενα μέρη έχουν συνάψει σύμβαση βάσει ενός τυπικού συμβαλλόμενου μέρους ναυλωμένων ταξιδιών BIMCO, όπως η GENCON, η πιθανότητα είναι ο χρόνος που χάθηκε και το πρόσθετο κόστος θα είναι για λογαριασμό των κατόχων.

Ερ. Μπορεί ένας ιδιοκτήτης να παραβιάζει την υποχρέωσή του να προβεί σε εύλογη / οφειλόμενη / απόλυτη αποστολή στο πλαίσιο ενός ναυλωμένου πάρτυ ταξιδιού ή φορτωτικής;

Στο πλαίσιο του ναυλωμένου ταξιδιού, τα μέρη και οι λογαριασμοί των ιδιοκτητών φορτωτικής έχουν σιωπηρή υποχρέωση να προχωρήσουν σε εύλογη αποστολή στους λιμένες φόρτωσης και εκφόρτωσης. Φαίνεται απίθανο ότι οι ιδιοκτήτες θα μπορούσαν να κρατηθούν κατά παράβαση ενός τέτοιου όρου όπου δεν μπορούσαν φυσικά να διέλθουν από τη διώρυγα του Σουέζ λόγω του “Ever Given”. Για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της συμφόρησης και των καθυστερήσεων μετά την εκκαθάριση του καναλιού του Σουέζ και για την αντιμετώπιση πιθανών διαφορών, είναι σημαντικό για τα μέρη να μιλήσουν μεταξύ τους και να επεξεργαστούν πώς θα αντιμετωπίσουν πρακτικά αυτά τα ζητήματα και τις οικονομικές συνέπειες.

Από τη Nina Stuhrmann
στην Κοπεγχάγη, DK

 

“EVER GIVEN” SUEZ DELAYS – WHO PAYS FOR THE CONSEQUENCES?

Who pays for these delays will largely be a matter of what’s written in the charter party and what insurance cover is in place.

With a focus on contractual implications BIMCO has prepared this brief Q&A on the key issues and take-aways for owners and charterers.

In all instances, parties should carefully review their fixture terms and, where appropriate, seek legal advice before acting.

The Time Charter Position

  1. Is an owner potentially exposed to the risk of cancellation if the ship is unable to make the latest delivery date under a time charter party or will be late arriving under a t/c voyage due to the Suez blockage?
  2. Under a standard time charter party such as NYPE late delivery or late arrival of a ship may place owners at risk of cancellation.

It is unlikely that owners will be in breach of any obligation to perform the voyage with due dispatch, which can be found in Clause 8 of NYPE, since owners are following charterers’ employment orders.

We recommend that owners and charterers talk to each other as soon as possible to address the practical and financial consequences of the incident.

  1. Can the time charterer of a ship delayed by the “Ever Given” incident place the ship off-hire for any lost time spent waiting to transit the Suez Canal?
  2. Where the parties have contracted under a standard time charter party such as NYPE, BALTIME or BOXTIME it is very unlikely that the time charterer can put the ship offhire due to the delay caused by the “Ever Given”.

The delay has arisen not from an issue directly to do with the ship itself (e.g. a breakdown) but is due to an extraneous event without the fault of the owners or the ship. Any delays and issues arise from charterers’ order to transit via the Suez Canal. So, unless there is express wording to the contrary in the charter party, this will not be an off-hire event.

The Voyage Charter Position

  1. Is an owner potentially exposed to cancellation if the ship will not arrive until after the voyage charter cancellation date due to the Suez Canal delays?
  2. Under a standard voyage charter parties such as GENCON late arrival of a ship may place owners at risk of cancellation. Again, we recommend that owners and charterers talk to each other as soon as possible to address the practical and financial consequences of the incident. It may be that the laycan can be extended by agreement.
  3. Under a voyage charter party for a vessel who bears any additional time and costs waiting to transit the Suez Canal due to the “Ever Given” delays?
  4. Where the parties have contracted under a standard BIMCO voyage charter party such as GENCON, the likelihood is that time lost and additional costs will be for the owners’ account.
  5. Can an owner be in breach of his obligation to proceed with reasonable/due/utmost dispatch under a voyage charter party or bill of lading?
  6. Under voyage charter parties and bills of lading owners have an implied obligation to proceed with reasonable dispatch to the load and discharge ports. It seems unlikely that owners could be held in breach of such a term where they were physically unable to transit the Suez Canal due to the “Ever Given”. To deal with the effects of the congestion and delays after the blockage of the Suez Canal was cleared and to head off-potential disputes, it is important for the parties to talk to each other and to work out how they are going to deal practically with these issues and the financial consequences.

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

To Top