ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Bureau Veritas:Τι είδους βιοκαύσιμα μπορούν να χρησιμοποιούν τα πλοία?

Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία προσπαθεί να επιτύχει τον ταχύτατο στόχο του 2030 για τη μείωση των εκπομπών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) , η μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα σε εναλλακτικές  λύσεις ουδέτερες ως προς τον άνθρακα είναι σε εξέλιξη

Μεταξύ των εναλλακτικών καυσίμων ουδέτερου άνθρακα που διατίθενται σήμερα  , μια επιλογή αποδεικνύει ήδη τα βιώσιμα διαπιστευτήριά της σε ολόκληρη τη βιομηχανία μεταφορών: τα βιοκαύσιμα.

Τα βιοκαύσιμα είναι μια βιώσιμη μορφή ενέργειας που προέρχεται από τη συγκομιδή και την επεξεργασία διαφόρων τύπων βιομάζας, συμπεριλαμβανομένων των αποβλήτων, του άνθρακα, του ξύλου, της αλιείας και των γεωργικών προϊόντων. Η καύση βιοκαυσίμων μπορεί να έχει επιπτώσεις καθαρού άνθρακα στο περιβάλλον [3]και μειώνει σημαντικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) όπως θείο, μεθάνιο και όζον.

Ωστόσο, η απορρόφηση στη θαλάσσια βιομηχανία ήταν αργή, με λιγότερο από το 1% του παγκόσμιου στόλου να λειτουργεί επί του παρόντος με βιοκαύσιμα . Καθώς αυτή η ανανεώσιμη πηγή καθίσταται όλο και πιο διαθέσιμη, οι πλοιοκτήτες, οι χειριστές και οι διαχειριστές θα πρέπει να θεωρήσουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του ως εναλλακτικό καύσιμο πλοίων.

ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΛΟΙΑ;

Τα υγρά βιοκαύσιμα όπως το βιοντίζελ και η βιοαιθανόλη προέρχονται από τη βιομάζα και αποτελούν τον συνηθέστερα χρησιμοποιούμενο τύπο βιοκαυσίμων για πλοία.

Το βιοαέριο παράγεται φυσικά από την αποσύνθεση της βιομάζας, η οποία απελευθερώνει ένα μείγμα αερίων, συμπεριλαμβανομένου του μεθανίου, το οποίο μπορεί να τροφοδοτήσει τα πλοία.

Τα συνθετικά καύσιμα , όπως το συνθετικό φυσικό αέριο (SNG), τα οποία δημιουργούνται με την αναμόρφωση της πρώτης ύλης βιομάζας χρησιμοποιώντας (κατά προτίμηση ανανεώσιμη) ηλεκτρική ενέργεια, μπορούν επίσης να θεωρηθούν βιοκαύσιμα.

ΕΞΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΩΝ ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΩΝ

Τα βιοκαύσιμα προσφέρουν μια σειρά πλεονεκτημάτων για τους πλοιοκτήτες, τους χειριστές και τους διαχειριστές που θέλουν να χρησιμοποιήσουν μια πιο βιώσιμη πηγή καυσίμων.

Πρώτον, τα βιοκαύσιμα είναι ήδη συμβατά με τους σύγχρονους κινητήρες πλοίων.

Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την τροφοδοσία μεγάλων ή μικρών πλοίων, είτε με καύσιμο με φυσικό αέριο είτε με υγρά. Τα σκάφη εμπορίου βαθέων υδάτων ή μικρών αποστάσεων μπορούν να χρησιμοποιούν βιοκαύσιμα, είτε διαθέτουν δίχρονους ή τετράχρονους κινητήρες. Είναι σημαντικό ότι η καύση βιοκαυσίμων δεν απαιτεί τεχνικές προσαρμογές, πρόσθετα μέτρα ασφαλείας ή αλλαγές στο σχεδιασμό των υπαρχόντων πλοίων, καθιστώντας τη μετάβαση σε βιοκαύσιμα μια άμεσα ενεργή λύση [5] .

Δεύτερον, τα βιοκαύσιμα είναι μια βολική εναλλακτική πηγή καυσίμου.

Τα βιοκαύσιμα δεν απαιτούν πόρους για συγκεκριμένες περιοχές και μικρή εξειδικευμένη υποδομή και μπορούν να παραχθούν σε οποιαδήποτε τοποθεσία. Επιπλέον, οι πυκνοκατοικημένες περιοχές παράγουν υψηλά επίπεδα βιοκαυσίμων δεύτερης γενιάς (π.χ. υπολείμματα τροφίμων, ανθρώπινα απόβλητα), παρέχοντας μια σταθερή πηγή βιομάζας. Αυτό επιτρέπει την παραγωγή βιοκαυσίμων τοπικά, ελαχιστοποιώντας το χρόνο που απαιτείται για την παράδοση στο λιμάνι και περιορίζοντας τις εκπομπές από τη μεταφορά και τη διανομή.

Τέλος, τα βιοκαύσιμα είναι πιθανό να επωφεληθούν από μια αλυσίδα εφοδιασμού με λιγότερες εκπομπές.

Τα βιοκαύσιμα εξαρτώνται από την παραγωγή πόρων όπως καλλιέργειες, δάση και απόβλητα, τομείς των οποίων τα πράσινα διαπιστευτήρια ελέγχονται συχνά. Βιώσιμη γεωργία και δασοκομία, υπεύθυνη χρήση γης και διαχείριση αποβλήτων αναμένονται όλο και περισσότερο κατά μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού της γεωργίας.

Τα βιοκαύσιμα επωφελούνται από αυτά τα πρώτα στάδια παραγωγής, συμμετέχοντας σε μια περιβαλλοντικά συνειδητή αλυσίδα εφοδιασμού.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΑ ΠΡΩΤΗΣ, ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ;

Τα βιοκαύσιμα πρώτης γενιάς ή τα «συμβατικά» βιοκαύσιμα είναι μη επεξεργασμένα, οργανικά υλικά που καλλιεργούνται για σκοπούς παραγωγής καυσίμων. Η ζάχαρη, το άμυλο και τα έλαια που λαμβάνονται από αυτούς τους πόρους μετατρέπονται σε βιοντίζελ ή βιοαιθανόλη.

Τα βιοκαύσιμα 2ης γενιάς είναι είτε τα υποπροϊόντα άλλων βιοϋλικών (π.χ. στερεά απόβλητα, γεωργικά κατάλοιπα) είτε τα προϊόντα μη αρόσιμων γαιών που προορίζονται για χρήση ως βιοκαύσιμα.

Τα βιοκαύσιμα τρίτης γενιάς προέρχονται από μικροοργανισμούς όπως τα φύκια. Το λάδι εξάγεται από αυτούς τους οργανισμούς για χρήση ως βιοκαύσιμο, μια διαδικασία που προσφέρει υψηλές αποδόσεις και απαιτεί λίγη συντήρηση.

Δείτε περισσότερα εδώ:

https://hubs.li/H0FgXxF0

Despite their sustainable nature, biofuels’ uptake in the marine industry has been slow, with under 1% of the global fleet currently running on biofuels.

Read the pros and cons of #biofuels as an alternative marine fuel from our experts

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

To Top