ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Γιατί Βαρδινογιάννης, Διαμαντίδης και Χατζηγιάννης αγοράζουν τώρα τάνκερς παρά τις προειδοποιήσεις των ειδικών

 

Διαμαντής Διαμαντίδης, εφοπλιστής-Delta Tankers

Πριν από μερικές εβδομάδες και για την ακρίβεια στις 22 Ιουλίου ο οίκος Stifel  προειδοποίησε τις  ναυτιλιακές εταιρίες με δραστηριότητα στα τάνκερ, υποστηρίζοντας ότι θα καταγράψουν ζημίες στο σύνολο του έτους. Ο αναλυτής Ben Nolan της Stifel προέβλεπε ότι και οι πέντε εταιρείες τάνκερ που παρακολουθεί θα καταγράψουν απώλειες στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, αλλά και στο σύνολο του έτους. Σημειωτέον ότι μεταξύ των πέντε αυτών εταιρειών υπάρχει και μία ελληνική, η Tsakos Energy Navigation του Νικόλα Τσάκου, ενώ οι άλλες τέσσερις είναι οι Ardmore Shipping, Euronav, DHT Holdings καιScorpio Tankers.

“Χάρη στην αυξημένη παραγωγή του ΟΠΕΚ, τα χαμηλά επίπεδα αποθεμάτων, και εν τέλει των θετικών επιπτώσεων από τους κανονισμούς εκπομπών του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας, πιστεύουμε ότι τα χειρότερα έχουν περάσει τόσο για την αγορά των τάνκερ αργού, όσο και για αυτήν των product tankers”, ανέφερε ο Nolan. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη το ρυθμό ανάκαμψης, αναθεώρησε επί τα χείρω την εκτίμησή του για τις τιμές ναύλωσης τάνκερ LR2 στο β’ τρίμηνο του έτους, από τα 13.000 δολάρια ημερησίως στα 12.000 δολάρια, και για τα τάνκερ MR από τα 13.000 δολάρια στα 10.750 δολάρια.

Για το σύνολο του έτους, οι εκτιμήσεις του είναι στα 16.250 δολάρια ημερησίως για τα LR2 και στα 14.000 δολάρια για τα MR.

Για τα VLCCs, ο Nolan τοποθετεί την εκτίμησή του στα 10.000 δολάρια ημερησίως για τι β’ τρίμηνο και στα 15.500 δολάρια για το  σύνολο του έτους, ενώ για τα suezmaxes στα 13.500 δολάρια για το β’ τρίμηνο και στα 14.875 δολάρια για το σύνολο του έτους.

“Αναμένουμε και οι δύο κατηγορίες να βελτιωθούν το φθινόπωρο και το χειμώνα, χάρη στην αυξημένη ζήτηση για φορτία, που θα βοηθήσει όλες τις μετοχές των τάνκερ, όμως παραμένουμε πιο θετικοί μακροπρόθεσμα στις εταιρείες product tankers, καθώς η αγορά έχει ισχυρότερη δυναμική ζήτησης και ένα πιο διαχειρίσιμο προφίλ προσφοράς”, τόνισε ο Nolan.

Διαφωνούν οι εφοπλιστές 

Οι ειδικοί εξηγούν ότι οι όποιες αρρυθμίες στον κλάδο είναι συγκυριακές και προβλέπουν ότι μια σειρά κομβικών παραμέτρων θα οδηγήσουν σε ακόμη υψηλότερο «τέμπο» βελτίωσης.

 

H Hellenic Tankers του Aνδρέα Xατζηγιάννη από το τέλος της περασμένης χρονιάς έχει δαπανήσει περίπου 100 εκατ. προκειμένου να εντάξει στον στόλο του έξι δεξαμενόπλοια

Όπως λένε η πιο αδύναμη ζήτηση για τάνκερ τύπου MR προκλήθηκε από προσωρινά προβλήματα στον Aτλαντικό, κυρίως τη χαμηλότερη δραστηριότητα στον Kόλπο του Mεξικού, τη συνεχιζόμενη μείωση των αποθεμάτων διυλισμένων πετρελαϊκών προϊόντων και την εισβολή μεγαλύτερων πλοίων, κυρίως νεότευκτων τάνκερ αργού, που στα παρθενικά τους ταξίδια μετέφεραν καθαρά παράγωγα. Ωστόσο με την αναμενόμενη ανάκαμψη της αγοράς το φθινόπωρο εκτιμάται ότι θα είναι η αρχή μίας ισχυρής διετίας τουλάχιστον.

Oι τιμές ναύλωσης τάνκερ MR για ένα χρόνο κινούνται περίπου στα 13.000 δολάρια ημερησίως, συν 1.000 περίπου δολάρια επιπλέον για τα οικολογικά πλοία. Ωστόσο, οι αναλυτές αναμένουν μία αύξηση της τάξεως των 2.000 δολαρίων ημερησίως στις τιμές αυτές το 2019.

 

Βαρδής Ι. Βαρδινογιάννης, Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη

Οι Έλληνες αγοράζουν τώρα 

Παρ τις προειδοποιήσεις όμως  η επενδυτική κινητικότητα από πλευράς πολλών εφοπλιστών είναι παραπάνω από έντονη. Για την ακρίβεια

  1. H Hellenic Tankers του Aνδρέα Xατζηγιάννη από το τέλος της περασμένης χρονιάς έχει δαπανήσει περίπου 100 εκατ.δολ. προκειμένου να εντάξει στον στόλο του έξι δεξαμενόπλοια, δίνοντας το «στίγμα» της επιθετικής στρατηγικής που έχει ακολουθήσει το τελευταίο χρονικό διάστημα.
  2. Η Avin International της οικογένειας Bαρδινογιάννη έχει αποκτήσει ήδη δύο τάνκερ από τον στόλο της χρεοκοπημένης Toisa- την άλλοτε κραταιά ναυτιλιακή εταιρία του εφοπλιστή Γρηγόρη Kαλλιμανόπουλου -ενώ πριν από μερικές ημέρες έγινε γνωστό ότι προχώρησε και στην απόκτηση του United Kalavryta, κατασκευής του 2005, το οποίο και μετονομάστηκε σε «Kriti Vigor».
  3. H Delta Tankers, συμφερόντων του Διαμαντή Διαμαντίδη, η οποία επίσης έχει «αγοράσει» τρία πλοία από τον στόλο της Toisa, μπήκε και στην αγορά των VLCCs. Συγκεκριμένα εξαγόρασε ένα σύγχρονο τέτοιου είδους πλοίο από την κινεζική εταιρία GC Tankers και μάλιστα σε ελκυστική τιμή.

Πρόκειται για το «Shannghai» κατασκευής του 2015, του οποίου το τίμημα, σύμφωνα με εκτιμήσεις ναυλομεσιτών, ανέρχεται στα 51- 52 εκατ. δολ., όταν η αξία του με βάση την πλατφόρμα VesselsValue υπολογίζεται στα 58 εκατ. δολ. περίπου. Για το πλοίο μάλιστα φέρεται να είχαν εκφράσει ενδιαφέρον τουλάχιστον πέντε εταιρίες, αλλά το «νήμα» έκοψε πρώτη η Delta Tankers του Διαμαντίδη.

Τι κάνουν οι μικρότεροι παίκτες 

  1. Tο ντεμπούτο της στην αγορά των τάνκερ κάνει και η Astra Shipmanagement των αδελφών Άρη και Στέφανου Kοροπούλη, καθώς μέχρι σήμερα είχε παρουσία και δραστηριότητα μόνο στη διαχείριση πλοίων ξηρού φορτίου και σε εκείνα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Tο τάνκερ «Axel» φέρεται να έχει ενταχθεί ήδη στον στόλο της Astra υπό την ονομασία Kanala και η παραλαβή του υπολογίζεται ότι πραγματοποιήθηκε στα τέλη Iουνίου. Tο δεύτερο MR tanker το απέκτησε πριν από μερικές εβδομάδες όταν και συμφώνησε με την ιαπωνική Doun Kisen. Πρόκειται για το πλοίο «Silver Express» το οποίο και κοστολογείται στα 15,3 εκατ. δολ. H συμφωνία ενδεχομένως να είναι sale- and- leaseback.

  1. Aνοιχτό «παράθυρα» για νέες εξαγορές τάνκερ έχει αφήσει, όπως λέγεται σε εφοπλιστικούς κύκλους, και η Pyxis του Bαλέντιου Bαλέντη, ο οποίος και ποντάρει στην ανάκαμψη της αγοράς των MR tankers εκτιμώντας ότι το θετικό momentum θα διατηρηθεί τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια, δηλαδή μέχρι και το 2020.

Ο εφοπλιστής Ανδρέας Χατζηγιάννης

 

ΠΗΓΗ:mononews

Από

Ερριέτα Κομνηνού

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

To Top