ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ελένη Πολυχρονοπούλου:”Να εγκαταστήσουμε περισσότερο ελληνικό εξοπλισμό στα πλοία”

Για την ανταγωνιστικότητα τον ελληνικής κατασκευής ναυτιλιακό εξοπλισμό, μίλησε η Πρόεδρος της HEMEXPO, Ελένη Πολυχρονοπούλου, στο Κανάλι Ένα και στην εκπομπή « Προπαντός Ψυχραιμία» την Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2021.

Σχολιάζοντας αρχικά, πώς μια γυναίκα μπορεί να είναι επιτυχημένη στο επιχειρείν σε ένα τομέα που είναι κατ εξοχήν ανδροκρατούμενος όπως η ναυτιλία, επισημαίνει πως θα πρέπει να σταματήσουν αυτά τα στερεότυπα. Προέχει να υπάρχει γνώση, όρεξη για δουλειά, προγραμματισμός και όραμα. «Πάντως να γνωρίζεται, πως στη ναυτιλία τουλάχιστον, έρχεται μεγάλο κύμα γυναικείας επιχειρηματικότητας και ειδικά στη πλοιοκτησία. Αν δείτε, ήδη στους μεγαλύτερους ομίλους, φαίνεται ότι οι γυναίκες αναλαμβάνουν τα ηνία.Πρόσθεσε ότι η ναυτιλία χρειάζεται εξειδικευμένους εργαζόμενους,που να αγαπούν τα λιμάνια, τα ταξίδια,οι  Έλληνες είμαστε των άκρων: τη Ναυτιλία ή την λατρεύεις ή την μισείς!»

Αναφερόμενη στην ίδρυση της HEMEXPO το 2014, όταν τότε ο όμιλος Τσάκου ξεκίνησε ένα μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα σε ναυπηγεία της Κορέας και της Ρουμανίας, επεσήμανε: «Είδαμε ότι υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία στα πλοία που ναυπηγούνται από έλληνες πλοιοκτήτες να εγκαταστήσουν συστήματα και προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα από έλληνες κατασκευαστές. Ήταν μια ριζοσπαστική κίνηση, πολύ δραστική από τον καπτ Παναγιώτη Τσάκο. Η αλήθεια είναι ότι οι Έλληνες «κτίζουν» πλοία στην Κορέα εδώ και αρκετές δεκαετίες και πραγματικά υπάρχει ένα τεράστιο δυναμικό και αξίζει τον κόπο πιστεύω, να εγκαταστήσουμε περισσότερο ελληνικό εξοπλισμό στα πλοία.»

Για τις δράσεις και την εξωστρέφεια της HEMEXPO η κα Πολυχρονοπούλου τονίζει: «Πέσαμε όμως σε μια παγκόσμια κρίση και μάλιστα στη ναυπηγική βιομηχανία. Παρόλα αυτά σαν HEMEXPO κάνουμε πάρα πολλά πράγματα όλα αυτά τα χρόνια. Πήγαμε σε πολλές εκθέσεις στο εξωτερικό σαν Ελλάδα όπου πριν δεν υπήρχε καν η παρουσία μας. Ήταν μια ευκαιρία να δείξουμε ότι στην Ελλάδα εκτός από ναυτιλία υπάρχει και ο ναυτιλιακός εξοπλισμός ο οποίος είναι αξιόπιστος, είναι value for money και σίγουρα αξίζει μια καλή θέση στον παγκόσμιο χάρτη του ναυτιλιακού εξοπλισμού.»

 

Για τον κύκλο εργασιών των εταιρειών μελών της HEMEXPO, επεσήμανε πως άνω του 90% του εξοπλισμού εξάγεται και πως συμφώνα με αντίστοιχη μελέτη του ΙΟΒΕ βάση στοιχείων του 2018, ο τζίρος των εταιρειών ξεπέρασε τα 280 εκατ. ευρώ. «Ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός και για να καταφέρουμε αυτό το ποσό σίγουρα τα προϊόντα είναι ποιοτικά και με αξία.»

«Χρειάζεται ένας συνεχείς αγώνας στο να κάνουμε τα προϊόντα μας ανταγωνιστικότερα. Οι κανονισμοί είναι πάρα πολύ αυστηροί. Η ναυτιλία αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ένα κατώφλι τρομερών αλλαγών που έχουν να κάνουν με περιβαλλοντικά θέματα και η πλειοψηφία των μελών της HEMEXPO το έχει καταλάβει αυτό και ήδη λανσάρονται καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες.»

«Θέλουμε να πάμε σε μεγαλύτερες συνέργειες, παρόλο που στην Ελλάδα αυτό είναι λίγο δυσκολότερο. Όμως ήδη γίνονται και είμαστε αρκετά κοντά σε κάτι μεγαλύτερο και πιο ελπιδοφόρο.»

Υπάρχει ένα απίστευτος προστατευτισμός από τα κράτη όπως της Ιαπωνίας, της Κορέας, της Κίνας στα δικά τους προϊόντα και τα προωθούν. Τις δυσκολίες αυτές τις ξεπερνούν χάρη στην υποστήριξη των ελλήνων εφοπλιστών. «Και αυτό θα πρέπει να το τονίσουμε. Διότι οι έλληνες εφοπλιστές έχουν στηρίξει τον ελληνικής κατασκευής ναυτιλιακό εξοπλισμό και έχουν δώσει μάχες για να μπορέσουμε να βάλουμε τα ελληνικά προϊόντα μας στα πλοία που κατασκευάζονται στη Κίνα και σε άλλες χώρες.» τονίζει η Πρόεδρος της XEMEXPO.

«Στην Ευρώπη έχουμε τη διάθεση να αναλωνόμαστε στον εσωτερικό μας ανταγωνισμό και δεν βλέπουμε τον κίνδυνο εξ ανατολών. Το καλό είναι πως οι φωνές έχουν αρχίσει και ενοποιούνται και υπάρχει κινητικότητα ώστε να αναδειχθεί ο κλάδος μας ως ένας σημαντικός στο blue economy της Ευρωπαϊκής Ένωσης.» Στην Ελλάδα τόνισε πως υπάρχει πολύ καλή συνεργασία τόσο με το υπουργείο εξωτερικών όσο με και με το ναυτιλίας. «Τουλάχιστον έχουμε αναγνωρίσει ποια είναι τα παραβλήματα και επικεντρωνόμαστε στις λύσεις.»

Για τους νέους αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς στη ναυτιλία όπου ανοίγεται και μια νέα αγορά τονίζει πως μπορούμε να είμαστε παρόν, δίνοντας ένα παράδειγμα το κομμάτι τις ψηφιοποίησης και του λογισμικού του πλοίου. «Χρειάζονται χέρια και μυαλά. Αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση αλλά και ο κίνδυνος που έχει ο κλάδος του ναυτιλιακού εξοπλισμού.»

Τονίζει πως ο κλάδος χρειάζεται εξειδικευμένους ανθρώπους στο τεχνικό κομμάτι. «Βρίσκουμε με πολύ μεγάλη δυσκολία γιατί και η δουλειά η ιδία είναι μια πρόκληση, πολλά ταξίδια, πολλά λιμάνια. Τη ναυτιλία ή τη λατρεύεις ή τη μισής, δεν υπάρχει ενδιάμεσο, ή θα έρθεις και θα τα δώσεις όλα, όπως κάνουμε εμείς στη XEMEXPO, ή δεν το αντέχεις, δεν υπάρχει κάτι ενδιάμεσο. Τα παιδιά που έρχονται και βλέπουνε την ομορφιά του πλοίου, πραγματικά κάνουν θαύματα.»

Η Ελένη Πολυχρονοπούλου είναι Αντιπρόεδρος της εταιρείας Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος ΑΕ και Διευθύντρια Επιχειρηματικής Ανάπτυξης στην ERMA FIRST ESK ENGINEERING SOLUTIONS SA, εταιρεία σχεδιασμού και παραγωγής Συστημάτων Διαχείρισης Θαλασσίου Έρματος.

 

Ακούστε εδώ όλη τη συνέντευξη της κα Πολυχρονοπούλου, στο « Κανάλι 1» και την εκπομπή» Προπαντός Ψυχραιμία» με τους Νίκο Μπαρδούνια και Μάρκο Κάντζιο

Πηγή Maritimes.gr

Φωτογραφία απο: Doc player.gr

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

To Top