ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΣΕΕ:«Ενδιάμεσες εκπτώσεις – Ένα αμφιλεγόμενο μέτρο»

 

Από τον κ.Βασίλη Κορκίδη Πρόεδρο ΕΣΕΕ και   ΕΒΕΠ

Το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ πραγματοποίησε την περιοδική έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων του Νοεμβρίου. Η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε επιχειρήσεις, εφαρμόζοντας στρωματοποιημένη δειγματοληψία σε δύο στάδια, σε εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν μια μεσοσταθμική μείωση κατά 7% συγκριτικά με πέρσι και συνοψίζονται στα εξής επτά σημεία:
1. Το 85% των επιχειρήσεων συμμετείχε στις ενδιάμεσες εκπτώσεις, ποσοστό αυξημένο σε σύγκριση με το Νοέμβριο του 2017 (80%).
2. Οι περισσότερες επιχειρήσεις (47%) κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσυνή περίοδο, ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο σε σύγκριση με την αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο του προηγούμενου έτους, (37% το 2017). Βέβαια τα τελευταία δύο έτη, αν και όχι η πλειοψηφία, σημαντικό μέρος των επιχειρήσεων βελτιώνει ή σταθεροποιεί τις πωλήσεις του την ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου.
Στις περισσότερες επιχειρήσεις (6 στις 10) το ποσοστό έκπτωσης κυμάνθηκε μεταξύ 11% και 40%, ενώ στην πλειοψηφία τους κινήθηκαν μεταξύ (11% – 20%). Αυτό που χρήζει παρατήρησης είναι η αύξηση του ποσοστού συμμετοχής τους στο θεσμό των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Ενώ το 2014 δεν συμμετείχε το 28% το 2018 το ποσοστό αυτό μειώνεται σε 15%.
3. Μία στις δύο επιχειρήσεις (54%) πραγματοποίησαν εκπτώσεις στο σύνολο των εμπορευμάτων και το 17% στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών.
Σε αντίθετη με το ποσοστό της έκπτωσης, το ζήτημα των εκπτωτικών εμπορευμάτων κατά τις ενδιάμεσες εκπτώσεις φαίνεται από τον Πίνακα 3, ότι έχει αλλάξει κατά την διάρκεια εφαρμογής το μέτρο.
4. Περισσότερες από μία στις δύο επιχειρήσεις (54%) θεωρεί ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν επηρεάζουν τον συνολικό τζίρο φθινοπωρινής – χειμερινής περιόδου, ενώ ποσοστό 23% κρίνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο και 20% θετικό.
5. Αναφορικά με την χρησιμότητα μιας ξεχωριστής περιόδου ενδιάμεσων εκπτώσεων οι απόψεις μοιάζει να διχάζονται.
6. Όσον αφορά τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή των ενδιάμεσων εκπτώσεων η πλειονότητα αναφέρει ότι η λειτουργία της Κυριακής δεν επηρεάζει τον συνολικό τζίρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων (39%) και το 20% δηλώνει ότι έχει αρνητικό αντίκτυπο. Επίσης, η ανάγκη απασχόλησης προσωπικού την Κυριακή καλύπτεται, είτε προσωπικά από τον επιχειρηματία, είτε με το υπάρχον προσωπικό δηλαδή, να πραγματοποιηθούν επιπλέον προσλήψεις. Τέλος, τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις φαίνεται να καταγράφουν αύξηση του λειτουργικού κόστους από τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές ενώ η επισκεψιμότητα φαίνεται να είναι ανεξάρτητη από την λειτουργία της Κυριακής (47,7%).
7.Στην έρευνα παρουσιάζονται οι εκτιμήσεις των Εμπορικών Συλλόγων σε 59 περιοχές της χώρας, σχετικά με την κίνηση των πωλήσεων, κατά τη διάρκεια της ενδιάμεσης χειμερινής εκπτωτικής περιόδου του Νοεμβρίου 2018, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017. Από τις εκτιμήσεις των Εκπροσώπων των Εμπορικών Συλλόγων ενός μεγάλου μέρους των εμπορικών αγορών της χώρας, φαίνεται ότι η αγορά κινήθηκε μεσοσταθμικά πτωτικά κατά -7%.

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

To Top