ΠΕΙΡΑΙΑΣ

«Ε.Β.Ε.Π.: « Η περιβαλλοντική προστασία της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά να εναρμονίζεται με την επιχειρηματική ανάπτυξη».

 

Ε.Β.Ε.Π.: « Η περιβαλλοντική προστασία της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά να εναρμονίζεται με την επιχειρηματική ανάπτυξη»

 

Ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, κ. Β. Κορκίδης, συμμετείχε, ως ομιλητής, στο Συνέδριο της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά, με θέμα «Περιβάλλον και Ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά: περιβαλλοντικές επιπτώσεις και προοπτικές για τις λιμενικές πόλεις», καταθέτοντας παράλληλα στην Περιφέρεια υπόμνημα προτάσεων του Επιμελητηρίου, στο πλαίσιο διαμόρφωσης της Στρατηγικής για τη νέα Προγραμματική Περίοδο 2021 – 2017.

 

 

Την εκδήλωση, που έλαβε χώρα την Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2018, στο Μέγαρο του Ε.Β.Ε.Π.,  χαιρέτισαν ακόμη η Περιφερειάρχης Αττικής, κα Ρ. Δούρου, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, κ. Γ. Γαβρίλης, ο Δήμαρχος Πειραιά, κ. Γ. Μώραλης, ο αναπλ. Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σ. Φάμελλος, ο Γεν. Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, κ. Χ. Λαμπρίδης, o Δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας, κ. Χ. Βρεττάκος, ο Δήμαρχος Περάματος, κ. Γ. Λαγουδάκης,Νεκτάριος Δεμενόπουλος  Deputy Manager ΟΛΠ ΑΕ, και άλλοι  ομιλητές *

 

Ο κ. Β. Κορκίδης, ανέφερε στην ομιλία του:

 

«Θα ήθελα να χαιρετίσω, αρχικά, την αξιόλογη πρωτοβουλία της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά για τη διοργάνωση της σημερινής εκδήλωσης, που έχει ως στόχο την έγκυρη ενημέρωση, καθώς επίσης και τη διατύπωση ενός διαφορετικού αναπτυξιακού σχεδίου για την πόλη μας, που δίνει προτεραιότητα στην προστασία του περιβάλλοντος και την μετατροπή της σε αυτοδύναμο πόλο έλξης τουριστών.

 

Ζητούμενο, το οποίο, επιδιώκουμε κι εμείς, ως Διοίκηση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, γιατί πιστεύουμε πως, εάν αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά οι περιβαλλοντικές προκλήσεις, οι λιμένες μπορούν να συμβάλλουν στην μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών βιομηχανιών στις παγκόσμιες αγορές, δημιουργώντας παράλληλα προστιθέμενη αξία και θέσεις εργασίας σε όλες τις παράκτιες περιφέρειες της Ένωσης.

 

Όπως είναι γνωστό, η ποιότητα του αέρα και η κλιματική αλλαγή είναι στην κορυφή των περιβαλλοντικών προτεραιοτήτων των ευρωπαϊκών λιμανιών. Μάλιστα, η εφαρμογή του διεθνούς ορίου για το θείο στα καύσιμα της ναυτιλίας, αναμένεται, σύμφωνα με μελέτες, να οδηγήσει στην αποφυγή 200.000 πρόωρων θανάτων για το διάστημα 2020-2025, εξαιτίας της βελτίωσης της ποιότητας του αέρα. Σημαντικό επίσης, είναι ότι, το μέτρο θα εναρμονίσει τους παγκόσμιους κανονισμούς με τους ισχύοντες ευρωπαϊκούς, συμβάλλοντας στην αποφυγή τυχόν στρέβλωσης του ανταγωνισμού μεταξύ ευρωπαϊκών και εκτός Ευρώπης χωρών.

 

Όμως, η κύρια απάντηση των ευρωπαϊκών λιμανιών στις προκλήσεις που θέτουν η νομοθεσία και η ίδια η ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος είναι το δίκτυο των” EcoPorts”, που ήδη μετρά είκοσι ένα χρόνια και στο οποίο ο Ο.Λ.Π. είναι ενεργό μέλος, αποσκοπώντας στη συνεχή βελτίωση της περιβαλλοντικής του απόδοσης, ακολουθώντας τα Ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα και στοχεύοντας στην προστασία του περιβάλλοντος και τη διατήρηση των φυσικών πόρων για τις επόμενες γενιές, σημαντικό έργο που μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους.

 

Σε αυτό το πλαίσιο, δεδομένου ότι, το λιμάνι του Πειραιά, λόγω του ηγετικού του ρόλου στην περιοχή της Μεσογείου αλλά και της κομβικής του θέσης στον Ευρωπαϊκό χώρο, βρίσκεται διαρκώς σε μια διαδικασία ανάπτυξης, έχουμε διατυπώσει την άποψη για τη δημιουργία μίας γέφυρας συνεργασίας, με στόχο, τη ζεύξη του Σχεδίου Ανάπτυξης Λιμένος (Σ.Α.Λ.), ως υποσυνόλου και αναπόσπαστου μέρους του “Masterplan” και της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (Ο.Χ.Ε.) του Δήμου Πειραιά, ώστε να λειτουργήσουν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά.

Άλλωστε, ο στόχος όλων των επιχειρηματικών φορέων της περιοχής, θα πρέπει να είναι να αποτελέσει το λιμάνι του Πειραιά κόμβο του παγκόσμιου συστήματος μεταφορών και να σηματοδοτήσει την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας στην μεταμνημονιακή εποχή.

 

Ειδικότερα, θεωρούμε αναγκαία μία περιβαλλοντική μελέτη, η οποία θα αφορά στις νέες επενδύσεις της Ο.Λ.Π. Α.Ε. και την όποια περιβαλλοντική επιβάρυνση μπορεί αυτές να επιφέρουν. Για παράδειγμα, θα πρέπει να προσδιοριστεί το πώς, θα αντιμετωπιστεί η αυξημένη ατμοσφαιρική ρύπανση εξαιτίας, τόσο των νέων δραστηριοτήτων, όσο και της επέκτασης των υφισταμένων χρήσεων, καθώς επίσης και της ηχορύπανσης, λόγω και της λειτουργίας βαρέων μηχανημάτων.

 

Με αυτές τις σκέψεις, θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι, το Επιμελητήριο, υποστηρίζοντας πρωτίστως τα συμφέροντα χιλιάδων πειραϊκών επιχειρήσεων, με σημαντική εμπορική, βιομηχανική, εισαγωγική, εξαγωγική, εφοδιαστική, μεταφορική, ναυπηγοεπισκευαστική και ναυτιλιακή δραστηριότητα, συμπράττει στην προσπάθεια της Περιφέρειας Πειραιά, προκειμένου, μέσω της αναζήτησης συνεργιών, να κερδηθεί τελικά το διπλό στοίχημα για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας: εκείνο της περιβαλλοντικής προστασίας, η οποία εναρμονίζεται με την οικονομική ανάπτυξη προς όφελος όλων μας, επιχειρηματιών, κατοίκων και επισκεπτών» !

 

 

 

 

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ  ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΜΩΡΑΛΗ

 

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, απηύθυνε  χαιρετισμό στο συνέδριο με θέμα: «Περιβάλλον και Ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά: Περιβαλλοντικές επιπτώσεις και προοπτικές για τις λιμενικές πόλεις».

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, στον χαιρετισμό του, τόνισε:

«Είναι πολύ σημαντικό το Συνέδριο που πραγματοποιείται σήμερα στο Ε.Β.Ε.Π. και θα ήθελα να συγχαρώ  τους διοργανωτές και όλους τους φορείς που συμμετέχουν και βρίσκονται σήμερα εδώ και να σας ευχαριστήσω για την ευκαιρία που μου δίνετε να κάνω ένα μικρό χαιρετισμό.

 

Δείχνουμε νομίζω σήμερα  ότι υπάρχει κλίμα συνεργασίας, να ανταλλάξουμε απόψεις, να δουλέψουμε μαζί και να καταφέρουμε σημαντικές αλλαγές, τόσο σε έργα, αλλά κυρίως στη νοοτροπία με την οποία πραγματοποιούνται αυτά.  Η σημασία του Συνεδρίου είναι καίρια, καθώς η συζήτηση για την ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος και η συζήτηση για το κλίμα, απασχολούν το σύνολο της παγκόσμιας κοινότητας.   Επίσης, είναι βέβαιο ότι θα ασχοληθεί με τα λάθη και τις παραλείψεις του παρελθόντος – μαθήματα για το τι δεν πρέπει να επαναληφθεί – αλλά και τη νέα προοπτική που έχουμε ήδη αρχίσει να βάζουμε σε εφαρμογή ο καθένας από την πλευρά του για το μέλλον του Πειραιά.

 

Προσβλέπουμε όλοι, θέλω να πιστεύω, στην ανάπτυξη που λαμβάνει υπόψη της και σέβεται τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Αυτό νομίζω ότι πρέπει να είναι το «σύνθημα» όλων μας, των εκπροσώπων της κυβέρνησης, των εκπροσώπων όλων των κομμάτων και της αυτοδιοίκησης. Η ανάπτυξη είναι αναγκαία, με σεβασμό στο περιβάλλον και στον άνθρωπο.

 

Είναι πλέον αυταπόδεικτο ότι οι έννοιες της ανάπτυξης και του περιβάλλοντος δεν είναι αντίθετες, αλλά αλληλοσυμπληρώνονται σε ένα λειτουργικό μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης. Έχουμε ένα κρίσιμο πρόβλημα στη χώρα μας και το λέω κυρίως για να τα ακούσουν οι ξένοι προσκεκλημένοι  μας που μπορεί να μην το γνωρίζουν. Είναι πολύ σημαντικό και πρέπει να επιλυθεί. Αναφέρομαι στην έλλειψη εμπιστοσύνης από τους πολίτες, για το τι μπορούμε να κάνουμε στην χώρα μας. Ζηλεύουμε ή εντυπωσιαζόμαστε από αυτά που βλέπουμε ως τουρίστες στα ξένα κράτη ή πιο σωστά σε όλα τα κράτη που απαρτίζουν την Ευρώπη που θέλουμε να ανήκουμε αλλά υπάρχει αμφισβήτηση για το αν μπορούμε να κάνουμε τα ίδια.

 

Θα αναφερθώ σε ένα παράδειγμα που αφορά στα απορρίμματα και φυσικά αργότερα θα τοποθετηθώ και για το λιμάνι. Είναι αδιανόητο να μιλάμε το 2018 ακόμα και στην χώρα μας,  για το αν πρέπει ή όχι να γίνουν μονάδες επεξεργασίας, κομποστοποίησης ή άλλες διαδικασίες για τα απορρίμματα και να προσπαθεί ο κάθε δήμος, φοβούμενος την αντίδραση των πολιτών του, να «πετάξει» από επάνω του την όποια προοπτική, προτείνοντας μια άλλη περιοχή. Γιατί;  Όχι γιατί ο ίδιος δεν ξέρει  ότι είναι καλό,  αλλά διότι οι δημότες του φοβούνται. Εάν δεν αντιμετωπίσουμε αυτή την παθογένεια, αποκλείεται να γίνει κάτι ουσιαστικό για τα απορρίμματα αλλά και  για κανένα άλλο σοβαρό πρόβλημα. Αν δεν ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη των Ελλήνων ότι μπορούμε να κάνουμε πράγματα, ότι έχουμε τη γνώση και την επιθυμία να κάνουμε αυτά που κάνουν  στην Ευρώπη, τότε δεν θα πετύχουμε κάτι.

 

Πρέπει να ενημερώσουμε τους Έλληνες πολίτες τι πραγματικά γίνεται στο εξωτερικό, πώς αναπτύσσονται τα άλλα κράτη με σεβασμό στον άνθρωπο και στο περιβάλλον. Είναι κρίσιμο αυτό. Δεν μπορεί κανένας Δήμαρχος, καμία Περιφερειάρχης να κάνει αυτό που ξέρει ότι είναι το σωστό, γιατί υπάρχει καθολική αντίδραση. Το ζήσαμε στο Γραμματικό, το ζούμε κι αλλού, χρόνια τώρα. Το ζούμε και τώρα στο λιμάνι του Πειραιά. Είναι κρίσιμο θέμα για εμάς, αλλά δεν μπορεί να λέμε ότι όλα θα καταστραφούν αν γίνει οτιδήποτε. Αν δεν αντιμετωπίσουμε αυτά τα φαινόμενα, δεν νομίζω ότι θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε μπροστά.

 

Παρεμπιπτόντως ειδικά  για τα απορρίμματα οι Δήμοι που απαρτίζουν την Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά, είχαμε μια ιδιαιτέρως θετική προσέγγιση και η Περιφέρεια και οι Δήμαρχοι, για να προχωρήσουμε το θέμα των απορριμμάτων. Τι θέλουμε; Να προχωρήσουν και αλλού αλλά με τον ίδιο τρόπο. Άρα χρειάζεται ενημέρωση, γιατί ο κόσμος δεν ξέρει. Νομίζει ότι θα πάμε σε ΧΥΤΑ του 1970  και του 1980 με αυτά που δυστυχώς βλέπουμε ακόμα στη Φυλή κ.ο.κ.

 

Εάν ενημερώσουμε την κοινή γνώμη, ότι υπάρχουν π.χ. μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων στο κέντρο της Βιέννης, της Στοκχόλμης που δεν καταλαβαίνει κανείς ότι υπάρχουν μες στην πόλη,  που δεν τις ρυπαίνουν και τι όφελος έχουν οι τοπικές κοινωνίες και οι οικονομίες γενικότερα, δεν πρόκειται να λύσουμε ποτέ το θέμα. Θα παίρνουμε αναβολές, πρόστιμα κ.ο.κ. Θα πληρώσουμε τελικά όλοι μας πολύ ακριβότερα αυτές τις παθογένειες.

 

Το δεύτερο που πρέπει να αλλάξει είναι η γραφειοκρατία που υπάρχει στο Δημόσιο. Δεν πρόκειται να υλοποιήσουμε τίποτε από όσα οραματιζόμαστε και συζητάμε, είτε αφορά στο λιμάνι είτε αφορά στα απορρίμματα είτε αφορά σε αστικές αναπλάσεις, όταν χρειαζόμαστε 16 και 18 μήνες για να ξεκινήσει ένα μεσαίο έργο και αρκετά χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί. Είναι δυνατόν να προχωρήσουμε έτσι αναπτυξιακά θέματα,  με σεβασμό στον άνθρωπο και στο περιβάλλον; Δεν μπορεί να γίνει αυτό.

 

Το να βγαίνουμε σε ένα μικρόφωνο και να λέει ο καθένας από τη δική του οπτική τα πράγματα, αυτό είναι πάρα πολύ εύκολο και απολύτως θεμιτό, αλλά αν δεν αλλάξουμε τον  δημόσιο τομέα και τον τρόπο λειτουργίας του, δεν υπάρχει περίπτωση να προχωρήσει τίποτα, καμία επένδυση από το εξωτερικό, καμία εγχώρια επένδυση. Τίποτα δεν πρόκειται να γίνει. Αυτή τουλάχιστον είναι η δική μου άποψη και θέλω να λέω την πραγματικότητα. Αυτή είναι για εμένα η ξεκάθαρη πραγματικότητα και πρέπει όσοι νομοθετούν να κατανοήσουν επιτέλους την ανάγκη αυτά να γίνουν άμεσα. Σε λίγο πιστεύω, κάποια πράγματα δυστυχώς, δεν θα είναι αναστρέψιμα.

 

Με αυτή την αρχή και αυτό το αξίωμα, της ανάπτυξης δηλαδή με σεβασμό στο περιβάλλον και στον άνθρωπο τα τελευταία χρόνια,  έχουμε και εμείς από την πλευρά μας  ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό πρόγραμμα για τον Δήμο του Πειραιά, επιχειρώντας να βελτιώσουμε παράλληλα τις συνθήκες ζωής των πολιτών.Η πόλη μας έχει ιστορία, παράδοση, δυνατότητες και ένα  ικανό ανθρώπινο δυναμικό. Τους δίνουμε νομίζω τώρα το πλαίσιο να αξιοποιήσουν νέες ευκαιρίες που θα οδηγήσουν σε αποτελέσματα, αλλά και σε μια σύγχρονη, ανθρώπινη, βιώσιμη πόλη.

 

Ανέφερε η Περιφερειάρχης την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση , το κέντρο καινοτομίας για την γαλάζια οικονομία και το βραβείο που πήρε χθες ο Πειραιάς από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη στρατηγική του Δήμου στον τομέα της γαλάζιας ανάπτυξης και της γαλάζιας οικονομίας.Σήμερα δεν ήρθα  να κάνω ένα απολογισμό ως  Δήμαρχος. Ήρθα να θέσω συγκεκριμένα ζητήματα που πιστεύω ότι μας απασχολούν όλους.

 

Το 97% των λιμανιών  στην Ευρώπη δεν είναι ιδιωτικά, συμμετέχουν οι Δήμοι ή είναι δικά τους και έχουν οφέλη. Πρέπει επίσης να ξέρετε ότι με τον ΟΛΠ κρατικό, ουδέποτε οι Δήμοι μας είχαν το παραμικρό έσοδο. Είχαν μόνο τα αρνητικά της λειτουργίας  του λιμανιού: τη ρύπανση, τη μόλυνση, την κυκλοφορία. Κανένα έσοδο για τους τέσσερις Δήμους, καμία στρατηγική. Σήμερα καταφέραμε να εξασφαλίσουμε ανταποδοτικό πόρο. Όταν σχεδίαζε ο κρατικός ΟΛΠ ρώταγε  τους δημάρχους; Ποτέ ή αν γίνονταν, γίνονταν σπάνια και επιλεκτικά .

 

Σήμερα ήρθαμε εδώ να σχεδιάσουμε. Ακούω προβληματισμούς. Θεωρούμε ότι το μόνο όργανο που μπορεί να κάνει κάτι είναι η ΕΣΑΛ. Θεωρούμε ως τοπική αυτοδιοίκηση ότι είναι κάποια σημεία που πρέπει να ανατραπούν; Γιατί τα συζητάμε τώρα, δύο χρόνια μετά την ψήφιση ή 10 χρόνια μετά το σχεδιασμό; Να μας πουν οι Υπουργοί που βρίσκονται εδώ. Μπορούμε να κάνουμε πίσω στις υποχρεωτικές επενδύσεις που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης; Όχι. Ερχόμαστε εδώ και λέμε να σχεδιάσουμε, αφού έχουν ήδη υπογράψει, έχουν ψηφίσει 250 βουλευτές της πλειοψηφίας των κομμάτων πριν 2 χρόνια  και θέλουμε να ανατρέψουμε το πλάνο του ΟΛΠ στα βασικά του ζητήματα;

 

Ο μόνος που μπορεί να κάνει κάτι είναι η ΕΣΑΛ και αυτή είναι η πραγματικότητα. Μιλάω για τον Δήμο Πειραιά. Είμαι εναντίον π.χ. στο Mall που πιστεύω πως  θα δημιουργήσει πρόβλημα στο επιχειρείν και στην επιχειρηματική τάξη του Πειραιά.  Δεν είναι υποχρεωτική επένδυση και θα μαχόμαστε για αυτό μέχρι το τέλος. Τα “ύψη” επίσης είναι κάτι  μαχητό. Οι υποχρεωτικές επενδύσεις, από όσα έχουν ειπωθεί από όλους τους εκάστοτε υπουργούς Ναυτιλίας, δεν είναι μαχητές από την πλευρά μας. Και εδώ είστε να τοποθετηθείτε ώστε να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις στην τοπική κοινωνία. Να δούμε τι ακριβώς γίνεται. Βεβαίως εμείς είμαστε μία πόλη που έχουμε σημαντικά προβλήματα σχετικά με το περιβάλλον,  υπάρχει έλλειψη ελεύθερων χώρων, χώρων πρασίνου, ιδιαίτερα σε συγκεκριμένες Δημοτικές Κοινότητες.

 

Παραμένουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα όπως η ηχορύπανση,  η κυκλοφοριακή συμφόρηση, η ρύπανση ιδιαίτερα από το  λιμάνι και τη θάλασσα. Πράγματι όπως αναφέρθηκε από τον αρμόδιο Υπουργό και τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας για τα LNG, για τον εξηλεκτρισμό, είναι πράγματα που αν εφαρμοστούν όπως ρητά προβλέπουν οι οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα βοηθήσουν στη μείωση αυτών των φαινομένων.

 

O Πειραιάς,  μία από τις πυκνοκατοικημένες πόλεις της Ευρώπης με 15.000 κατοίκους ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο, αντιστοιχεί μόλις 1,5 τετραγωνικό μέτρο πράσινου  ανά κάτοικο, πολύ κάτω του ευρωπαϊκού μέσου όρου, που είναι 8 τετραγωνικά μέτρα πρασίνου ανά κάτοικο.

Αποτελούν εκ των πραγμάτων και δική μας προτεραιότητα οι επενδύσεις σε έργα και δράσεις που εστιάζουν στη βιώσιμη κινητικότητα, στην ενίσχυση του πρασίνου, στην ενεργειακή αναβάθμιση, στην αειφόρο διαχείριση απορριμμάτων και στις λειτουργίες της έξυπνης πόλης.

 

Στόχος μας είναι αυτά να λειτουργούν αλληλένδετα, προωθώντας τον Πειραιά ως επιχειρηματικό, ναυτιλιακό, τουριστικό, εμπορικό και πολιτιστικό προορισμό με διεθνή εμβέλεια, προχωρώντας ταυτόχρονα στην περιβαλλοντική και κοινωνική αναβάθμιση της πόλης, με πολλαπλά οφέλη για τους κατοίκους, τους επισκέπτες και όσους δραστηριοποιούνται στον Πειραιά.

 

Όσον αφορά το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη»  κ. Υπουργέ, το πρόβλημα ήταν να είχε προληφθεί, ώστε να μη μολυνθούν οι ακτές.  Πρέπει να λέμε τα καλά και τα κακά. Άλλο μία επιχείρηση που έγινε εκ των υστέρων και απέδωσε και άλλο πώς θα έπρεπε να προληφθεί, ώστε να μη μολυνθούν όλες οι ακτές μας. Άρα σε κάθε νόμισμα υπάρχουν δύο όψεις.

 

Κλείνοντας θέλω να ευχαριστήσω θερμά και πάλι για την ευκαιρία που μου δώσατε να μιλήσω σήμερα εδώ. Θέλω να λέω πάντα την αλήθεια όπως εγώ τη βλέπω και θα ήθελα να κάτσουμε κάποια στιγμή , να δούμε με ειλικρίνεια πότε λήφθηκαν οι αποφάσεις για να γίνει η επέκταση της κρουαζιέρας, πότε λήφθηκαν οι άλλες αποφάσεις που αφορούν το λιμάνι, πότε ψηφίστηκαν και ποτέ υπογράφηκαν και μετά να κάτσουμε να συζητήσουμε και  ο καθένας να λέει την όποια θεμιτή άποψη έχει. Σας ευχαριστώ».

 

 

 

 

Στον εναρκτήριο χαιρετισμό του ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης υπογράμμισε μεταξύ άλλων τα εξής:

 

«Για να σχεδιάσουμε την επόμενη μέρα χρειαζόμαστε ένα άλλο αναπτυξιακό μοντέλο, έναν διαφορετικό προσανατολισμό και μια άλλη κουλτούρα διαλόγου. Απαιτείται να θέσουμε ερωτήματα και να αναζητήσουμε απαντήσεις και συναινέσεις.

Η Αυτοδιοίκηση έχει να αντιμετωπίσει μια σοβαρή πρόκληση: να αναλάβει να εκπροσωπήσει την πόλη, τα συλλογικά συμφέροντα και τις προσδοκίες της, να διασφαλίσει μια πόλη περιβαλλοντικά βιώσιμη και λειτουργική, που να διεκδικεί ένα διαφορετικό παραγωγικό μοντέλο και προσανατολισμό. Η Αυτοδιοίκηση δεν καλείται απλά να διαχειριστεί τις συνέπειες και την «καθημερινότητα». Καλείται να σχεδιάσει και να οργανώσει, να παρέμβει και να κατευθύνει στη βάση ενός συλλογικού σχεδίου.

Γι’ αυτό, αναζητήσαμε τη συμβολή εξειδικευμένων επιστημονικών εργαστηρίων εγνωσμένου κύρους και αναθέσαμε τη διεξαγωγή συστηματικών μετρήσεων για την ποιότητα του αέρα και των θαλάσσιων υδάτων».

 

 

την ημερίδα παρακολούθησαν οι κ.  απο δεξια: Νικολακόπουλος Σωτήρης Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Πειραιά, Ιωάννης Σταμούλης  Αρχιπύραρχος Πυροσβεστικής  Πειραιά, Ιωάννης Παρασκευάκος μελος ΔΣ. ΕΒΕΠ εκπρόσωπος  ΚΕΔΕ, Στυλιανός Μανουσάκης δικηγόρος  πρωην Πρόεδρος Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιώς,Βασίλης Ταταρόπουλος Γ.Γραμ.Δήμου Πειραιά, Αλέξανδρος Αργουδέλης, Αλέξανδρος Τζεφεράκος Αντιδήμαρχοι Δ. Πειραιά.

 

 

 

απο αρισ: Νικόλαος Μαυρίκος Πρόεδρος ΠΣΕΠΕ μελος ΔΣ ΕΒΕΠ, Κωστής Αχλαδίτης Β΄ Αντιπρόεδρος ΕΒΕΠ,Θεόδωρος Τσόντος Πρόεδρος Αδελφότητας Κρητών  “ΟΜΟΝΟΙΑ” Σταύρος Βοϊδονικόλας , Αλέξανδρος Τζεφεράκος, Αλέξανδρος Αργουδέλης Αντιδήμαρχοι Πειραιά.

 

 

*Στο πρώτο μέρος ομιλητές ήταν οι:

  • Αμβούργο: Δρ. VolkerMatthias, επικεφαλής του τμήματος Μοντελοποίησης Μεταφορών του Ινστιτούτου παράκτιας έρευνας Helmholtz- ZentrumGeesthachtGmbH

 

  • Βενετία: Prof. FrancescoMusco, Αναπληρωτής Καθηγητής, Αναπληρωτής Πρύτανης για την Έρευνα, Διευθυντής του προγράμματος ErasmusMundus για το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό του Πανεπιστημιακού Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής στη Βενετία.
  • Ρότερνταμ: Prof. HarryGeerlings, Καθηγητής Διαχείρισης της Βιώσιμης Κινητικότητας στη Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Erasmus του Ρότερνταμ.

 

 

 

 

 

στην ημερίδα  παρευρέθηκαν οι:  βουλεύτριες Πειραιά κ. Ελένη Σταματάκη, Εύη Καρακώστα , ο βουλευτής  Θεόδωρος Δρίτσας,, Γεώργιος Κασιμάτης Δήμαρχος Κορυδαλλού,Τάκης Χατζηπέρος Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά,  Χρήστος Καπάταης Αντιπεριφερειάρχης Νοτίου τομέα Αθηνών,  Μαρία Λαμπρίδη  Ειρήνη Μεταξά  Περιφερειακές Σύμβουλοι, Τάσος Βαμβακίδης  Εμπορικός Διευθυντής  ΟΛΠ ΑΕ  μέλος ΔΣ  ΕΒΕΠ ,Γιώργος Μπενέτος Πρόεδρος Insuleur, Αντώνης Στελλιάτος Πρόεδρος Επεστ, Βασίλης Κανακάκης Πρόεδρος ΣΕΝΑΒΙ,Κλαίρη  Περηφάνου Μέλος Σ.Ε.Γ.Ε, Πρέσβειρα Γυναικείας Επιχειρηματικότητας Ελλάδος (F.E.M.EN.S), ο  πρώην αναπληρωτής Υπουργός  Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης

 

 

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

To Top