ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η νέα  ρήτρα BIMCO αποσαφηνίζει τη συμβατική θέση κατά την απενεργοποίηση AIS

Η BIMCO δημοσίευσε μια νέα ρήτρα συμβαλλόμενου μέρους για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση πιθανής κατάχρησης από κυρώσεις busters του Αυτόματου Συστήματος Αναγνώρισης (AIS), το οποίο είναι υποχρεωτικό για όλα τα πλοία να χρησιμοποιούν σύμφωνα με κανονισμούς για την Ασφάλεια της Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS).

Ο τρόπος για την «απομάκρυνση» κυρώσεων που απαγορεύουν το εμπόριο με ορισμένες χώρες είναι ένα πλοίο να απενεργοποιήσει το AIS του για να μειώσει την πιθανότητα να γίνει γνωστή η τοποθεσία του. Το AIS μεταδίδει πληροφορίες για ένα πλοίο, συμπεριλαμβανομένης της ταυτότητας και της θέσης του. Η SOLAS απαιτεί από το AIS να μην απενεργοποιείται ή να απενεργοποιείται οποιαδήποτε στιγμή εκτός από πολύ συγκεκριμένους λόγους ασφάλειας και ασφάλειας που επιτρέπονται από τους κανονισμούς, όπως η αποφυγή εντοπισμού από πειρατές σε περιοχές υψηλού κινδύνου.

 

Το 2020, το Γραφείο Ελέγχου Εξωτερικών Περιουσιακών Στοιχείων των ΗΠΑ (OFAC) εξέδωσε συμβουλευτική αποστολή σχετικά με κυρώσεις, οι οποίες συνέστησαν στη ναυτιλιακή βιομηχανία να αναπτύξει συμβατικές διατάξεις «με τη μορφή ρήτρας« απενεργοποίησης »του AIS. Η πρόθεση ήταν ότι η ρήτρα θα επέτρεπε στους πλοιοκτήτες, τους ναυλωτές και τους αερομεταφορείς να τερματίσουν τη συνεργασία με οποιοδήποτε μέρος που καταδεικνύει «ένα μοτίβο πολλαπλών περιπτώσεων χειραγώγησης AIS που δεν είναι σύμφωνο με τη SOLAS».

 

Η ανησυχία της BIMCO είναι ότι ορισμένοι ναυλωτές ενδέχεται, με τη βιασύνη τους να συμμορφώνονται με τις κυρώσεις, να αναπτύξουν τις δικές τους ρήτρες «απενεργοποίησης» του AIS που θα μπορούσαν να εκθέσουν τους ιδιοκτήτες στον κίνδυνο τερματισμού ακόμη και όταν το AIS έχει απενεργοποιηθεί για νόμιμους λόγους ή το σήμα απέτυχε να μεταδώσει ή να ληφθεί για λόγους εκτός του ελέγχου του ιδιοκτήτη.

 

Η νέα ρήτρα BIMCO αφορά όχι μόνο τη χρήση του AIS κατά τη διάρκεια του συμβαλλόμενου ναύλου αλλά και πριν από τη σύμβαση. Η ρήτρα αναγνωρίζει ότι μπορεί να υπάρχουν νόμιμοι λόγοι για τη διακοπή του σήματος AIS ενός πλοίου, οπότε ένας ναυλωτής να τερματίσει το συμβαλλόμενο μέρος για να παραβιάσει τις Οδηγίες SOLAS σχετικά με τη χρήση του AIS από έναν ιδιοκτήτη, ο ναυλωτής θα πρέπει να αποδείξει ότι υπάρχει πρόθεση του ιδιοκτήτη να κρύψει το σήμα.

 

Η BIMCO είναι ευγνώμων στην ομάδα εμπειρογνωμόνων που βοήθησαν στη σύνταξη της ρήτρας «Απενεργοποίηση» του AIS. Με επικεφαλής τον Frank Sanford του MSC, τα μέλη της ομάδας σύνταξης ήταν ο Jeff Nielsen, Maersk. Flemming Dahl Jensen, Norden; Νικόλα Ιωάννου, Oceanfleet Shipping; Amelie Acena, MSC; Mark Church, North P&I; Michelle Linderman, Crowell & Moring LLP; και Dj (David) Wolff, Crowell & Moring LLP. Η υποστήριξη της γραμματείας BIMCO δόθηκε από τον Grant Hunter, επικεφαλής συμβάσεων και ρητρών και τη Nina Stuhrmann, διευθυντή, συμβάσεις και ρήτρες

Η ρήτρα «Απενεργοποίηση» BIMCO AIS για Charter Party  είναι διαθέσιμη για λήψη και περιλαμβάνει επεξηγηματικές σημειώσεις.

 

NEW BIMCO CLAUSE CLARIFIES CONTRACTUAL POSITION ON AIS SWITCH-OFF

Overview

BIMCO has published a new charter party clause to help tackle potential abuse by sanctions busters of the Automatic Identification System (AIS) which is mandatory for all ships to use under regulations for the Safety of Life at Sea (SOLAS).

 

One way of “busting” sanctions prohibiting trade with certain countries is for a ship to switch off its AIS to reduce the likelihood of its location becoming known. AIS transmits information about a ship including its identity and position. SOLAS requires AIS to not be switched off or disabled at any time other than for very specific safety and security reasons permitted by the regulations, such as avoiding detection by pirates in high-risk areas.

 

In 2020, the US Office of Foreign Assets Control (OFAC) issued a shipping advisory on sanctions which recommended that the shipping industry should develop contractual provisions “in the form of an AIS ‘switch-off’ clause”. The intention was that the clause would allow shipowners, charterers and operators to terminate collaboration with any party that demonstrates “a pattern of multiple instances of AIS manipulation that is inconsistent with SOLAS”.

 

BIMCO’s concern is that some charterers may, in their haste to be sanctions compliant, develop their own AIS “switch off” clauses that might expose owners to the risk of being terminated even when the AIS has been switched off for legitimate reasons, or the signal has failed to transmit or be received for reasons outside an owner’s control.

 

The new BIMCO clause addresses not only the use of the AIS during the charter party but also prior to the contract. The clause recognises that there may be legitimate reasons for the interruption of a ship’s AIS signal, so for a charterer to terminate the charter party for a breach of the SOLAS Guidelines on use of AIS by an owner, the charterer will have to prove that there was intent by the owner to hide the signal.

 

BIMCO is grateful to the team of experts who have assisted in the drafting of the AIS “Switch Off” Clause. Led by Frank Sanford of MSC, the drafting team members were Jeff Nielsen, Maersk; Flemming Dahl Jensen, Norden; Nicola Ioannou, Oceanfleet Shipping; Amelie Acena, MSC; Mark Church, North P&I; Michelle Linderman, Crowell & Moring LLP; and Dj (David) Wolff, Crowell & Moring LLP. BIMCO secretariat support was provided by Grant Hunter, Head of Contracts & Clauses and Nina Stuhrmann, Manager, Contracts & Clauses.

The BIMCO AIS “Switch Off” Clause for Charter Parties is available for download and includes explanatory notes.

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

To Top