ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κλειστό παραμένει το κανάλι του Σουέζ-ομάδες ρυμουλκών και βαριά μηχανήματα μάχονται να μετακινήσουν το εγκλωβισμένο MV Ever Given

Οι ομάδες ρυμουλκών και τα βαριά μηχανήματα μάχονται ακόμη για να μετακινήσουν το γειωμένο σκάφος στο κανάλι του Σουέζ.

Η Suez Canal Authority (SCA) χρησιμοποιεί βυθοκόρους και περισσότερα από 8 ισχυρά ρυμουλκά και βοηθούνται από άλλες τοπικές αρχές στην επιχείρηση. Δεν έχει ακόμη αναφερθεί επιβεβαιωμένη πρόοδος.

Τα κανάλια διέλευσης παραμένουν σε αναστολή και προς το παρόν δεν υπάρχει ένδειξη για το πότε θα συνεχιστούν.

Ο επικεφαλής της SCA, υπολοχαγός Ossama Rabei, δήλωσε ότι δεν θα γίνουν προσπάθειες για να εξασφαλιστεί η αποκατάσταση της ναυσιπλοΐας και να εξυπηρετηθεί η κίνηση του παγκόσμιου εμπορίου.

Όλα τα σκάφη που φθάνουν από το νότο (από την Ερυθρά Θάλασσα) καλούνται να αφήσουν την άγκυρα έξω από τα όρια του λιμένα, καθώς η περιοχή του Σουέζ έχει πλήρη συμφόρηση.

Η επόμενη προσπάθεια να επιπλεύσει το σκάφος θα είναι το βράδυ.

Το GAC δεν σχετίζεται με το γειωμένο σκάφος. Μοιραζόμαστε τις πληροφορίες της Suez Canal Authority μέσω του ημερήσιου ενημερωτικού δελτίου Hot Port News καθώς διατίθεται και δεν είμαστε σε θέση να επεξεργαστούμε ή να σχολιάσουμε περαιτέρω. Για περισσότερες λεπτομέρειες, σας προτείνουμε να απευθυνθείτε απευθείας στην Αρχή του καναλιού του Σουέζ ή στον ιδιοκτήτη του σκάφους.

το πλοίο  MV Ever Given είναι εγκλωβισμένο από 23 Μαρτίου 2021.

Tugboat teams and heavy machinery are still battling to move the grounded vessel in the Suez Canal.

The Suez Canal Authority (SCA) is using dredgers and more than 8 powerful tugs and are being assisted by other local authorities in the operation. There is still no confirmed progress reported.

Canal transits remain suspended and there is currently no indication of when they will resume.

The Head of the SCA, Lieutenant-General Ossama Rabei, has said that no efforts will be spared to ensure the restoration of navigation and serve the movement of global trade.

All vessels arriving from the south (from the Red Sea) are requested to drop anchor out of port limits, as the Suez area is fully congested.

The next attempt to float the vessel will be on the evening high tide.

GAC is not associated with the grounded vessel. We are sharing Suez Canal Authority information through our daily Hot Port News bulletin as it becomes available, and are not in a position to elaborate or comment further. For further details, we suggest you approach the Suez Canal Authority or the vessel owner directly.

 

 

With the Suez Canal currently blocked,

GAC Russia

is reminding the global shipping community of the alternative for delivering cargo by sea between Asia to Europe offered by the Northern Sea Route (NSR).

Vessels with below Arc3 and without ice class may transit the NSR from July to November. For clear water (usually from August to October) no ice-breaker support is required. Vessels with Arc4 and above may transit year-round without ice-breaker support for light ice conditions. For tough ice conditions (usually from December to May) ice breaker support is required.

GAC Russia has the contacts, experience and resources to arrange NSR transit for vessels of any type and any ice class. We also ready to provide all-round support to shipowners for the safe passage of the Arctic seas. For more information, contact them at russia@gac.com

(Please note that GAC Russia’s ability to undertake business is subject to the terms of prevailing sanctions.)

ενημέρωση  απο Gac 26 Μαρτίου 2021

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

To Top