ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Λιμάνι Πειραιά: Μικρή πτώση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Cosco, το πρώτο πεντάμηνο του 2021, έκλεισε με μικρή πτώση όσον αφορά στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Πιο συγκεκριμένα, ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), που διαχειρίζεται τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ , τους πρώτους πέντες μήνες του τρέχοντος έτους σημείωσε πτώση 3% καθώς εξυπηρέτησε συνολικά 1.97 εκατομμύρια containers, από περίπου 2.03 εκατομμύρια containers που είχε εξυπηρετήσει το αντίστοιχο περσινό διάστημα.Ειδικότερα, τον Ιανουάριο διακινήθηκαν 363.7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια (-14% σε ετήσια βάση), τον Φεβρουάριο 365 χιλιάδες (-12%), το Μάρτιο 416.4 χιλιάδες (+10.1%), τον Απρίλιο 413.2 χιλιάδες (+5,2%) & τον Μάιο διακινήθηκαν 416.5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια (-2.4%).

Σημειώνεται επίσης πως σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι συζητήσεις μεταξύ της Cosco Shipping και του ελληνικού Δημοσίο προκειμένου να επιτευχθεί ο συμβιβασμός μεταξύ των δύο μερών. Αφού ολοκληφωθεί η συμφωνία η Cosco θα πάρει τον έλεγχο του επιπλέον 16% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ και ταυτόχρονα θα εξασφαλίσει στο Δημόσιο πως θα προχωρήσει η υλοποίηση δεσμευτικών επενδύσεων ύψους 293.7 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτή τη στιγμή η Cosco ελέγχει το 51%.

Σύμφωνα με το master plan, oι συνολικές επενδύσεις της Cosco στον ΟΛΠ, ανέρχονται σε 612 εκατομμύρια ευρώ, με τα 293.7 εκατομμύρια να αφορούν στις λεγόμενες δεσμευτικές επενδύσεις, οι οποίες θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2021 προκειμένου να μεταβιβαστεί στην Cosco και το υπόλοιπο 16% του ΟΛΠ. Μέχρι τώρα έχουν υλοποιηθεί επενδύσεις ύψους 140 εκατομμυρίων ευρώ, και αυτό είτε επειδή δεν προχώρησε η αδειοδότηση τους, είτε επειδή σταμάτησαν λόγω προσφυγών τρίτων μερών. Ωστόσο στο μεγαλύτερο βαθμό δεν αφορούν σε υπαιτιότητα της Cosco. Εν τω μεταξύ το δημόσιο πέτυχε ένα συμβιβασμό, σύμφωνα με τον οποίο σε περίπτωση που κάποια από τις επενδύσεις δεν προχωρήσει, θα καταπίπτει ισόποση εγγυητική επιστολή της Cosco. Η εξασφάλιση του Δημοσίου αναμένεται να προέλθει από την καταβολή εγγυητικών επιστολών ισόποσων με το ύψος των δεσμευτικών επενδύσεων που δεν έχουν ολοκληρωθεί μέχρι στιγμής και η χορήγηση επιπλέον χρόνου δύο με πέντε ετών για την ολοκλήρωση τους.

Λιμάνι Πειραιά: Μικρή πτώση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

To Top