ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΠΟΣΟ ΘΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΤΟ ΡΑΛΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΩΝ

 

Oι γεωπολιτικές εντάσεις αποτέλεσαν τον κινητήριο μοχλό για τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων την τρέχουσα εβδομάδα, με τους ναύλους να αναρριχώνται σε πολύ υψηλά επίπεδα. . Μάλιστα, οι spot ναύλοι για τα VLCCs για συγκεκριμένες διαδρομές ξεπέρασαν τα $300.000/ημέρα, όπως σημειώνει η κ. Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Alibra Shipping. Ωστόσο, τη στιγμή που γράφεται το εν λόγω κείμενο, η spot αγορά φαίνεται να διορθώνει, με τους ναύλους να υποχωρούν στα $110.000/ημέρα, οι οποίοι, σε κάθε περίπτωση, είναι αρκετά αυξημένοι σε σχέση με τα επίπεδα των $28.000/ημέρα το προηγούμενο διάστημα.

Στο μέτωπο των χρονοναυλώσεων, παρατηρείται επίσης σημαντική ανάκαμψη, η οποία εν πολλοίς οδηγείται από τη δραστηριότητα στη spot αγορά, σύμφωνα με την κ. Jones. Μάλιστα, η ίδια αναφέρει ότι οι χρονοναυλώσεις ετήσιας διάρκειας για τα VLCCs ανέρχονται στα υψηλότερα επίπεδα από το 2011, οπότε και η Alibra ξεκίνησε να αξιολογεί την πορεία της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων. Σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα, οι ναύλοι για τα χρονοναυλωμένα VLCCs ετήσιας διάρκειας είναι αυξημένοι κατά 30%, ενώ σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι είναι υψηλότεροι κατά 171%.

Καθώς η αγορά των VLCCs βελτιώνεται, την ίδια πορεία ακολουθούν και τα μικρότερης χωρητικότητας δεξαμενόπλοια, όπως τα Suezmaxes και τα Aframaxes. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Alibra, την εβδομάδα αυτή σημειώθηκαν κάποια fixtures για Suezmaxes, με τους ναύλους ετήσιας διάρκειας να ανέρχονται σε $42.500/ημέρα, αυξημένοι κατά 35% σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα.

Το ερώτημα που γεννάται είναι κατά πόσο το θετικό αυτό κλίμα στην αγορά των δεξαμενόπλοιων θα συνεχιστεί μακροπρόθεσμα. Αναμφίβολα, το ράλι που παρατηρείται στην αγορά αποτελεί απόρροια αναπάντεχων συμβάντων, όπως οι αμερικανικές κυρώσεις προς έξι κινεζικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της COSCO, αλλά και οι πρόσφατες επιθέσεις με drones σε εγκαταστάσεις της Saudi Aramco. Παράλληλα, στήριξη στη ναυλαγορά προσφέρουν και οι προετοιμασίες πολλών εταιρειών ενόψει 2020, καθώς η εγκατάσταση scrubbers απαιτεί περίπου 40 ημέρες, διάστημα κατά το οποίο τα πλοία ουσιαστικά είναι εκτός αγοράς. Από την άλλη, υπάρχει ένας αυξημένος αριθμός δεξαμενόπλοιων, τα οποία χρησιμεύουν πλέον ως μονάδες αποθήκευσης καυσίμων ενόψει sulphur cap. Στο πλαίσιο αυτό, το Bloomberg σημειώνει ότι υπάρχουν τουλάχιστον 30 τέτοια πλοία αγκυροβολημένα σε έναν από τους σημαντικότερους κόμβους τροφοδοσίας καυσίμων, στο λιμάνι της Σιγκαπούρης. Όλες οι προαναφερθείσες εξελίξεις έχουν μειώσει την προσφορά δεξαμενόπλοιων, με αποτέλεσμα οι ναύλοι να έχουν πάρει την ανιούσα βραχυπρόθεσμα.

Αναφορικά με τις μελλοντικές προοπτικές, η κ. Galanopoulos αναφέρει ότι οι δυνάμεις της προσφοράς και της ζήτησης φέρνουν αισιοδοξία στην αγορά. Λόγω της κακής ναυλαγοράς τα τελευταία χρόνια, οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων είναι σε χαμηλά επίπεδα, ενώ, από την πλευρά της ζήτησης, οι εκτιμήσεις για τις κινεζικές εισαγωγές αργού είναι θετικές, παρά τις ανησυχίες για παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση. Σημειώνεται, τέλος, ότι τον Σεπτέμβριο οι εισαγωγές αργού της Κίνας αυξήθηκαν κατά 10,8% σε ετήσια βάση, στους 41,25 εκατ. τόνους.

Πηγη Ναυτικα χρονικά

Φωτό: Natalya Letunova/Unsplash

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

To Top