Πέμπτη , 25 Απρίλιος 2024
Home SLIDER Ο Πρόεδρος ΠΣΕΠΕ Νικόλαος Μαυρίκος στο συνέδριο”Καλές θάλασσες με υγεία”
SLIDERΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ο Πρόεδρος ΠΣΕΠΕ Νικόλαος Μαυρίκος στο συνέδριο”Καλές θάλασσες με υγεία”

Τοποθέτηση του Προέδρου ΠΣΕΠΕ, κ.Νικόλαου Μαυρίκου, στο συνέδριο «Καλές θάλασσες, με υγεία»

 

 

Ερώτηση από τον κ.Γιάννη Μεγαριώτη:

Σαν πρόεδρος έχετε σημαντικές επιτυχίες στα περισσότερα, από τα αιτήματα που είχατε ζητήσει,θέλετε να μας αναφέρετε επιγραμματικά μια  κ δεν έχουμε χρόνο και εάν κάποια από αυτά που είναι σημαντικά εκκρεμούν ακόμα.

 

Παρέλαβα τον Σύλλογο το 2011, ήταν ένας Σύλλογος περιορισμένης εμβέλειας, φρόντισα πρώτα από όλα να τον οργανώσουμε,ναέχει μηχανογραφική υποδομή, εξωστρέφεια, να αποκτήσει κύρος , να έχει συνετή διαχείριση και κυρίως διαφάνεια στα οικονομικά. . Αφού ολοκληρώσαμε   όλα  αυτά, είχαμε κατανοήσει ότι εδώ στη χώρα μας έχει δημιουργηθεί ένα δαιδαλώδες περιττό γραφειοκρατικό θεσμικό πλαίσιο με αποτέλεσμα  αυτό να δημιουργεί  καθυστέρηση στον εφοδιασμό και αύξηση του κόστους , άρα  για να υπερπηδήσεις την ουρά που δημιουργεί η γραφειοκρατία δηλαδή για να σου δοθεί προτεραιότητα χρειάζεται το γνωστό γρηγορόσημο.

Αυτό που πετύχαμε  είναι να μην δημιουργηθούν περαιτέρω εμπόδια άλλες καθυστερήσεις. Επίσης καταφέραμε να βελτιώσουμε ορισμένα θεσμικά σημεία να τα καταργήσουμε έτσι ώστε ο εφοδιασμός να γίνεται γρηγορότερα, εξοικονομώντας χρήματα, και να έχουμε χαμηλότερο κόστος. Υπάρχουν όμως αρκετά ακόμη που δεν έχουν επιλυθεί. H Ελλάδα δεν είναι εναρμονισμένη όσο αναφορά τις απαλλαγές και τις διαδικασίες  σύμφωνα με τα Κοινοτικά πρότυπα.Έχουμε ένα μειονέκτημα στη χώρα μας, ενώ ο κανονισμός είναι εφαρμοστέος άμεσα τηρούμε την διαδικασία της εγκυκλίου δηλαδή πρέπει να κοινοποιηθεί κάποιο άρθρο για να μπορέσει να εφαρμοστεί, αντίθετα τα άλλα κράτη πριν εκδοθεί ο κανονισμός ή οδηγία δηλαδή όταν ακόμη είναι  στη διαβούλευση  έχουν έρθει σε επαφή οι υπηρεσίες (που οργανώνουν αυτά τα θέματα) με τους φορείς έτσι ώστε να εκμεταλλευτούν τη διευκόλυνση που τους παρέχει ο κανονισμός ή μια οδηγία που θα ενταχθεί  στο εθνικό τους θεσμικό πλαίσιο. Εδώ εμείς τις οδηγίες , τις υιοθετούμε στο  εθνικό πλαίσιο την τελευταία μέρα που μας υποχρεώνει η εκάστοτε οδηγία φτάνουμε κυριολεκτικά την παραμονή το βράδυ, να ψηφίζεται ο νόμος. Έτσι λοιπόν με αυτές τις πρακτικές το διεθνές εμπόριο στο οποίο συγκαταλέγεται και ο εφοδιασμός πλοίων γραμμών εξωτερικού δεν μπορεί να λειτουργήσει.

 

Προσπαθούμε με κάθε τρόπο να λύσουμε τα προβλήματα όμως υπάρχει άγνοια και αδιαφορία , αυτά τα δύο φέρνουν και την ευθυνοφοβία και έτσι παρατηρούμε το φαινόμενο ότι τα άλλα κράτη μέλη έχουν καταλάβει αυτή την αδυναμία της Ελλάδας οπότε βλέπουμε τα φορτία να έρχονται από το εξωτερικό και να παραδίδονται εντός των ελληνικών λιμένων, γιατί οι Ελληνικές Αρχές έχουν δημιουργήσει δυσκολίες τις οποίες δεν τις  έχουν τα άλλα κράτη μέλη δηλαδή  εκτρέπουμε τις εμπορικές συναλλαγές που θα μπορούσαν να  υλοποιηθούν από ελληνικές εταιρείες σε εταιρείες άλλων κρατών μελών της Ε.Ε.

Επειδή τοσημερινό θέμα βασικά είναι όσον αφορά την ασφάλεια και την υγεία στα πλοία, τα μέλη μας, δεν είναι πια όπως ξέραμε παλιά τις εφοδιαστές εταιρείες οι οποίεςαπλάαναλάμβαναν να  συλλέγουν εμπορεύματα και  να κάνουν την παράδοση, το λεγόμενο  logistics, είναι πλέον πολύ οργανωμένες, με ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, εκπαιδευμένο προσωπικό,αξιόπιστες,φερέγγυες, πιστοποιημένες, τόσο  από ιδιωτικούς φορείς όσο και  από δημοσιές αρχές.

Μια από τις κατηγορίες που εφοδιάζουμε τα πλοία  είναι  και τα τρόφιμα.Στα τρόφιμα επιλέγουμε συνεργασίες με εταιρείες,αξιόπιστες με πιστοποιημένα και ποιοτικά προϊόντα , έτσι ώστε τα προϊόντα που πηγαίνουν στα πλοίανα είναι  αρίστης ποιότητας.

Επιμέλεια: Κλαίρη Παπαγεροθέου

Στην αρχική φωτογραφία βλέπουμε από αρισ. Γιάννης Μεγαριώτης, Κώστας Κορωνάκης, Νίκος Μαυρίκος, Στέργιος Χαρισιάδης.

 

Related Articles

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΥ ΑΠΟΤΙΜΗΤΗ ΠΛΟΙΩΝ LEVEL 1

 Η UPoilTankers & Trading διοργανώνει την Μεγάλη Τρίτη 30.03.2024  και ώρες 18:00 με 21:00, WEBINAR...

VANOS SA: Be visible,Be safe!!

Ensuring safety in low-light or high-risk work settings is crucial. VANOS S.A....

Diana Shipping Inc. Announces Time Charter Contract for m/v DSI Phoenix with Bulk Trading SA 

Diana Shipping Inc. (NYSE: DSX), (the “Company”), a global shipping company specializing...

Α. Μπουλντούμης: “Για μας η προσφορά στον συνάνθρωπο, δεν είναι ευκαιριακή επιλογή, αλλά συνειδητή πράξη”

­”Για μας η προσφορά στον συνάνθρωπο, δεν είναι ευκαιριακή επιλογή, αλλά συνειδητή...