ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Δικαστήρια Πειραιά-Μετεγκατάσταση,ποιά είναι τα υποψήφια ακίνητα

Ξεκινά η επόμενη φάση για το μεγάλο project real estate του Πειραιά, που αφορά το νέο κτίριο που αναζητά το Υπουργείο Δικαιοσύνης για τη μετεγκατάσταση των Δικαστηρίων και άλλων δικαστικών υπηρεσιών του Πειραιά.
Τη Δευτέρα 10/1, σύμφωνα με πληροφορίες, η επιτροπή του Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων (ΤΑΧΔΙΚ) θα συνεδριάσει για να ελέγξει τις δύο προσφορές που έχουν περάσει στην επόμενη φάση της διαδικασίας.
Σε περίπτωση που δεν υπάρξουν εκκρεμότητες, τότε θα ξεκινήσει η τελική “μάχη” των δύο υποψηφίων εταιρειών για τα κτίρια που έχουν προτείνει.
Οι προσφορές είναι αρκετά κοντά μεταξύ τους όσον αφορά το προσφερόμενο ποσό (με διαφορά 500.000 ευρώ μόνο) και σκοπός της τελικής μειοδοσίας που θα λάβει χώρα ανάμεσα στους υποψηφίους είναι να μειωθεί περαιτέρω η τελική τιμή.
Υπενθυμίζεται ότι ο προϋπολογισμός για το νέο Δικαστικό Μέγαρο του Πειραιά δε μπορεί να ξεπερνά τα 81 εκατ. ευρώ.

Τα 2 υποψήφια ακίνητα
Οι δύο προτάσεις που συνεχίζουν στη διαδικασία είναι αυτή της Dimand, από μόνη της, και της BZPW.
Είχε απορριφθεί, σύμφωνα με δημοσιεύματα, η πρόταση της AVAX Development για το ακίνητο στο οποίο σχεδιάζει, μέσω της εταιρείας 3V A.E., να αναγείρει νέα σύγχρονα κτίρια γραφείων στην έκταση ακριβώς δίπλα στο Στάδιο Καραϊσκάκη.
H Dimand πρότεινε ακίνητο που βρίσκεται κοντά στη μεγάλη ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου. Συγκεκριμένα, ακίνητο στη συμβολή των οδών Μεθώνης και Χαϊδαρίου στην περιοχή της Αγίας Σοφίας, πολύ κοντά στο παλιό καπνεργοστάσιο του Παπαστράτου και το κολυμβητήριο.
Η BZPW από την πλευρά της κατέχει εδώ και χρόνια ένα ακίνητο – φιλέτο στον Πειραιά και πλέον βρήκε την κατάλληλη ευκαιρία να το εκμεταλλευτεί. Αφορά το κτίριο που στέγαζε την καπνοβιομηχανία ΚΕΡΑΝΗ στις αρχές της Πειραιώς, στα Καμίνια.
Το προτεινόμενο τίμημα και για τα 2 ακίνητα που συνεχίζουν στη διαδικασία βρίσκεται στην περιοχή των 79 εκατ. ευρώ.
Οι προδιαγραφές του νέου ακινήτου
Σύμφωνα με την προκήρυξη, το ακίνητο πρέπει να χωροθετείται:
 κοντά σε μέσα μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία, τραμ, μετρό)
 σε απόσταση 500μ έως 1.500 μέτρων από το λιμάνι του Πειραιά
 κοντά σε μεγάλη οδική αρτηρία, που θα συνδέει το κτίριο εύκολα με το λιμάνι, την Αθήνα αλλά και τις εθνικές οδούς (προς Ελευσίνα και Λαμία)
Επιπλέον, το κτίριο θα πρέπει να πληροί, μεταξύ άλλων, και τις εξής τεχνικές προδιαγραφές:
 ορόφους με ελάχιστο ύψος 3,8 μ. ώστε να μπορούν να δημιουργηθούν εκεί αίθουσες δικαστηρίων
 πάρκινγκ επιφάνειας τουλάχιστον 2.500 τ.μ.
 δυνατότητα εξυπηρέτησης μεταγωγικών οχημάτων
 χρήση διοίκησης – γραφείων
 Το κτίριο που αναζητάται επίσης θα πρέπει να είναι αυτοτελές σε ένα ενιαίο οικοδομικό τετράγωνο.
Η χρηματοδότηση του έργου

Το έργο με συνολικό προϋπολογισμό 80.954.000 ευρώ θα χρηματοδοτηθεί τόσο από ελληνικούς όσο και από ευρωπαϊκούς πόρους.
Συγκεκριμένα, το έργο έχει ήδη ενταχθεί και στο Ταμείο Ανάκαμψης το οποίο θα συνεισφέρει 63.810.000 εκ. ευρώ (δηλαδή το 80% σχεδόν του κόστους της επένδυσης).
Το υπόλοιπο των 17.144.000 ευρώ θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.).
*Πηγή: ypodomes.com

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

To Top