ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Γιατί “δεν σκοτώνουν” τα containers vessels όταν γεράσουν

Εταιρείες κολοσσοί όπως η Αlibaba ναυλώνουν πλοία 20ετίας όπως συνέβη πρόσφατα. Οι εφοπλιστές δεν στέλνουν τα πλοία στα διαλυτήρια

Η τρελή κούρσα κερδών για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει ως αποτέλεσμα να ναυλώνονται ακόμη και σκαριά ηλικίας άνω των 2-0 ετών ενώ οι πλοιοκτήτες δεν στέλνουν στα διαλυτήρια για παλιοσίδερα τα “υπερήλικα” αφού παραμένουν κερδοφόρα είτε τα ναυλώνουν είτε τα πουλάνε.

Εταιρείες κολοσσοί όπως η κινεζικών συμφερόντων Alibaba ναύλωσε πρόσφατα μέσω εταιρείας στην οποία είναι μέτοχος της Transfar Shipping, για χρονικό διάστημα από 6 έως 7 μήνες το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “Groton” πλοιοκτησίας της Conbulk Shipping με έδρα την Ελλάδα. Το πλοίο, ναυπηγημένο το 2002, είναι μεταφορικής ικανότητας 2.496 κουτιών και ο ημερήσιος ναύλος ανέρχεται στα 75.000 δολάρια. Είναι ένα από αυτού του τύπου container vessels μέχρι 6.500 μεταφορικής ικανότητας κουτιά που έχουν μεγάλη ζήτηση.

Πρόσφατα ο Βαγγέλης Μαρινάκης πούλησε δύο τέτοια πλοία έναν συνολικού τιμήματος 54,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Πρόκειται για τα Spirit of Shanghai ναυπηγήσεως 2007 και μεταφορικής ικανότητας 3.630-teu, και το αδελφό του Spirit of Hamburg.

Στα διαλυτήρια πλέον δεν πάνε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων λόγω της ισχυρής ζήτησης για χωρητικότητα και των υψηλών τιμών τιμές ναύλωσης.

Τα στοιχεία από την Alphaliner δείχνουν ότι μόνο τέσσερα πλοία, μόλις 2.489 teu, στάλθηκαν για παλιοσίδερα στο δεύτερο εξάμηνο του 2021 ενώ το πρώτο εξάμηνο του έτους ήταν 15 boxships συνολικής χωρητικότητας 14.007 teu.

Το σύνολο για το έτος είναι μόλις 16.500 teu που σηματοδοτεί ένα ιστορικό χαμηλό. Ακόμη και το 2020 ήταν σχεδόν 200.000 teu ανακυκλωμένα. Τα πλοία που διαλύθηκαν το δεύτερο εξάμηνο του 2021 ήταν όλα τα σκάφη κάτω των 1.000 teu με μέση ηλικία τα 30 χρόνια.

«Παρά τις ελκυστικές τιμές για scrap-παλιοσίδερα καθ’ όλη τη διάρκεια 2021, οι ιδιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προτίμησαν να συνεχίσουν να “εμπορεύονται” τα πλοία τους σε μια κερδοφόρα ναυλαγορά αποκομίζοντας πρωτόγνωρα κέρδη» επισημαίνουν αναλυτές.

Πάντως ο στόλος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων γενικά παραμένει σχετικά νέος. Μόνο πλοία συνολικής μεταφοράς 1,9 εκατομμύρια teu από τα 25 εκατομμύρια teu που βρίσκονται στο νερό, είναι άνω των 20 ετών και μόλις 343.000 teu στην κατηγορία 25 έως 35 ετών.

Η μέση ηλικία του στόλου ήταν μόλις 13,2 έτη, η οποία μειώθηκε στα 10,2 έτη.

Η διάλυση περιοριζόταν ενδεχομένως σε αυτά τα πλοία άνω των 25 ετών, που αντιπροσωπεύουν μόνο το 5% των στόλος σε υπηρεσία.

Αρθρο του Μηνά Τσαμόπουλου

Πηγή Newmoney.gr

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

To Top