ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μαρινάκης: Έδωσε παραγγελία για τη ναυπήγηση τριών ακόμη container ships αξίας 96 εκατ. δολαρίων

Η εταιρεία έχει σε εξέλιξη τρία ναυπηγικά προγράμματα για συνολικά 25 πλοία, container vessels και δεξαμενόπλοια

Την παραγγελία ναυπήγησης τριών ακόμη πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 1.800 κουτιών το καθένα έδωσε ο Βαγγέλης Μαρινάκης μέσω της εταιρείας του Capital Maritime and Trading. Είναι συνολικής αξίας 96 εκατομμυρίων δολαρίων.

Συνολικά η εταιρεία έχει πλέον εννέα παραγγελίες στα ναυπηγεία Hyundai Mipo συνολικού κόστους 283 εκατομμυρίων δολαρίων. Και τα εννέα πλοία θα παραδοθούν στη διάρκεια του 2023. Είναι διπλού καυσίμου με άμεση δυνατότητα χρησιμοποίησης  και LNG αλλά και ηλεκτρικής ενέργειας όταν βρίσκονται στα λιμάνια.

Θα ναυπηγηθούν βάσει των πιο σύγχρονων προδιαγραφών που υπάρχουν σήμερα στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία και οι οποίες εφαρμόζονται μετά το 2025. Πιο συγκεκριμένα, καλύπτουν τις προϋποθέσεις που αφορούν στη μειωμένη εκπομπή κατά 30% των αερίων του θερμοκηπίου GHG -EEDI Phase 3 σε σύγκριση με το 2008 και τις προϋποθέσεις NOx-Tier III για λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου. Το αξιοσημείωτο είναι πως πρόκειται για τα πρώτα feeders contairerships που ναυπηγούνται με προϋποθέσεις NOx-Tier III.

Είναι το τρίτο επενδυτικό πρόγραμμα για Capital Maritime από τα τέλη του 2020.

Το πρώτο υπεγράφη Δεκέμβριο του 2020 για τη ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 13.100 κουτιών το καθένα στα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries έναντι 99 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα.

Όμως μέσα σε λιγότερο από τρεις μήνες τα πούλησε στην ταϊβανέζικων συμφερόντων Wan Hai Lines για 443,2 εκατομμύρια δολάρια κερδίζοντας 49,2 εκατομμύρια δολάρια.

Η εταιρεία έχει ναυπηγικό πρόγραμμα για έξι δεξαμενόπλοια- product carriers στα ναυπηγεία Hyundai Vietnam Shipbuildings, αξίας 217, 2 εκατ. δολαρίων. Θα είναι dual fuel ready, δηλαδή με άμεση χρήση και φυσικού αερίου ως καύσιμου και με χρήση αιολικής ενέργειας (wind roter), ενώ θα είναι και τα πρώτα με τεχνολογία amp, δηλαδή θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν ηλεκτρική ενέργεια όταν βρίσκονται στα λιμάνια.

Eπίσης, ναυπηγεί 6 neo-panamax container vessels.

η φωτογραφία του κ.Μαρινάκη είναι από το  αρχείο μας.

Αρθρο του Μηνά Τσαμόπουλου

ΠΗΓΉ  Newmoney.gr

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

To Top