ΝΑΥΤΙΛΙΑ

“Πράσινη ναυτιλία” και χρηματοδοτήσεις για τον Ελληνικό στόλο-Νέο επενδυτικό ταμείο λάνσαραν Ολλανδοί επενδυτές

Του Γιώργου Γεωργίου
Ένα νέο επενδυτικό ταμείο λάνσαραν τις τελευταίες ημέρες Ολλανδοί επενδυτές, στοχεύοντας στη χρηματοδότηση “πράσινων” projects στον κλάδο της ναυτιλίας.
Ειδικότερα, η επενδυτική εταιρεία Prow Capital, με έδρα το Άμστερνταμ, ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας του “Green Shipping Fund”, ενός νέου χρηματοδοτικού “εργαλείου”, ύψους 420 εκατ. ευρώ, το οποίο θα παρέχει στους πλοιοκτήτες πίστωση για επενδύσεις σε νέα πλοία ή σε τροποποιήσεις σε υπάρχοντα, με στόχο τη μείωση των ρύπων του κλάδου.
Επικεφαλής της Prow Capital είναι ο Menno van Lacum, ο οποίος συμμετέχει στο διοικητικό συμβούλιο της ναυτιλιακής Global Ship Lease, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου. Στη διαμόρφωση του fund συμμετείχε η ισπανική τράπεζα Banco Santander S.A.
Συζητήσεις με Έλληνες
“Το Green Shipping Fund είναι μία πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία. Συνεπώς, το ταμείο στοχεύει σε Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι επενδύουν σε νέας γενιάς πράσινα πλοία ή σε τροποποιήσεις επί των τωρινών πλοίων των στόλων τους” επισημαίνει στο Capital.gr ο Gust Biesbroeck, ο οποίος διευθύνει το τμήμα επενδύσεων της Prow Capital.
“Είμαστε ήδη σε επαφή με μία σειρά από ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και καθώς η Ελλάδα είναι μία από τις σημαντικότερες αγορές ναυτιλίας στην Ευρώπη, αναμένουμε να αποκτήσουμε πελάτες από εκεί” σημειώνει.
Μάλιστα, κάνει ιδιαίτερη μνεία στον κλάδο της ακτοπλοΐας. “Στο κοντινό μέλλον, εκτιμούμε ότι η απανθρακοποίηση και οι προσπάθειες μείωσης των εκπομπών θα επιταχυνθούν στην ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά, ως αποτέλεσμα των επερχόμενων αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών” αναφέρει.
Άλλωστε, είναι γνωστό ότι ο στόλος της εγχώριας ακτοπλοΐας είναι αρκετά γερασμένος και οι εταιρείες αναζητούν κεφάλαια, μέσω των οποίων θα μπορέσουν να επενδύσουν σε κινήσεις ανανέωσης.
Παρότι ο κ. Biesbroeck δεν περιήλθε σε λεπτομέρειες για τις συζητήσεις με τους Έλληνες ενδιαφερόμενους, είπε ότι η εγχώρια ναυτιλιακή κοινότητα “καλωσόρισε μία νέα πηγή άντλησης κεφαλαίων”, συμπληρώνοντας ότι ιδιαίτερα η επιλογή χρηματοδότησης τροποποιήσεων στα υπάρχοντα πλοία συνάντησε αυξημένο ενδιαφέρον.
“Πράσινα” κριτήρια
Όπως αναφέρει η Prow Capital, τα πλοία πρέπει να υπεραποδίδουν σε σχετικούς κανονισμούς εκπομπών για να πληρούν τα κριτήρια χρηματοδότησης από το “Green Shipping Fund”, ενώ το μέσο ύψος δανείου διαμορφώνεται στη “ζώνη” των 15-50 εκατ. ευρώ. H εταιρεία παρακολουθεί στοιχεία για τις εκπομπές των πλοίων και αναφέρει με διαφάνεια επικυρωμένες μειώσεις CO2, NOx και SOx.
Για παράδειγμα, στο επίκεντρο βρίσκονται πλοία που καίνε LNG, LPG, μεθανόλη και υδρογόνο, καθώς και πλήρως ηλεκτρικά ή υβριδικά βαπόρια.
“Οι αυστηρότερες απαιτήσεις δανεισμού έχουν δυσκολέψει την πρόσβαση σε παραδοσιακές πηγές χρηματοδότησης της ναυτιλίας και ο κλάδος χρειάζεται σημαντικές επενδύσεις για τη μετάβαση στις μηδενικές εκπομπές” σημειώνουν, μεταξύ άλλων, οι εμπνευστές της πρωτοβουλίας.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κορυφαίου ναυτιλιακού οικονομολόγου, Martin Stopford, η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία θα χρειαστεί επενδύσεις άνω των 3 τρισ. δολαρίων τα επόμενα τριάντα χρόνια, προκειμένου να ανταποκριθεί στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

πηγή Capital.gr

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

To Top