ΝΑΥΤΙΛΙΑ

EEXI  και CII-Η επόμενη περιβαλλοντική πρόκληση της ναυτιλίας

O Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των ετήσιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία κατά τουλάχιστον 40% έως το 2030 και την επιδίωξη μείωσης κατά 70% έως το 2050.
Ως βασικό μέσο για την επίτευξη αυτού του στόχου, ο IMO, μέσω της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC), ενέκρινε τροποποιήσεις της διεθνούς σύμβασης για την πρόληψη της ρύπανσης από πλοία (MARPOL) παράρτημα VI. Οι αλλαγές αυτές θα εφαρμόσουν σημαντικούς νέους τεχνικούς κανόνες που ονομάζονται Δείκτης Υφιστάμενων Πλοίων Ενεργειακής Απόδοσης (EEXI) και Δείκτης Έντασης Άνθρακα (CII). Οι κανονισμοί πρόκειται να τεθούν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2023, σε λιγότερο από ένα χρόνο από τώρα. Τόσο το EEXI όσο και το CII είναι πολύπλοκα και εξελίσσονται, με μεγάλο μέρος των λεπτομερειών να παραμένει ασαφές. Πλήθος εμπορικών και νομικών ζητημάτων αναμένονται τόσο πριν όσο και μετά την έναρξη ισχύος των κανονισμών EEXI και CII. Ένα σημαντικό εμπορικό ζήτημα θα είναι ποιος φέρει το κόστος και την ευθύνη της συμμόρφωσης με την EEXI και την CII μεταξύ των ιδιοκτητών και των ναυλωτών πλοίων στο πλαίσιο μακροχρόνιων ναυλώσεων που θα εκτείνονται πέραν της 1ης Ιανουαρίου 2023.

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

To Top