ΑΤΤΙΚΗ

Μιχάλης Λιβανός: STOP BULLYING , STOP SHAMING

– Θύτης, Θύμα και Παρατηρητής είναι όλα παιδιά μας και οφείλουμε να τους εμφυσήσουμε, από νωρίς, την συμπόνια, την αυτοεκτίμηση, την ενσυναίσθηση και την αλληλεγγύη.
.
Τα φαινόμενα εκφοβισμού (bullying) -σχολικού και μη- σε μικρές ηλικίες αυξάνουν ραγδαία, δυστυχώς, τόσο σε συχνότητα όσο και σε δριμύτητα. Παράλληλα, τα φαινόμενα ντροπιάσματος (shaming, μία μορφή ψυχολογικού bullying) -σε πολλές και ποικίλες εκφάνσεις του- τείνουν να πάρουν διαστάσεις επιδημίας μεταξύ των νέων, ενώ συχνά οδηγούν νέα παιδιά -άμεσα ή έμμεσα- στη βία, στον αυτοτραυματισμό, στην περιθωριοποίηση ακόμη και στην αυτοκτονία.
.
Η αλλαγή κουλτούρας με παράλληλη εφαρμογή καινοτόμων και αποφασιστικών πολιτικών και δράσεων, μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στη μείωση της έντασης του φαινομένου, ειδικά του ενδοσχολικού εκφοβισμού / ντροπιάσματος.
.
Προτάσεις:
.
Συστηματική εκπαίδευση από ψυχολόγους σε παιδιά (θύτες, θύματα και παρατηρητές), εκπαιδευτικούς και γονείς. Η κυβέρνηση προχωρά στην πρόσληψη σχολικών ψυχολόγων, πλέον των 1100 ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών που πηγαίνουν τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα στα σχολεία και των συμβούλων σχολικής ζωής.
.
Συμβουλευτική υποστήριξη γονέων και παιδιών-θυμάτων. Η επούλωση των ψυχικών τραυμάτων είναι μία διαδικασία που καλό είναι να γίνεται με τη συνδρομή ειδικού.
Εκπαίδευση στην αντιμετώπιση του Διαδικτυακού Εκφοβισμού (cyber-bullying) για ανηλίκους, με παράλληλη ενεργοποίηση ειδικής γραμμής καταγγελιών αποκλειστικά για ανηλίκους, με έμφαση στην προστασία της ταυτότητας του καταγγέλοντος.
.
Ευαισθητοποίηση και Ενεργοποίηση των Παρατηρητών: Εκπαιδεύουμε τα παιδιά και τους νέους στην συμπόνια, την ενσυναίσθηση και την αλληλεγγύη. Ακόμη και όταν είναι αδύνατο να παρέμβουν τη στιγμή που βρίσκεται σε εξέλιξη κάποιο επεισόδιο, μπορούν κατόπιν να ενημερώσουν (ακόμη και ανώνυμα) τη διεύθυνση του σχολείου ή την αστυνομία για το περιστατικό. Η ανοχή τροφοδοτεί και αποθρασύνει το θύτη, ενώ παράλληλα απομονώνει και περιθωριοποιεί περεταίρω το θύμα.
.
Κλείνοντας, ας αναλογιστούμε όλοι, σε ατομικό επίπεδο, πόσο σημαντική είναι η δική μας συμβολή, τόσο στο πρόβλημα όσο και στη λύση, κυρίως με την συμπεριφορά μας ως γονείς. Γιατί πέρα από την εκπαίδευση, ο καθένας μας δίνει, με την συμπεριφορά του, το παράδειγμα στα παιδιά.
.
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

To Top