ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΕΛΙΝΤ: πραγματοποιήθηκε η διάλεξη «Looking at ESG as a culture changer and a performance improver»

Στο πλαίσιο των μηνιαίων παρουσιάσεων του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας,

πραγματοποιήθηκε, την Δευτέρα 11 Ιουλίου 2022, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας,

παρουσίαση με θέμα: «Looking at ESG as a culture changer and a performance improver»,

με ομιλητές τον κ. Αντώνη Ιορδανίδη Naval Architect and Marine Engineer (NTUA) and a

former Lieutenant Commander (Technical) with HCG και τον κ. Λάμπρο Διγώνη Naval

Architect & Marine Engineer (NTUA) with MBA and advanced Management from Warwick

& INSEAD. Συντονιστής της παρουσίασης ήταν ο κ. Σταύρος Χατζηγρηγόρης Advanced

Engineering Services και Γεν. Γραμματέας του ΕΛΙΝΤ.

Ο κ. Ιορδανίδης τόνισε ότι η βιωσιμότητα είναι πολιτική επιλογή και όχι τεχνική. «Το ζήτημα

δεν είναι αν μπορούμε να είμαστε βιώσιμοι, αλλά αν θα επιλέξουμε να είμαστε». Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στα βασικά στοιχεία της στρατηγικής βιωσιμότητας (περιβαλλοντικό

πρωτόκολλο, οικονομική ευημερία, κοινωνική ευθύνη) ενώ παράλληλα αναφορές έγιναν και για την βιωσιμότητα σε σχέση με τα παγκόσμια πρότυπα αναφοράς. Επίσης τους

συμμετέχοντες απασχόλησε το ζήτημα των δεσμών μεταξύ της βιωσιμότητας και της

οικονομικής απόδοσης και ο τρόπος με τον οποίο οι στρατηγικές μπορούν να συμβάλουν

στους μεσολαβητικούς παράγοντες που οδηγούν τα οικονομικά αποτελέσματα. Ένα από τα

κεντρικά θέματα συζήτησης ήταν η μεθοδολογία της προσέγγισης καθώς και τα βήματα για

το σχεδιασμό και τη σύνταξη μιας ολοκληρωμένης έκθεσης βιωσιμότητας.

Ο κ. Διγώνης μεταξύ άλλων υπογράμμισε ότι «η βιωσιμότητα γίνεται ολοένα και πιο

σημαντικό πολιτικό και κοινωνικό ζήτημα, δημιουργώντας μεγαλύτερες απαιτήσεις στις

εταιρείες και με αυτό τον τρόπο πολλές εταιρείες υπερβαίνουν πέρα από τη δική τους

εταιρική δέσμευση για βιωσιμότητα».

Τέλος, ο κ. Χατζηγρηγόρης επεσήμανε ότι το πρόβλημα τώρα είναι ότι το ESG συνδυάζεται

με μια σειρά από άλλα προβλήματα που ζητούν λύσεις. Σε αντίθεση με τον Διεθνή Κώδικα

Ασφαλούς Διαχείρισης Πλοίων (ISM Code) για τον οποίο ο κλάδος χρειάστηκε 20 περίπου

χρόνια προκειμένου να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του και να βελτιωθεί η ασφάλεια και η λειτουργία των ναυτιλιακών εταιριών, τώρα δεν υπάρχει ο αντίστοιχος χρόνος για την

προσαρμογή στο ESG καθώς η πίεση για νέες τεχνολογίες δεν το επιτρέπει.

Το ακροατήριο, που περιλάμβανε μέλη του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας,

στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών, εκπροσώπους φορέων & ενώσεων και φοιτητές,

παρακολούθησε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την παρουσίαση.

Ακολούθησαν ερωτήσεις από το ακροατήριο, μέσω των οποίων πραγματοποιήθηκε ένας

αρκετά ενδιαφέρων διάλογος μεταξύ του ακροατηρίου και των ομιλητών.

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

To Top