?>
ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Γραμμή 3 Μετρό: Τελευταίες πινελιές για την παράδοση της επέκτασης στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Βήμα-βήμα προχωρά ο προγραμματισμός για την παράδοση σε λειτουργία της επέκτασης της γραμμής 3 από τη Νίκαια μέχρι το λιμάνι και το κέντρο του Πειραιά. Από το τέλος Ιουλίου (31.7) τα δοκιμαστικά δρομολόγια ξεκίνησαν σταδιακά. Αυτά ουσιαστικά θα μας οδηγήσουν στην έναρξη των εμπορικών δρομολογίων.

Τα δοκιμαστικά δρομολόγια ξεκινούν από τον σημερινό τερματικό σταθμό ΝΙΚΑΙΑ. Οι συρμοί συνεχίζουν την πορεία τους περνώντας από τους τρεις σταθμούς της επέκτασης και φτάνουν μέχρι το τέρμα της γραμμής που είναι το Φρέαρ Δηληγιάννη, κάτω από την οδό Λαμπράκη.

Για τις ανάγκες των δοκιμαστικών δρομολογίων στις 27 και 28 Αυγούστου (Σάββατο και Κυριακή) οι συρμοί της γραμμής 3 θα σταματούν στον σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ. Σε αυτές τις δύο ημέρες θα μείνουν κλειστοί οι σταθμοί ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ και ΝΙΚΑΙΑ και τα δοκιμαστικά θα συνεχιστούν με διαδρομή και στους έξι σταθμούς.

Αν όλα πάνε καλά ουσιαστικά με αυτές τις δοκικές ολοκληρώνονται τα συστήματα σηματοδότησης και θα έχουν δοκιμαστεί όλοι οι τύποι συρμών που σήμερα κυκλοφορούν στο αθηναϊκό μετρό. Για να μπορέσει να τηρηθεί ο προγραμματισμός παράδοσης κάθε εβδομάδα η Αττικό Μετρό καλεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και εταιρείες όπου τσεκάρονται όλα τα θέματα και επιλύονται όλα τα προβλήματα που προκύπτουν.

Οι τρεις νέοι σταθμοί

Να θυμίσουμε πως με την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης θα λειτουργήσουν οι σταθμοί ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ και ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ. Ο προγραμματισμός για τα επίσημα εγκαίνια είναι για το τέλος Σεπτεμβρίου, εφόσον τα δοκιμαστικά δρομολόγια συνεχίσουν χωρίς να παρουσιαστούν προβλήματα. Οι τελευταίες εργασίες ολοκλήρωσης των σταθμών προχωρά και ήδη οι σταθμοί παρουσιάζουν εικόνα έτοιμου σταθμού.

Με την λειτουργία της επέκτασης αυτής, ο Δήμος Πειραιά θα αυξήσει το σύνολο των σταθμών Μετρό που διαθέτει από δύο σήμερα (στη γραμμή 1, οι σταθμοί ΦΑΛΗΡΟ και ΠΕΙΡΑΙΑΣ σε πέντε καθώς και οι 3 παραπάνω σταθμοί είναι στα διοικητικά του όρια.

Παράλληλα στον σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ θα δημιουργηθεί ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός κόμβος της Αττικής καθώς σε ακτίνα 200 μέτρων θα συγκεντρώνονται δύο σταθμοί Μετρό, ο τερματικός του Τραμ, ο τερματικός του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ αλλά και πλοία ακτοπλοϊας.

Την ίδια ώρα στην επιφάνεια αποκαθίσταται σταδιακά το οδικό δίκτυο. Ήδη μέρος του δρόμου που είχε καταληφθεί για τις ανάγκες κατασκευής του σταθμού έχει δοθεί στην κυκλοφορία. Τις επόμενες ημέρες θα συνεχιστεί η διαδικασία απόδοσης η οποία υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου.

Αυτό καθώς από την έναρξη κατασκευής του σταθμού ΠΕΙΡΑΙΑΣ είχε καταληφθεί μέρος του λιμανιού για να μπορέσει να διεξάγεται απρόσκοπτα η κυκλοφορία στην περιοχή καθώς ο δρόμος μπροστά από τον σταθμό του Μετρό της γραμμής 1 έγινε εργοταξιακός χώρος για να μπορέσει να κατασκευαστεί ο σταθμός. Σχεδόν έτοιμη είναι και η πλατεία Δημοτικού Θεάτρου που επίσης είχε καταληφθεί για την κατασκευή του σταθμού. Η πλατεία θα δοθεί και πάλι στην μορφή που είχε πριν 10 χρόνια.

Από το 2012 τα πρώτα έργα

Tα έργα εκτελεί το σχήμα ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM. Η σύμβαση υπεγράφη στις αρχές του 2012 με την χώρα να βρίσκεται τότε στην δίνη της οικονομικής κρίσης, γεγονός που αποτυπώθηκε και στον χρόνο που διαρκεί η κατασκευή της επέκτασης. H ίδια κοινοπραξία έχει αναλάβει και το κυρίως έργο κατασκευής της νέας γραμμής 4 του Μετρό.

Με την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης υπολογίζεται πως συνολικά 132.000 επιπλέον επιβάτες θα χρησιμοποιούν τους συνολικά έξι σταθμούς της επέκτασης από την Αγία Μαρίνα μέχρι το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά.

Με την επέκταση αυτή θα μειωθεί η καθημερινή κυκλοφορία οχημάτων κατά 23.000 οχήματα που μεταφράζεται σε 120 τόνους διοξειδίου του άνθρακα λιγότερους.

Η γραμμή 3 παράλληλα θα αυξήσει το μήκος σε σχεδόν 50 χιλιόμετρα. Η απευθείας σύνδεση του σταθμού στο λιμάνι με τον σταθμό στο Αεροδρόμιο θα διεξάγεται σε λιγότερο από μια ώρα διευκολύνοντας τους επιβάτες.

ΠΗΓΉ https://ypodomes.com/

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

To Top