ΝΑΥΤΙΛΙΑ

BIMCO:Η Ναυτιλιακή βιομηχανία προτρέπει τις κυβερνήσεις να ενεργήσουν για το ταμείο απανθρακοποίησης  5 δισεκατομμυρίων δολαρίων

Η ναυτιλιακή βιομηχανία χαιρέτισε την αυξανόμενη δυναμική για ένα Ταμείο Ε & Α ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη ναυτιλία, αλλά καλεί τις κυβερνήσεις να ενεργήσουν σύμφωνα με τις δεσμεύσεις τους για το κλίμα και να μην σπαταλήσουν περισσότερο χρόνο για να προχωρήσουν με αποφασιστική δράση για να υποστηρίξουν την απαλλαγή από τον άνθρακα του κλάδου.

Στην πρόσφατη συνάντηση του ΙΜΟ του ΟΗΕ (MEPC 76), οι παγκόσμιες κυβερνήσεις συμφώνησαν να συνεχίσουν τις εργασίες τους για το πρόγραμμα του Ταμείου Ε & Α ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων υπό την επίβλεψη του ΔΝΟ, το οποίο θα ηγηθεί από ένα νέο Διεθνές Συμβούλιο Θαλάσσιας Έρευνας και Ανάπτυξης (IMRB), με πολλά έθνη να μέχρι να υποστηρίξει την πρόταση. Ωστόσο, είναι απογοητευτικό το γεγονός ότι για άλλη μια φορά πρέπει να περιμένουμε την επόμενη συνάντηση για να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε.

Το πρόγραμμα Ε & Α ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων έχει σχεδιαστεί για να επιταχύνει την ανάπτυξη και την εισαγωγή τεχνολογιών και καυσίμων μηδενικών εκπομπών για τις θαλάσσιες μεταφορές, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για να επιτρέπεται στον κλάδο να αποκαρμπάνουν.

«Το ταμείο Ε & Α αναπτύχθηκε διεξοδικά τα τελευταία τρία χρόνια. Είναι η μόνη συγκεκριμένη πρόταση επί τάπητος και μπορεί να συμφωνηθεί και να τεθεί σε εφαρμογή έως το 2023. Οι κυβερνήσεις δικαίως ζητούν την καινοτομία και την αποκαρβονισμό. Αυτό είναι τώρα και χρειαζόμαστε τα κράτη μέλη του ΔΝΟ να προχωρήσουν και να μας επιτρέψουν να επιταχύνουμε την Ε & Α που απαιτείται χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση », ανέφεραν οι βιομηχανικές οργανώσεις.

Ο ΔΝΟ έχει θέσει στόχους για τη μείωση των συνολικών εκπομπών κατά τουλάχιστον 50% έως το 2050, με τις Ηνωμένες Πολιτείες και την ΕΕ να ζητούν τώρα αποστολή μηδενικών εκπομπών εντός των επόμενων 30 ετών. Για να πετύχει, η βιομηχανία χρειάζεται πλοία μηδενικού άνθρακα, ικανά για διασυνοριακά ταξίδια, διαθέσιμα έως το 2030. Ωστόσο, δεν υπάρχουν ακόμη τεχνολογίες για τη λειτουργία πλοίων βαθέων υδάτων με καύσιμα μηδενικού άνθρακα και οι τρέχουσες προσπάθειες Ε & Α δεν επαρκούν.

«Πρέπει επειγόντως να επεκτείνουμε και να επιταχύνουμε την Ε & Α γύρω από τεχνολογίες και καύσιμα μηδενικού άνθρακα. Αλλά η καινοτομία δεν έρχεται δωρεάν. Για να καταλύσει την καινοτομία, η βιομηχανία είναι πρόθυμη να παρέχει εγγυημένη χρηματοδότηση ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ χωρίς κόστος σε κυβερνήσεις, δίνοντας σε όλα τα έθνη δίκαιη πρόσβαση στο έργο και τις τεχνολογίες που προωθεί το ταμείο. Λοιπόν, τι περιμένουμε; ” είπαν οι οργανώσεις εφοπλιστών.

Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε υποστήριξη για το πρόγραμμα Ε & Α από άλλες χώρες. Τώρα απαιτείται περισσότερη εμπλοκή για συγκεκριμένη κανονιστική και τεχνολογική πρόοδο. Ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ του ΟΗΕ Κιτάκ Λιμ κατέστησε σαφές: «Η αποτυχία δεν είναι επιλογή». Ο ευρύτερος κόσμος παρακολουθεί και θα παρακολουθεί ακόμη πιο στενά το MEPC 77 και το COP26.

«Η πρόταση για ταμεία Ε & Α είναι ώριμη και έτοιμη για έγκριση, και η βιομηχανία έχει ήδη δεσμευτεί να κάνει τις απαραίτητες εργασίες για τη δημιουργία του ταμείου, ένα σύστημα πληρωμών και την απαραίτητη χρηματοδότηση. Μπορούμε να το κάνουμε αυτό τώρα, και για χάρη του κλίματος και των μελλοντικών γενεών, πρέπει. ”

Προτρέπουμε τις κυβερνήσεις να εγκρίνουν τις προτεινόμενες τροποποιήσεις στο Παράρτημα 6 της MARPOL στο MEPC 77 τον Νοέμβριο ως το πρώτο συγκεκριμένο βήμα προς τα εμπρός στο να καταστεί το IMRB μια πολύ αναγκαία πραγματικότητα για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία.

 

SHIPPING INDUSTRY URGES GOVERNMENTS TO ACT ON USD 5 BILLION DECARBONISATION FUND

The shipping industry has welcomed the growing momentum for a USD 5 billion R&D Fund for shipping, but is calling on governments to act in line with their climate commitments and not waste more time in moving forward with decisive action to support the decarbonisation of the industry.

At the recent UN IMO meeting (MEPC 76), the world’s governments agreed to continue work on the IMO-supervised USD 5 billion R&D Fund programme, to be led by a new International Maritime Research and Development Board (IMRB), with many nations stepping up to support the proposal. However, it is disappointing that yet again we must wait for the next meeting before we can get going.

The USD 5 billion R&D programme is designed to accelerate the development and introduction of zero-emission technologies and fuels for maritime transport, which are vital for allowing the industry to decarbonise.

“The R&D fund has been thoroughly developed over the past three years. It is the only concrete proposal on the table and can be agreed and put in place by 2023. Governments rightly call for innovation and for decarbonisation to happen now. This is now, and we need IMO member states to move forward and allow us to accelerate the R&D needed without further delay,” the industry organisations said.

The IMO has set targets to cut total shipping emissions by at least 50 per cent by 2050, with the United States and the EU now calling for zero emissions shipping within the next 30 years. To succeed, the industry needs zero-carbon ships, capable of trans-oceanic voyages, available by 2030. However, technologies for operating deep-sea vessels on zero-carbon fuels are not yet available and current R&D efforts are not sufficient.

“We urgently need to expand and accelerate R&D around zero-carbon technologies and fuels. But innovation does not come for free. To catalyse innovation, the industry is willing to provide guaranteed funding of 5 billion USD at no cost to governments, giving all nations equitable access to the work and the technologies the fund advances. So, what are we waiting for?” the shipowner organisations said.

It is encouraging to see support for the R&D programme from additional nations. Now more engagement is needed for concrete regulatory and technological progress. UN IMO General Secretary Kitack Lim has made it clear: “Failure is not an option”. The wider world is watching, and it will be watching even more closely at MEPC 77 and COP26.

“The R&D fund proposal is mature and ready for approval, and the industry has already committed to doing the work needed to establish the fund, a payment system, and the funding necessary. We can do this now, and for the sake of our climate and future generations, we must.”

We urge governments to approve the proposed amendments to Annex 6 of MARPOL at MEPC 77 in November as the first concrete step forward in making the IMRB a much-needed reality to reduce GHG emissions from shipping.

Highlights of the International Maritime Research and Development Board (IMRB) proposal:

  • The IMRB would be subject to IMO Oversight, with the sole duty to accelerate the research and development of low-carbon and zero-carbon fuels, energy sources, propulsion systems and other new GHG reduction technologies, operating under a Charter approved by the IMO.
  • An International Maritime Research Fund (IMRF) would provide industry financing for the IMRB research and development programmes, collecting about USD 5 billion over a ten-year period via contributions of USD 2 per tonne of fuel consumed by every ship.
  • Other relevant stakeholders such as energy suppliers, technology companies, research and development institutions and foundations would be welcome to participate and contribute to the International Maritime Research Board and its work.
  • The IMRB is designed to work itself out of a job in 10-15 years by delivering research and development projects that will then allow commercial entities to provide the technologies and services that will move proven technologies into the global fleet by the 2030s, so that the IMO target for 2050 can be achieved.

The international shipowner associations making this proposal, which collectively represent all sectors and trades and over 90% of the world merchant fleet, are:

BIMCO

CRUISE LINES INTERNATIONAL ASSOCIATION

INTERCARGO

INTERFERRY

INTERNATIONAL CHAMBER OF SHIPPING

INTERTANKO

INTERNATIONAL PARCEL TANKERS ASSOCIATION

WORLD SHIPPING COUNCIL

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

To Top