ΝΑΥΤΙΛΙΑ

George Pateras:Looking forward

Συνέντευξη με τον Γιώργο Δ. Πατέρα, Αναπληρωτή Πρόεδρο, Contships Management και Πρόεδρο του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Τα αποτελέσματα του Covid-19 τελικά θα περάσουν και τα εμπορικά πρότυπα που επηρεάζονται από την πανδημία θα εξομαλυνθούν. Αυτό μπορεί να συμβεί νωρίτερα από ό, τι περιμένουμε, υπό την προϋπόθεση ότι έχει αναπτυχθεί ιατρική λύση.

Ωστόσο, αυτό που μπορεί να διαρκέσει περισσότερο για να επιλυθεί είναι το μακροπρόθεσμο στίγμα που δημιουργείται από την αδιαφορία που έχουν  δείξει στους ναυτικούς από τόσα πολλά έθνη ως αποτέλεσμα της πανδημίας. Η απόφαση πολλών χωρών να αγνοήσουν τα δικαιώματα των ναυτικών εγκαταλείποντάς τους χωρίς να αναπτύξουν εύλογες ρυθμίσεις επαναπατρισμού για αυτούς – άνδρες και γυναίκες που μεταφέρουν σχεδόν το 90% του παγκόσμιου εμπορίου – ο αντίκτυπος αυτού θα χρειαστεί χρόνος για να επουλωθεί.

Αυτά τα θέματα επαναπατρισμού του πληρώματος εξακολουθούν να αποτελούν πρόβλημα. Κοιτώντας πιο μπροστά, η ομαλοποίηση του εμπορίου και η χαλάρωση των δασμολογικών διαφορών δημιουργούν επίσης ορισμένα προβλήματα.

Πρόκειται για πραγματική ανησυχία για τις ναυτιλιακές εταιρείες που στοχεύουν να παρέχουν μια συνεπή και αξιόπιστη εξυπηρέτηση στους πελάτες, καθώς και σε εκείνους που θέλουν να επεκταθούν στον τομέα της αγοράς τους.

Η μελλοντική περιβαλλοντική πολιτική θέτει επίσης ορισμένες προκλήσεις. Αναπόφευκτα, τα περιβαλλοντικά ζητήματα πρόκειται να αυξηθούν, απαιτώντας την ανάπτυξη νέων λύσεων. Ωστόσο, οι κανονισμοί θα καταστούν τελικά εξαιρετικά δύσκολο να συμμορφωθούν έως ότου υιοθετηθεί μια πιο λογική προσέγγιση.

ελληνική ναυτιλία.Η βιομηχανία μας παράγει λιγότερο από το 3% των επιβλαβών εκπομπών παγκοσμίως, αλλά ξοδεύει ένα δυσανάλογα μεγάλο χρόνο και χρήμα για την εφαρμογή προληπτικών μέτρων.

Η γεωπολιτική ανέβασε το άσχημο κεφάλι της και αυτό έχει πάντα αρνητικές επιπτώσεις στο εμπόριο βραχυπρόθεσμα. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που έχουμε μάθει να αποδεχόμαστε και φαινομενικά να προσαρμόζουμε τις επιχειρήσεις μας για να επιβιώσουμε από τον αντίκτυπο των γεωπολιτικών ζητημάτων.

Πράγματι, η βιομηχανία μας ευδοκιμεί στη σταθερότητα του εμπορίου και στη συνέπεια των κανονισμών. Όταν οι θέσεις στόχων συνεχίζουν να αλλάζουν μονομερώς, και εισάγονται περιττοί κανονισμοί, αυτό δίνει αθέμιτο πλεονέκτημα στον αδίστακτο.

Σε ατομική βάση, νομίζω ότι οι χώρες που θα πετύχουν περισσότερο θα είναι εκείνες που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις των υποδομών. Η παγκοσμιοποίηση έχει μειώσει τις περιφερειακές επιπτώσεις στο εμπόριο και τη ναυτιλία, έτσι ώστε σήμερα η υποδομή να γίνει ο κυρίαρχος παράγοντας.

Οι χώρες που αναπτύσσουν πιο αξιόπιστες υποδομές και μπορούν να διαχειριστούν τις μεγαλύτερες επιδόσεις θα ωφεληθούν μακροπρόθεσμα Η αφρικανική ήπειρος έχει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης καθώς συνειδητοποιούν το μέγεθος των φυσικών πόρων και του πλούτου τους.

Στο Ελληνικό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο , έχουμε τρία βασικά έργα σε εξέλιξη: την αναβάθμιση των Ναυτικών Ακαδημιών σε όλη την Ελλάδα, την ανανέωση του στόλου των φεριμπότ της χώρας και φυσικά την ανάπτυξη του στόλου της Ελληνικής Σημαίας. Θα ήθελα να υλοποιηθούν αυτά τα τρία έργα πριν λήξει η θητεία μου.

Το Ελληνικό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο είναι ο θεσμικός σύμβουλος της Ελληνικής Κυβέρνησης, και από αυτή την άποψη εμπλέκεται σε όλες τις πτυχές της ναυτιλίας. από το μεγαλύτερο δεξαμενόπλοιο σε πορθμεία, ρυμουλκά, αλιευτικά σκάφη και μέχρι τα μικρότερα ιδιωτικά σκάφη.

Το Επιμελητήριο λειτουργεί από το 1936, και διαδραματίζει μια σειρά από ρόλους, από την προσφορά γνωμοδότησης σχετικά με τα σχέδια νομοθεσίας που προτείνονται από κυβερνητικές υπηρεσίες, έως την πρόταση μέτρων για την προστασία και την ευημερία των ναυτικών, έως τη διεξαγωγή διαιτησίας σε θαλάσσιες διαφορές.

Πραγματοποιούμε επίσης έρευνα και μελέτες σε θέματα που σχετίζονται με τη ναυτιλία, παρακολουθούμε τις εξελίξεις στη διεθνή ναυτιλιακή νομοθεσία και προσφέρουμε συμβουλές από ειδικούς σε εξειδικευμένα θέματα ναυτιλίας.

Όπως με πολλούς ανθρώπους στη ναυτιλία, μου αρέσει η δουλειά μου. Είναι μια δουλειά που δεν τελειώνει ποτέ και φέρνει τον ενθουσιασμό της επίλυσης προβλημάτων, μαζί με την ικανοποίηση της επίλυσης προβλημάτων. Αυτό ενισχύεται από την ανοιχτή σκέψη των ανθρώπων στη βιομηχανία μας.

Έχω μια μακρά προσωπική ιστορία με τη RINA καθώς καθόμουν στο διοικητικό συμβούλιο της πρώτης ελληνικής τεχνικής επιτροπής της κοινωνίας. Έχω δει την κοινωνία να αναπτύσσεται και να μεγαλώνει και να αναδύεται ισχυρότερη στη διεθνή αγορά.

Η RINA έχει το μεγάλο πλεονέκτημα της στενής σχέσης με τους εφοπλιστές, καθώς και την προθυμία να ακούσει και να προσαρμοστεί – πάντα η βάση για την επιτυχία.

Interview with George D. Pateras, Deputy Chairman, Contships Management, and Chairman of the Hellenic Chamber of Shipping

The effects of Covid-19 will eventually pass and trade patterns affected by the pandemic will normalise. This may happen sooner than we expect, provided a medical solution is developed.

However, what may take longer to resolve is the long-term stigma created by the disregard shown to seamen by so many nations as a result of the pandemic. The decision by many countries to ignore seamen’s rights by abandoning them without developing reasonable repatriation arrangements for them – men and women who transport almost 90% of world trade – the impact of this will take time to heal.

These problems of crew repatriation are still an issue. Looking further ahead, the normalisation of trade and the easing of tariff disputes also pose some problems.

These are of real concern to those shipping companies aiming to provide a consistent and reliable service to customers, as well as those who want to expand in their sector of the market.

Future environmental policy also poses some challenges. Inevitably, environmental issues are going to increase, requiring the development of new solutions. However, regulations will eventually become extremely challenging to comply with until a more reasonable approach is adopted.

Our industry produces less than 3% of harmful emissions worldwide, yet spends a disproportionately large amount of time and money on implementing preventative measures.

Geopolitics has raised its ugly head and this always has an adverse effect on trade in the short term. This is a problem that we have learned to accept and ostensibly adapt our businesses to survive the impact of geopolitical issues.

Indeed, our industry thrives on the stability of trade, and a consistency in regulations. When the goal posts keep shifting unilaterally, and superfluous regulations are introduced this gives unfair advantage to the unscrupulous.

On an individual country basis, I think the countries that will succeed the most going forward will be those that master the infrastructural challenges. Globalization has reduced the regional effect on trade and shipping, such that today infrastructure has become the governing factor.

Countries that develop more reliable infrastructure and can handle the greatest through-puts will benefit in the long run. The African continent has great potential for growth as they realise the enormity of their natural recourses and wealth.

At the Hellenic Chamber of Shipping, we have three main projects underway: the up-grade of the Naval Academies throughout Greece, the renewal of the country’s ferryboat fleet, and of course the growth of the Greek Flag fleet. I would like to see these three projects through to fruition before my tenure expires.

The Hellenic Chamber of Shipping is the institutional advisor to the Greek Government, and in this regard is involved in all aspects of shipping; from the largest tanker to ferryboats, tugs, fishing boats and right down to the smallest private yachts.

The Chamber has been in existence since 1936, and plays a range of roles, from offering opinion on draft legislation proposed by government departments, to proposing measures for the protection and welfare of seafarers, to conducting arbitration on maritime disputes.

We also carry out research and studies on shipping related matters, follow developments in international maritime legislation, and offer expert advice on specialised shipping issues.

As with many people in shipping, I love my job. It is a job that never ends, and brings the excitement of problem solving, together with the satisfaction of resolving issues. This is enhanced by the open-mindedness of people in our industry.

I have a long personal history with RINA as I sat on the board of the society’s first Greek Technical Committee. I have seen the society develop and grow, and emerge stronger in the international market.

RINA has the great advantage of a close relationship with shipowners, plus a willingness to listen and adapt – always the basis for success.

03 May 2021

Sourcing: www.rina.org

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

To Top